26.06.2019

رئیس پلیس تهران دستور خود علیه ماموران برخوردکننده با شهروند زن را متوقف کرد

رادیوفردا: خبرگزاری ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ می‌گوید، دستور حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران، در مورد رخدادهای بوستان پلیس متوقف شده‌است.

آن‌طور که مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران می‌گوید خود رئیس پلیس این دستور را متوقف کرده‌است: «به دنبال بررسی‌های اولیه توسط بازرسی فاتب (فرماندهی انتظامی تهران بزرگ)، سردار حسین رحیمی دستور قبلی خود مبنی بر بازداشت و عزل دو مأمور را متوقف و اجرا یا تعلیق آن را منوط به پایان تحقیقات کرد».

بنا بر گزارش‌ها در جریان اعزام نیروهای پلیس ایران برای «ارشاد» گروهی از شهروندان جوان در پارک پلیس، دست‌کم دو مامور با یک شهروند زن «برخورد» کرده‌اند.

در ویدئویی که از این حادثه در شبکه‌های مجازی دست‌به‌دست شده، ماموران پلیس در حال کتک زدن یک زن دیده می‌شوند در حالی که این شهروند در حال مقاومت در برابر بازداشت خود است.

انتشار گسترده این فیلم بازتاب‌های گسترده‌ای را نیز همراه داشت.

فرماندهی انتظامی تهران در عین حال که از اقدام ماموران در روند «ارشاد» شهروندان دفاع کرده، اما روز گذشته اعلام کرده بود «دو مأمور ما نیز به دلیل برخورد نامناسب با بانوان در این پارک از مسئولیت خود عزل شدند».

هر سال با فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش قابل توجه دما در نقاط مختلف کشور، برخوردهای نیروهای پلیس و دیگر ماموران با آن‌چه «بدحجابی»، «بی‌حجابی»، «رفتارهای خلاف شان»، «رفتارهای خلاف شرع» یا «رفتارهای خلاف عفت عمومی» توصیف می‌شود، افزایش می‌یابد.

این برخوردها می‌تواند در کرانه دریا، در مناطق سبز، کوه‌ها یا پارک‌ها رخ دهد و موارد مختلفی مانند شنا، آب‌بازی و دیگر مسائل را در بر می‌گیرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates