18.08.2019

صادق لاریجانی به محمد یزدی: اگر کسی چیزی نمی‌گوید حرمت پیرمردی را نگه می‌دارد

بی‌بی‌سی: صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در نامه‌ای به محمد یزدی پاسخ انتقادهای او را داده و او را به توهین، مطالب خلاف واقع و دروغ‌گویی متهم کرده است.

آقای لاریجانی در این نامه نوشته است: “چندی است که نمایشی در کشور بر اساس سناریوهای از پیش طراحی شده” علیه او به راه افتاده و سکوتش در قبال انتقادهای آقای یزدی باعث “تنبه” نشده و “بازی‌های صدا و سیما و برخی نهادهای دیگر به نقطه‌ای رسیده است که سکوت در مقابل آن جایز نیست.”

او همچنین نوشت که بر خلاف گفته‌های آقای یزدی، او “هیچگاه نگفته که اگر فلانی را دستگیر کنید به نجف می‌روم و هیچگاه از هیچ فرد متخلف یا فاسدی حمایت نکرده و نخواهم کرد.”

ماه پیش اکبر طبری، معاون صادق لاریجانی در زمان ریاستش بر قوه قضاییه بازداشت شد و در روزهای اخیر نیز مطالبی در تلویزیون ایران علیه آقای لاریجانی مطرح شد.

محمد یزدی رئیس اسبق قوه قضائیه نیز خطاب به آقای لاریجانی گفته بود: “فلانی می‌گوید اگه این کار را نکنید نجف می‌روم. خب بروید، آیا با رفتن شما قم به‌هم می‌خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی موثر نبود چه رسد که به نجف بروید. رییس دفتری که ۱۰ سال، جای مهمی را اداره کرده دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟ به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند. آیا ارث پدرت بود؟ از کجا آوردی ساختی؟”

آقای لاریجانی در پاسخ نوشته است که طرح موضوع فساد اقتصادی درباره او به هدف “تخریب” وجهه‌اش صورت می‌گیرد:

“آیا کسانی که امروز برای شفافیت و مبارزه با فساد سینه چاک می‌کنند و ماه‌ها برای دستگیری فردی که نه معاون بنده بوده و نه رئیس دفتر بنده، بلکه مدیر یکی از اجزاء حوزه ریاست تحت اشراف شخصیتی سالم، فاضل و شریف چون آقای خلفی بوده، فضا‌سازی کرده‌اند، آیا همین کار را برای آقای شریفی قائم مقام شهردار اسبق تهران و آقای سیف معاون اقتصادی اطلاعات سپاه و … کرده‌اند و فساد آنها را به آقای قالیباف و آقای طائب و دیگران سرایت داده‌اند؟”

شایعه ‘مهاجرت صادق لاریجانی به نجف’ و تشدید فشار رسانه‌ای علیه او
رئیسی می‌گوید برخورد با فساد ‘مقطعی نیست’
بازداشت مرد در سایه قوه قضاییه؛ اکبر طبری کیست؟

آقای لاریجانی در باره مدرسه علمیه ولی عصر نوشت این مدرسه را پدرش وقف کرده بود و متولی این وقف هم او نیست “فقط به جهت اینکه امور مدرسه زمین نماند، وکالتی به بنده داده‌اند.”

صادق لاریجانی در پاسخ به اینکه “ساختمان این حوزه علمیه شبیه کاخ است”، نوشت:

“وقتی ساختمان مرکز تحقیقات دبیرخانه خبرگان که با لطایف‌الحیل از دست مسئولین آن وقت درآوردید و به عنوان نائب رئیس مجلس خبرگان محل کار خود قرار دادید، در همین قد و قواره و وزن بود، نفرمودید کاخ ساخته‌اند ، بلکه با اشتیاق تمام به آن ساختمان نقل مکان فرمودید.”

رسانه‌های ایران در روزهای گذشته از اراده جدی ابراهیم رئیسی، رئیس جدید قوه قضاییه برای مبارزه با فساد خبر می‌دهند و آقای لاریجانی به اینکه هدف این شایعات قرار گرفته، اعتراض کرده است.

او سپس در حمله‌ای مستقیم به آقای یزدی گفته است: “آیا جز با صدای بلند و داد و قال، به مسئولین و بزرگان توهین کردن و افترا زدن و تحقیر کردن، کار دیگری هم کرده‌اید؟”

صادق لاریجانی نوشته است آقای یزدی می‌خواهد به همه در حوزه “امر و نهی” کند و خطاب به او ادامه داده: اما با نگاهی به نوشته‌های حوزوی شما، “میزان اثر” شما در حوزه و “حد تحصیلات جنابعالی و استفراغ وسعتان درباب استنباط احکام” معلوم می‌شود.

او حضور آقای یزدی در شورای نگهبان را نیز زیر سوال برد:

“من بنا نداشتم راجع به وضعیت شما در شورای نگهبان چیزی در علن بگویم اما سخنان شما مرا ملزم می‌کند . آقای یزدی به خدا سوگند در همین مورد هم خلاف می‌گویید. در شورای نگهبان، سخنان غیر دقیق، غیر مستدل و حتی نامربوط شما برای اعضا روشن است. اگر سکوت می‌کنند و چیزی نمی‌گویند، حرمت پیرمردی شما را پاس می‌دارند.”

آقای لاریجانی از کارنامه قوه قضائیه در زمان ریاست خود دفاع کرد و گفت بر خلاف گفته آقای یزدی این نهاد در رکود نبوده است و در طول ده سال شش هزار قاضی وارد این دستگاه شده و در سال ١٣٩٧ به هفده میلیون پرونده رسیدگی شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates