18.05.2013

خبر بد برای هاشمی؛ ماجرای شرط سنی بیخ پیدا کرد

دیساپ: امام جمعه مشهد گفت: رئیس جمهور برخی اوقات باید روزانه 18 ساعت کار سنگین انجام دهد؛ بنا‌براین شورای نگهبان در بررسی شرایط نامزدهای انتخابات باید این مسئله برایش احراز شود که آیا کاندیداها از نظر سنی توانایی انجام این شرایط را دارند.
به گزارش دیساپ به نقل از فارس،‌ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران این بارگاه ملکوتی با عرض تسلیت ارتحال آیت‌الله زنجانی اظهار کرد: وی به عنوان یکی از مفاخر شیعه و شخصیت‌های اندیشمند و نوآور در عرصه فرهنگ، تفکر اسلامی و فقاهت بود.
ی افزود: رئیس جمهور در برخی اوقات باید روزانه 18 ساعت کار سنگین انجام دهد؛ بنا‌براین شورای نگهبان در بررسی شرایط سنی نامزدهای انتخابات باید این مسئله برایش احراز شود که آیا نامزدهای این انتخابات از نظر سنی توانایی انجام این شرایط را دارند.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه شش نفر فقیه مجتهد و شش نفر حقوقدان در شورای نگهبان به تمام شئون حقوقی آگاه هستند، گفت: هدف آنان از عدم دادن احراز صلاحیت به نامزد انتخابات ریاست جمهوری دادن نسبتی ناروا به آنان نیست و شایسته نیست که به این مجتهدان تهمت و افترا زده شود.
علم‌الهدی گفت: احراز صلاحیت افراد برای تصدی سمت ریاست جمهوری با سایر بخش‌ها تفاوت می‌کند و احراز صلاحیت نامزدهای این انتخابات به منزله توانمندی آنها برای انجام این سمت مهم و حساس در کشور است.
خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: مردم بصیر و همیشه در صحنه ایران احراز صلاحیت‌ها را رصد کرده و هوشیارانه به نتایج آن توجه دارند.
علم‌الهدی اظهار کرد: در هیچ نقطه‌ای از دنیا بررسی و احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات همانند کشور ما و توسط فقهای جامع الشرایط، مجتهد مسلم و عادل شورای نگهبان انجام نمی‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدن از طرف آحاد مردم را یک حق دانست و افزود: حق انتخاب شدن مانند حق کسب و پیشه‌وری نیست؛ اداره یک کشور به معنای به دست گرفتن سرنوشت 75 میلیون نفر است که فرد مورد نظر باید صلاحیت لازم را دارا باشد.
امام جمعه مشهد گفت: حضور جریان‌های گوناگون سیاسی و فکری در عرصه انتخابات، بر شور و نشاط انتخاباتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در کشور افزوده است و امیدوارم مردم با حضور گسترده در این رویداد مهم ملی در تحقق حماسه سیاسی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نقش‌آفرینی کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates