13.06.2019

پاسخ شهیندخت مولاوردی به برخی ادعاها؛ از “نزار زاکا” تا ارائه اطلاعات زنان ایرانی به سازمان ملل

ایسنا: معاون رییس جمهور در امور زنان گفت: دروغ پراکنی ها و تحریف اخبار و رویدادها علیه معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده، چه در فضای حقیقی و تریبون ها و چه در فضای مجازی که عمری به درازای تاسیس این معاونت دارد. اینک برخی با انگیزه برگرداندن زنان به کنج خانه‌ها، بعضی به قصد تضعیف دولت تدبیر و امید و جبران شکست‌های خود بخاطر رای اعتماد نگرفتن از مردم، برخی به هوای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری و تضعیف رقیب، بعضی به قصد موج سازی منفی برای حذف از کابینه آینده و …. این هجمه‌های بی امان را صورت داده‌اند.

شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان امروز با انتشار متنی دو قسمتی با موضوع “پاسخ‌های اجمالی به سریال‌های دروغ پراکنی علیه معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده” و با عنوان «بررسی یک کلیپ؛ مشت نمونه‌ی خروار» در کانال تلگرامی خود نوشت:«دروغ پراکنی‌ها و تحریف اخبار و رویدادها علیه معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده، چه در فضای حقیقی و تریبون ها و چه در فضای مجازی، عمری به درازای تاسیس این معاونت دارد. اینک برخی با انگیزه برگرداندن زنان به کنج خانه‌ها ، بعضی به قصد تضعیف دولت تدبیر و امید و جبران شکست های خود بخاطر رای اعتماد نگرفتن از مردم ، برخی به هوای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری و تضعیف رقیب ، بعضی به قصد موج سازی منفی برای حذف از کابینه آینده و ….این هجمه های بی امان را صورت داده اند.

در این هجمه‌ها گویی نشانی از باورهای اخلاقی و اعتقاد به دین و معاد نیست و خبرسازان و کلیپ سازان با ناجوانمردی هرچه تمام تر و با زیرپا گذاشتن بدیهیات اخلاقی و در لفافه‌ای از کلیات با بهره گیری از ظواهر اطلاعات و اسناد داخلی و بین المللی با بی پروایی و بی تقوایی به نتیجه گیری هایی مبتنی بر تحریف واقعیات و انتساب اکاذیب پرداخته و در گستره وسیعی با استفاده از پشتیبانی های مالی و تشکیلاتی سازمان یافته، به تکثیر و انتشار آن اقدام کرده‌اند. اگرچه بارها بصورت پراکنده به این یاوه گویی ها پاسخ داده شده ، لیکن با توجه به هجوم بی سابقه و سازمان یافته علیه این معاونت در قالب عکس – نوشته ها و کلیپ ها که این روزها اوج گرفته، بطور مشخص به مدعیات مندرج در کلیپی که اخیرا در تیراژ وسیع منتشر شده، به اختصار و در حد حوصله مخاطبان، بعنوان مشت نمونه خروار پرداخته می شود تا نشان داده شود دست این مدعیان دروغین ارزش های دینی تا چه اندازه خالی است.

محورهای اصلی کلیپ:
“نزار زاکا ” ، که به عنوان جاسوس دستگیر شده به دعوت معاونت امور زنان و خانواده به ایران آمده و 8 میلیون یورو برای جذب NGO ها و تاثیرگذاری بر سیاست های مربوط به زنان در ایران هزینه کرده است

ـ تاکید معاونت امور زنان و خانواده بر عدالت جنسیتی و یکی پنداشتن آن با برابری جنسیتی که اجرای همان رهنمودهای غربی و مغایر با ارزش های دینی است.

ـ ملاقات مولاوردی با وزرای سوئد، نروژ و فنلاند و اعلام آمادگی برای کسب تجربیات و الگوگیری

ـ دکتر مینو محرز در نشست زنان و رفتارهای پرخطر، تن فروشی را توجیه کرده و آن را امری عادی تلقی کرده است، بنابراین موضع معاونت نیز توجیه تن فروشی است!

ـ تلاش و تاکید معاونت بر اشتغال زنان به جای ازدواج آن ها

ـ اظهارات فاطمه آلیا مبنی بر اینکه معاونت اطلاعات مربوط به زنان ایرانی را در اختیار سازمان ملل قرار داده تا از آنها در آنتالیا بهره برداری شود !

پاسخ به موارد فوق:

ـ دومین همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار در شهریور ۹۴از سوی وزارت صنعت و معدن برگزار شد و دبیرخانه آن درهمان وزارتخانه مستقر بوده و معاون رییس جمهور رییس شورای سیاستگذاری این همایش بوده است. در این همایش به روال معمول ، فراخوان مقاله داده شده و نزار زاکا نیز مقاله “نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توانمندسازی زنان” را ارسال نموده و مورد پذیرش قرار گرفته است و بدیهی است دعوتنامه ایشان و سایر مهمانان خارجی همایش به امضای رییس شورای سیاستگذاری رسیده است و در ضیافت پایانی همایش به مانند سایر مهمانان خارجی مبادرت به گرفتن عکس با معاون رییس جمهور کرده است.

-از سوی دیگر این معاونت، نه بخشی تحت عنوان جاسوس شناسی و واحد عملیات برون مرزی دارد و نه مسئولیتی برای اعطای ویزا به افراد برای سفر به ایران .کلیه مراحل ویزا دادن به نامبرده توسط وزارت امورخارجه صورت گرفته است .اگر نهادهای مسئول متوجه جاسوس بودن وی بوده اند چرا او را در مسیر خروج بسوی فرودگاه امام خمینی دستگیر کرده اند و نه قبل از شرکت در همایش؟.

– حضور نزار زاکا در ایران مسبوق به سابقه است . نامبرده به عنوان مسئول ict اتحادیه عرب در سال 1393 نیز توسط وزارت ارتباطات به ایران دعوت گردیده و توسط این معاونت کشف نشده است!

-بررسی اینکه او چه میزان پول و در کجا و چه زمانی هزینه نموده و چه ماموریت هایی را دنبال می کرده و آیا این هزینه کردها امری معمول و در چارچوب عرف سازمان ملل متحد بوده یا نبوده، و البته با امعان نظر به شرایط اخذ اعترافات در حالت بازداشت و بار کردن اعتبار و ارزش حقوقی بر آن، در حیطه وظایف نهادهای ذیربط است و نه معاونت امور زنان .

ـ عدالت جنسیتی ، مفهوم ابداعی معاونت نیست.طرح این مفهوم علاوه بر قدمتی چندین ساله بویژه از زمان برگزاری چهارمین کنفرانس جهانی زن در پکن در سال ۱۹۹۵از سوی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، در برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی کشور در ماده 101 به صراحت ذکر شده است.مجلس آن را تصویب کرده و شورای نگهبان نیز برآن صحه گذاشته است. مقام معظم رهبری نیز اصل مفهوم عدالت جنسیتی… را نفی نکرده اند، بلکه بر مرزبندی آن با برابری جنسیتی رایج در غرب هشدار داده اند.

ـ ملاقات با مقامات خارجی و بویژه وزرای زن ، امری پنهانی نیست. “اعلام آمادگی برای همکاری متقابل و انتقال و تبادل تجربیات” نیز در عرف دیپلماتیک و پروتکل های بین المللی عباراتی کاملا متعارف است و بکارگیری این مفاهیم همواره از سوی وزارت امورخارجه به مقامات ایرانی در دیدارهای بین المللی و دو جانبه به عنوان محور مذاکره توصیه می شود ، چه طرف مقابل مقامی از کشور اسلامی مانند ترکیه و افغانستان باشد و چه کشور نروژ و سوئد.ضمنا بر خلاف ادعای کذب سفارش دهندگان کلیپ معاون رییس جمهور در این دوره صرفا به کشور نروژ سفر کرده و با نخست وزیر سوئد در ایران دیدار کرده و سفر مطالعاتی به فنلاند نیز با حضور کارشناسان و مدیران دولتی و غیردولتی با هدف بررسی سیاستهای موفق جمعیتی آن کشور بدون همراهی معاون رییس جمهور بوده است.

ـ دکتر مینو محرز، صاحبنظر و کارشناس برجسته وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حوزه ایدز است.ایشان در بحث کارشناسانه خود، به جای راه حل هایی مثل اعدام در مقابله با زنان خیابانی که سالها پیش توسط یکی از نمایندگان اسبق زن اصولگرای مجلس ارائه شده بود، از منظر پزشکی با توجه به تغییر الگوی ابتلا به ایدز از تزریق به روابط جنسی، بر کنترل این روابط بویژه در خصوص مردان متاهل تاکید نموده و در هیچ بخشی از سخنان ایشان در نشست تخصصی زنان و رفتارهای پرخطر که توسط کارگروه تخصصی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی این معاونت برگزار گردید، تن فروشی امری مشروع تلقی نشده است و نهایت آنکه مواضع ایشان، مواضع یک کارشناس وزارت بهداشت است و نه یک ایده پرداز معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری.

ـ معاونت امور زنان و خانواده به تنهایی مسئول و فراهم آورنده ی امکان ازدواج جوانان نیست و وظیفه ای ذاتی در این موضوع ندارد.نهادها و سازمان های متعددی وجود دارند که با برخورداری از اعتبارات مالی فراوان ، مسئولیت تسهیل امر ازدواج جوانان را به عهده دارند.
به استناد قول فقیهان و حقوقدانان ؛ “اثبات شی ء نفی ما عدا نمی کند “؛تاکید معاونت بر فرصت های عادلانه شغلی، مدیریتی و اقتصادی و تلاش افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان که صرفا به اشتغال آنها منحصر نمی شود، هرگز به معنی نادیده گرفتن اهمیت امر ازدواج و تشکیل خانواده و گرمابخشی به کانون خانواده بعنوان بنیادی ترین واحد اجتماعی نیست و این معاونت در طول دوره فعالیت خود به گواه گزارش عملکردهای موجود نگاه متوازن خود را به دو حوزه زنان و خانواده حفظ کرده است.

ـ اظهارات فاطمه آلیا نماینده اصولگرای مجلس نهم و فعال ستاد کاندیدای دولت دولت و کرامت اساسا کذب محض است که همان زمان انتشار نیز ضمن تکذیب اعلام شد از طریق حقوقی شکایتی رسمی علیه مشارالیه به مراجع قضایی تسلیم گردیده که در موقعیت مقتضی نتیجه آن به استحضار مردم آگاه و زنان فرهیخته کشورمان خواهد رسید.

ـ بیایید یک بار دیگر کلیپ هنرمندانه! دروغپردازان و ورشکست‌گان را از ابتدا تا انتها نگاه کنیم؛جا دارد در پایان به آنان بگوییم: فاین تذهبون ؟!این کلیپ و دیگر کلیپ ها و مصاحبه های خبری و …به درستی نشان می دهد که هیچ سند و مدرک مستندی برای اثبات این ادعاهای دروغین وجود ندارد و اساسا حتی اگر یک مدرک مستندی برای این ادعاهای واهی وجود داشت یک لحظه هم امان به کسی داده نمی شد».

انتهای پیام

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates