18.05.2013

مطهری: پژوی جنتی ارزان‌تر از بنز هاشمی نیست

رادیوفردا: علی مطهری، نماینده مجلس ایران، سخنان احمد جنتی، خطیب این هفته نماز جمعه، درباره اتومبیل نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را «سخیف» و «غیرمنطقی» خواند و گفت که این حرف‌ها با نیت «عوام‌فریبی» بیان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای مطهری روز شنبه، ۲۸ اردیبهشت، پس از نشست علنی مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «ایشان [آقای جنتی] می‌گویند به کسی که سوار بنز می‌شود، مردم رای ندهند در حالی که برخی مقامات سوار بنز می‌شوند و این به دلیل تصمیم تیم حفاظت آنان است.»

احمد جنتی که سمت دبیری شورای نگهبان را برعهده دارد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران گفته بود که «رئیس‌جمهور نباید با بنز تردد کند و خانه آن‌چنانی داشته باشد».

این سخنان بیش از هر چیز یادآور تصاویر اتومبیل بنزی است که اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، را در آخرین دقایق ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به ساختمان وزارت کشور آورد.

احمد جنتی پیش از این نیز هاشمی رفسنجانی را هدف حملات شدید خود قرار داده است. از جمله، زمانی که آقای هاشمی بر لزوم برگزاری انتخابات آزاد در کشور تاکید کرده بود، آقای جنتی گفت که امروز «کله‌گنده‌ها و شکست‌خورده‌های سیاسی» بحث انتخابات آزاد را پیش می‌کشند.

اما این‌بار علی مطهری در واکنش به دبیر شورای نگهبان این پرسش را مطرح می‌کند که اصلاً «خود آقای جنتی با چه ماشینی رفت‌وآمد می‌کند».

روز گذشته پس از اظهارات احمد جنتی برخی رسانه‌ها تصاویر احمد جنتی را منتشر کردند که او را همراه با اتومبیل‌های تویوتا و پژو پرشیا نشان می‌داد.

اکنون نیز علی مطهری می‌گوید که فکر نمی‌کند «پژوی آقای جنتی ارزان‌تر از بنز آقای هاشمی باشد» و این‌که بنزی که آقای هاشمی سوار می‌شود برای ۲۰ سال قبل است و قیمتی در حد پراید دارد.

وی افزود: «بحث آن است که به آقای هاشمی می‌گویند باید با این ماشین ضد گلوله بروی. این تیم حفاظت است که مشخص می‌کند و این تصمیم بنا بر موقعیت ایشان گرفته می‌شود.»

این نماینده مجلس در نهایت گفت: «صحبت‌های آقای جنتی به نظرم سخیف بود. این اظهارات نه در شان خود ایشان و نه در شان نماز جمعه و نه منطقی بود… نوعی عوام فریبی؛ در انتخابات گذشته هم مردم را فریب دادیم و آراء را به سمت دیگری سوق دادیم که به این بدبختی‌ها رسیدیم.»

علی مطهری که او را به جریان اصول‌گرایی منتسب می‌دانند، از نامزدی اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پشتیبانی می‌کند تا جایی که با برخی از مراجع تقلید شیعیان رایزنی‌هایی داشت تا شرایط ورود آقای هاشمی به انتخابات را فراهم کند.

او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ردصلاحیت احتمالی هاشمی رفسنجانی در این انتخابات گفت: « معتقدم آقای هاشمی رفسنجانی تایید صلاحیت می‌شود. زیرا اگر نشود اصل انقلاب و نظام زیر سوال می‌رود. همان‌طور که اگر آقای مشایی قرار باشد تایید صلاحیت شود، باز هم اصل نظام زیر سوال خواهد رفت.»

به گفته آقای مطهری، اسفندیار رحیم‌مشائی رجل سیاسی نیست و حتی گرایشات «انحرافی و غیراسلامی» دارد که به همین خاطر باید ردصلاحیت شود.

اسفندیار رحیم‌مشایی از چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد و نامزد مورد حمایت او در انتخابات ریاست جمهوری است، چهره‌ای که حامیان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از او به عنوان «لیدر جریان انحرافی» نام می‌برند و می‌گویند که او باعث شده است آقای احمدی‌نژاد از آقای خامنه‌ای فاصله بگیرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates