29.08.2019

افشای اسرار حزب‌الله و نیروی قدس از سوی ارتش دفاعی اسرائیل


دویچه‌وله: ارتش دفاعی اسرائیل می‌گوید برای نخستین بار “یکی از مهم‌ترین اسرار حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران” درباره سلاح‌های نقطه‌زن را افشا کرده است. در چندین توییت نام فرماندهان ارشد و وظایف آنها آمده است.

“ارتش دفاعی اسرائیل” (IDF) در شبکه توییتر از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان نام برده است که گفته می‌شود در لبنان فعال هستند و مسئولیت پروژه “سلاح نقطه‌زن” را برعهده دارند.

به نظر می‌‌آید منظور از “سلاح نقطه‌زن” پهپادهای کوچک انتحاری حامل مواد منفجره هستند که بر فراز خاک نیروی متخاصم به پرواز درمی‌آیند و با هدایت از دور نقطه معینی را هدف حمله قرار داده و خود را منفجر می‌کنند.

این رشته توییت‌های ارتش دفاعی اسرائیل به افراد زیر اشاره کرده و مسئولیت‌های آنها را برشمرده است:

سرتیپ دوم سپاه مجید نواب، مسئول فن‌آوری‌های سلاح نقطه‌زن سپاه پاسداران. در معرفی او آمده است: «مجید نواب یکی از افسران ارشد پروژه سلاح نقطه‌زنی حزب‌الله است. وی تحت فرمان فرمانده نیروی قدس قاسم سلیمانی و مسئول جنبه فنی این پروژه و کارشناس موشک‌های زمین به زمین می‌باشد. نامبرده سایت‌های پروژه سلاح نقطه‌زنی در لبنان را زیر نظر دارد و همواره این سایت‌ها را بازدید می‌کند.»

سرتیپ محمد حسین‌زاده حجازی، فرمانده سپاه لبنان در نیروی قدس. در معرفی او گفته شده: «سرتیپ محمد حسین‌زاده حجازی مسئول فعالیت‌های ایران در لبنان و پروژه سلاح نقطه‌زنی می‌باشد. او یک افسر ارشد در سپاه و تحت فرمان فرمانده نیروی قدس قاسم سلیمانی می‌باشد. وی مسئول نیروهای ایرانی که به صورت دائم در لبنان به سر می‌برند نیز است.»

سرتیپ علی اصغر نوروزی، معاون آماد و پشتیبانی سپاه. درباره او آمده است: «علی اصغر نوروزی معاون آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران است و مسئولیت انتقال تجهیزات و قطعات از ایران به سوریه را به عهده دارد. پس از آن قطعات مذکور به سایت‌های پروژه نقطه‌زنی در لبنان منتقل می‌شود.»

فواد شکر، فرمانده سلاح نقطه‌زنی حزب‌الله لبنان. ارتش دفاعی اسرائیل در معرفی این فرد می‌نویسد: «فواد شکر یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله و مشاور عالی حسن نصرالله، دبیرکل سازمان تروریستی حزب‌الله می‌باشد. او همچنین عضو شورای جهاد آن سازمان است. فواد شکر به مدت ۳۰ سال در آن سازمان فعال بوده است و در طرح‌ریزی و انجام حمله‌ای در بیروت بر ضد نیروهای آمریکایی که در ۲۳ اکتبر ۱۹۸۳ صورت گرفت و ۲۴۱ کشته بر جای گذاشت، سهم داشت. او در لیست مورد نظر وزارت امور خارجه آمریکا است که مبلغ ۵ میلیون دلار برای کسب اطلاعات در مورد وی می‌دهد.»

ارتش دفاعی اسرائیل در شبکه توییتر فارسی خود نموداری از ساختار همکاری نیروی قدس سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان را نیز منتشر کرده است.

نیروی هوایی اسرائیل روز یکشنبه سوم شهریور (۲۵ اوت) مواضع جمهوری اسلامی در سوریه را مورد حملات شدید قرار داد. مقامات اسرائیل در توضیح پیرامون حملات هوایی خود اعلام کردند که واحدهای سپاه قدس بر آن بوده‌اند تا با بهره گرفتن از پهپادهای نقطه‌زن به اهدافی واقع در شمال اسرائیل حمله کنند.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که این پهپادها حامل مواد منفجره بوده و از این رو می‌توانند همچون موشک عمل کنند.

در پی این حملات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «ما با تلاش بسیار موفق شدیم حمله طراحی شده از سوی سپاه قدس ایران و شبه‌نظامیان شیعه به اسرائیل را خنثی کنیم.»

نتانیاهو به تکرار گفت: «جمهوری اسلامی ایران هیچ جا مصون نیست.» او تأکید کرد که «اگر کسی برای کشتن تو به میدان آمده، بهتر است که تو پیشدستی کرده و او را بکشی.» نخست‌وزیر اسرائیل گفته است که امنیت اسرائیل تنها با بهره گرفتن از چنین رویکردی تامین می‌شود.

در توییت دیگری که دو روز پیش در ۲۷ اوت از سوی ارتش دفاعی اسرائیل منتشر شده است از سردار جواد غفاری به عنوان کسی نام برده شده که فرماندهی نیروهای ایرانی در سوریه را برعهده دارد.

گفته شده که «تحت فرماندهی سردار غفاری در سوریه ده‌ها هزار شیعه از ملیت‌های مختلف هستند که در شهرهای گوناگونی مثل دمشق، حلب و شرق سوریه فعالند».

در توییتی دیگر اشاره می‌شود به افرادی که قصد حمله پهپادی به اسرائیل را داشته‌اند اما در حمله اسرائیل کشته شده‌اند: «یاسر احمد صاحر، حسن یوسف زابیب و ۲ فعال دیگر که در ایران دوره استفاده از پهپاد را دیده‌اند، می‌خواستند چند پهپاد حامل مواد منفجره را از منطقه عرنه به طرف اسرائیل در شب ۲۲ـ۲۳ ماه آگوست هدایت کنند. غفاری این فعالان را به کار گرفته بوده و انجام حمله تروریستی مذکور را زیر نظر داشته.»

توییتر فارسی‌زبان “ارتش دفاعی اسرائیل” از دو روز پیش آغاز به کار کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates