18.05.2013

واکنش‌ها به افشاگری عزت‌الله انتظامی علیه رحیم مشایی

رادیوفرانسه: پس از اینکه عزت‌الله انتظامی در نامه‌ای درباره نحوه حضور خود در وزارت کشور هنگام ثبت نام اسفندیار رحیم مشایی توضیحاتی داد، «شبکه ایران» وابسته به مؤسسه ایران، با کذب خواندن این نامه، آن را جعلی و دروغ انتخاباتی خبرگزاری فارس خوانده است. در نامه منتشر شده از سوی این بازیگر سینما و تئاتر ایران، وی در مورد بی اطلاعی خود از برنامه حضورش در وزارت کشور نوشته است.

در حالی که هفته گذشته عکسی از عزت الله انتظامی، بازیگر سینما و تئاتر ایران در کنار اسفندیار رحیم مشایی و محمود احمدی نژاد در وزارت کشور و به هنگام ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد، خبرگزاری فارس ، روز گذشته نامه ای از این بازیگر ایرانی منتشر کرد که در آن درباره نحوه حضور خود در وزارت کشور توضیحاتی داده است.

وی در این یادداشت که بلافاصله در دیگر خبرگزاری ها هم منتشر شد، با اشاره به اینکه از مدت ها پیش به دنبال تلاش برای ثبت « بنیاد فرهنگی و هنری عزت الله انتظامی»، از رئیس جمهور در این زمینه کمک خواسته و نتیجه ای حاصل نشده؛ می نویسند که ناچار دست به دامن رحیم مشایی شده است.

این بازیگر سینمای ایران در ادامه نوشته است: « هفته‌ قبل به ایشان(رحیم مشایی) پیغام داده بودم که واجب العرضم و برای مذاکرات باید خدمت برسم. فورا لباس پوشیدم. چیزی نگذشته بود که خبر دادند ماشین آمده. با سرعت رفتم پایین. شخصی که در مسیر مرتب با بی‌سیم صحبت می‌کرد به کسی که آن طرف خط بود گفت “بله ایشان آمدند.” حرکت کردیم.»

انتظامی در ادامه یادداشت خود به این موضوع اشاره کرده است که پس از اینکه اسفندیار رحیم مشایی هم به جمع آنها اضافه شده، بدون اینکه او بداند، ماشین به سمت مقصدی نامعلوم حرکت کرده است: « ناگهان دیدم میدان فاطمی هستم… گلدسته‌های مسجد نور… ماشین با سرعت جلوی یک درب آهنین ایستاد. تازه فهمیدم اینجا وزارت کشور است.»

وی همچنین در این نامه آورده است که در ساختمان وزارت کشور و در جمع خبرنگاران وقتی برای رفع خستگی روی یک نیمکت می نشیند، بلافاصله محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی از روبرو می آیند و در دو طرف او می نشینند: « آقای مشایی طرف چپ من و آقای رییس جمهور طرف راست من نشستند. ناگهان اطرافمان پر شد از دوربین‌های عکاسی. آقای مشایی گفت “چی شده؟ یه خرده شاد باشین! ” من حرفی نداشتم که بزنم. عکاس‌ها تند و تند عکس می‌گرفتند. عکس‌شان را که گرفتند محل را ترک کردند و من باز همانجا بهت زده وسط آن صندلی سه نفره تنها ماندم. مرد جوان که آمد مرا ببرد خانه؛ گفتم چه شد؟ گفت “امروز که دیگه نمی‌شه بعدا انشاالله اوراق و براتون می‌آریم”…»

تکذیب نامه از سوی یک سایت وابسته به دولت

پس از انتشار این نامه و واکنش های مربوط به آن، شب گذشته سایت « شبکه ایران» وابسته به موسسه ایران با کذب خواندن این نامه، نوشت:« فارس از نامه ای که آن را به استاد انتظامی منسب کرده، از قول وی داستانی را نقل کرده که مضمون آن “عدم اطلاع استاد از ماجرای حضورش در وزارت کشور به هنگام ثبت نام مهندس مشایی” است.»

در ادامه مطلب آمده است: « این رسانه ها که همه چیز و حتی هنرمندان این مملکت را در انحصار شخصی خود می خواهند، همراهی یکی از پیشکسوتان بازیگری با رئیس جمهور به شدت برایشان گران آمده بود. از همین رو یک هفته ای می شد که به دنبال یافتن پاسخی مبنی بر دلایل حضور انتظامی با رئیس جمهور می گشتند و انگار این نامه هم همان پاسخی را می داد که آنها دنبالش بودند.»

همچنین شبکه ایران با اعلام اینکه انتشار این نامه از یک ایمیل جعلی منتسب به عزت الله انتظامی بوده است، تاکید می کند: « در این خبر از قول انتظامی طوری نقل شده است که هر آنچه در جریان همراهی‌اش با رییس جمهور رخ داده، برآمده از قرارگیری در وضعیتی غیرقابل پیش‌بینی بوده و یک فایل تصویری هم به خبر الصاق شده که مثلا بنا بود سندی باشد بر نامه‌ای که انتظامی نوشته بود!»

بر اساس مطلب منتشر شده در این شبکه « از کل ۸۳۶ کلمه ای که در فایل متنی این خبر به انتظامی نسبت داده شده است؛ تنها ۸۶ کلمه آن در تصویر این نامه وجود داشت و آن هم شامل بخش نهایی نامه که نه ربطی به همراهی با رئیس جمهور دارد و نه برائت از مشایی.»

اشاره این مطلب به همان بخش نهایی نامه است که انتظامی در آن چنین نوشته است: « مردم سرزمینم! من برای شما همیشه همان عزتم، همانی که از سیزده سالگی در تماشاخانه‌های لاله‌زار با تشویق‌های شما بزرگ شده‌ام… همانی که همراه شما با دردهای ایران بسیار گریسته‌ام و با شادی‌هایش لبخندها زده‌ام… برای شما من همیشه همان عزتم… بچه‌ای از سنگلج…

بنیاد فرهنگی و هنری یادگاری است از من برای جوانان و مردم سرزمینم… آرزومندم این میراث ماندگار را همراه شما بنا کنم..»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates