10.06.2019

رحیم صفوی: سخنان خامنه‌ای درباره روی کار آمدن دولت حزب‌اللهی، یک کد است

رادیوفردا: دستیار ویژه و مشاور نظامی رهبر جمهوری اسلامی گفته است که سخنان اخیر علی خامنه‌ای درباره اینکه باید یک رئیس‌جمهور «جوان و انقلابی روی کار بیاید»، «یک کد است و معنا دارد».

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رحیم صفوی روز یک‌شنبه ۱۹ خرداد در همایش «پرچم‌داران ملی انقلاب» که در قم برگزار شد، این سخنان را مطرح کرده است.

علی خامنه‌ای اول خرداد ۱۳۹۸ در دیدار با دانشجویان از آنها خواست «زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی» فراهم کنند.

او افزود اگر این اتفاق رخ دهد «غصه‌های شما تمام می‌شود و این غصه‌ها فقط مخصوص شما نیست».

در دوره‌های پیشین انتخابات نیز سخنان رهبر جمهوری اسلامی درباره دولت و کاندیداهای ریاست‌جمهوری، به عنوان یک کد انتخاباتی تفسیر شده بود.

سال ۱۳۷۶، دو روز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری، محمدرضا مهدوی‌کنی، دبیرکل وقت جامعه روحانيت مبارز گفت: «حدس می‌زنم نظر مقام معظم رهبری به آقای ناطق نوری است».

سال ۱۳۸۳ نیز رهبر جمهوی اسلامی از عبارت «رایحه خوش خدمت» برای توصیف فعالیت‌های محمود احمدی‌نژاد در شهرداری تهران استفاده کرد. این عبارت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴ به عنوان شعار انتخاباتی حامیان احمدی‌نژاد برجسته شد.

اشارات خامنه‌ای در سال ۱۳۸۷ هم حاشیه‌ساز شد. او دوم شهریور آن سال در دیدار با هیات دولت احمدی‌نژاد به آنها گفت که «فکر نکنید سال آخر دولت است» و مثل کسانی که کار کنید که پنج سال دیگر فعالیت‌شان ادامه دارد.

تابستان ۱۳۸۸، پس از اعلام نتایج بحث‌برانگیز انتخابات ریاست‌جمهوری و اعتراض کاندیداها به نتیجه انتخابات، در جلسه نمایندگان کاندیداها با خامنه‌ای، حمایت‌های لفظی و کدهای انتخاباتی او در ایام پیش از انتخابات مورد اشاره قرار گرفت.

رحیم صفوی در سخنرانی روز یکشنبه خود از رفتار انتخاباتی مردم تلویحا انتقاد کرد و گفت: «چه کنیم که مردم ما احساساتی هستند و شب یک فکر می‌کنند و صبح یک رأی دیگر می‌دهند».

داوود دانش‌جعفری که به عنوان نماینده محسن رضایی در این جلسه شرکت کرده بود، به عنوان مثال از سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی در کردستان و اشاره‌های صریح او به محمود احمدی‌نژاد یاد کرده بود.

علی خامنه‌ای و دفتر او به طور مکرر چنین اتهام‌هایی را تکذیب کرده‌اند. با این حال، در نوارهای ویدئویی که در روزهای اخیر از سخنرانی‌های محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه سابق، علی سعیدی، نماینده سابق ولی فقیه در سپاه و حسین طائب، رئيس سازمان اطلاعات سپاه، منتشر شده است، این چهره‌های نظامی تصریح کرده‌اند که در انتخابات سال ۱۳۸۸، برای پیروزی کاندیدا و استقرار دولتی که مورد نظر رهبر جمهوری اسلامی باشد، تلاش کرده‌اند.

انتقاد از رفتار انتخاباتی مردم

رحیم صفوی در سخنرانی روز یکشنبه خود همچنین از رفتار انتخاباتی مردم تلویحا انتقاد کرده و گفته است: «چه کنیم که مردم ما احساساتی هستند و شب یک فکر می‌کنند و صبح یک رأی دیگر می‌دهند».

مشاور عالی خامنه‌ای همچنین گفته است: «اگر مردم کشورمان در انتخابات‌ درست انتخاب کنند خیلی چیزها درست می‌شود».

محمدعلی جعفری، فرمانده وقت سپاه پاسداران، ۲۶ اسفند پارسال نیز با انتقاد از رفتار انتخاباتی مردم، گفته بود که «مردم باید درست انتخاب کنند» و «حواس خود را جمع کنند» تا صرفا به کسی که در مناظره‌ها خوب حرف می‌زند، رای ندهند.

رحیم صفوی در بخش دیگری از سخنانش به چالش‌های پیش روی جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و گفت «در حال حاضر ۴۶ میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیونی ایران، انقلاب و امام را ندیده و تفکر، لباس پوشیدن و آرزوهای‌شان با نسل قبل متفاوت است».

به گفته دستیار ویژه رهبر جمهوری اسلامی، کشورهای غربی از طریق ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی تا حدودی در تغییر سبک زندگی و رای مردم ایران موفق بوده‌اند ولی اگر جمهوری اسلامی چند سال دیگر مقاومت کند، از این «پیچ تاریخی» رد می‌شود و به پیروزی می‌رسد.

موضوع سبک زندگی در سال‌های اخیر مورد توجه رهبر جمهوری اسلامی قرار گرفته است و از این موضوع به عنوان صحنه نبرد بین ایران و آمریکا نام برده است.

رهبر ایران شهریور ۱۳۹۵ در دیدار با فرماندهان گردان‌های بسیج، از تغییر سبک زندگی به عنوان یک برنامه دشمن نام برد و گفت: دشمن با راه‌اندازی جریان‌های نفوذی و «شبکه‌سازی در داخل ملت به وسیله پول و جاذبه‌های جنسی»، دنبال این است که جامعه «همان چیزی را فکر کند که آن آمریکایی فکر می‌کند».
بر اساس گزارش خبرگزاری ایلنا و سایت رادیو فردا/ ر.ح/ک.ر

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates