17.05.2019

داماد وزیر دولت روحانی با لباس متهمان به دادگاه نیامد؛ محمدهادی رضوی به رشوه و میلیاردها تومان عیش و نوش متهم شد


صدای‌آمریکا: محمدهادی رضوی(سمت چپ)، یکی از متهمان بانک سرمایه و داماد محمد شریعتی وزیر کار و تعاون ایران
اولین جلسه دادگاه ۳۱ متهم دیگر بانک سرمایه در حالی برگزار شد که هادی رضوی داماد وزیر کار و تعاون ایران به پرداخت رشوه و خارج کردن ۱۷۰ میلیارد تومان از شبکه بانکی متهم شده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده بانک سرمایه،‌ روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت، اولین جلسه محاکمه ۳۱ متهم دیگر این پرونده برگزار شد که از جمله این متهمان محمدهادی رضوی داماد محمدشریعتمداری، وزیر کار دولت روحانی و یکی از سرمایه‌گذاران سریال شهرزاد است.

خبرگزاری ایلنا درباره این جلسه دادگاه نوشت که نماینده دادستان گفته است هادی رضوی با «پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه بدون تودیع وثیقه در حدود ۱۰۷ میلیارد تومان را در سال ۹۱ تا ۹۴ از شبکه بانکی خارج و صرف عیش و نوش، سفرهای خارجی، خودروهای لوکس و ملک کرده است.»

همچنین بنابر گزارش فارس نماینده دادستان در این جلسه اعلام کرده که هادی رضوی ۱۲۰ میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهکار بوده و از طریق گران‌نمایی ملک ۱۹ میلیاردی به مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان، از بانک سرمایه ۵ میلیارد تومان طلبکار شده و چندین چک بابت طلب خود از بانک سرمایه دریافت و بابت طلب خود به شهرداری ارائه کرده است.

اما محمد هادی رضوی این اتهامات را رد کرده و در بخشی از دفاعیات خود اظهار کرده که «آقای قاضی، من استرس دارم که مبادا برای من اتفاقی بیفتد و حتی در چندین نوبت این مطلب را هم اعلام کرده‌ام چون دائماً به من می‌گفتند که مبادا بخواهی چیزی را بگویی.»

این متهم پرونده در حالی کنار دیگر متهمان در جلسه دادگاه حاضر شد که براساس تصاویر منتشر شده در رسانه‌های رسمی، لباسی مشابه متهمان دیگر بر تن نداشت و با لباس‌های شخصی خود به دادگاه آمده بود. درحالی که دیگر متهمان با لباس‌های آبی رنگ در جلسه دادگاه حاضر بودند.

او در حالی که ظاهری متفاوت از متهمان دیگر داشت، در عین‌حال گفت که «ظاهرا خیلی دوست دارند بگویند محمدهادی رضوی داماد شریعتمداری است ولی من که داماد نتانیاهو نیستم. من از دادگاه می‌خواهم فارغ از داماد فلانی پرونده من بررسی شود.»

پرونده بانک سرمایه بیش از ۷۰ متهم دارد و پیش از این سه تن از متهمان پرونده بانک سرمایه یعنی«علی بخشایش» مدیرعامل سابق بانک سرمایه، «پرویز کاظمی» رئیس سابق هیئت مدیره این بانک و وزیر رفاه دولت نهم و «محمدرضا توسلی» عضو سابق هیئت مدیره بانک سرمایه به ۲۰ سال زندان، شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند.

مقام قضایی اعلام کرده است که حکم حسین هدایتی سرمایه‌دار معروف ایرانی نیز در این پرونده صادر شده است.

موضوع پرونده بانک سرمایه مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان است. پرونده فساد در این بانک در شرایطی است که فرهنگیان بازنشسته از سال گذشته تا کنون بارها برای گرفتن حقوق ضایع شده خود تجمع‌های اعتراضی برپا کرده‌اند.

پس از گرانی‌های اخیر، آمار پرونده‌های فساد اقتصادی که برخی متهمان آن نیز مقامات و افراد شناخته شده‌ هستند، در ایران افزایش یافته است.

چندی پیش مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در چند توئیت درباره مقام‌های جمهوری اسلامی گفته بود که آنها به جای کمک به مردم درگیر فساد شده اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates