02.09.2019

اعزام احتمالی پهپادهای نظامی بریتانیا به خلیج فارس برای مقابله با تهدید ایران

رادیوفرانسه: شبکه بریتانیایی اسکای‌نیوز، روز دوشنبه دوم سپتامبر از احتمال اعزام پهپادهای نظامی بریتانیا به خیلج فارس خبر داد و اعلام کرد که پهپادهای «ریپر» متعلق به نیروی هوایی ارتش سلطنتی بریتانیا که اکنون از خاک کویت بر فراز عراق و سوریه پرواز می‌کنند، می‌توانند در صورت تصمیم لندن، برای مأموریت جدید در خلیج فارس دوباره ساماندهی شوند.

احتمال اعزام پهپادهای شناسایی ارتش بریتانیا به خلیج فارس در شرایطی مطرح شده که تنش‌ها در این منطقه همچنان وجود دارد.

پیشتر بریتانیا اعلام کرده بود ناوهایی جنگی این کشور کشتی‌های تجاری بریتانیایی را برای تأمین امنیتشان در تنگه هرمز همراهی می‌کند.

این تصمیم بریتانیا پس از آن گرفته شد که ایران یک نفتکش بریتانیایی را در تنگه هرمز توقیف کرد. این اقدام ایران در واکنش به توقیف نفتکش حامل نفت ایران از سوی جبل‌الطارق بود. اما با وجود آزادسازی نفتکش حامل نفت ایران، تهران همچنان نفتکش بریتانیایی را در توقیف نگه داشته است.

همچنین بریتانیا پیشتر اعلام کرده که به ائتلاف نظامی امنیتی به رهبری آمریکا برای تضمین امنیت کشتی‌رانی در خلیج فارس می‌پیوندد. علاوه بر بریتانیا، کشورهای استرالیا و بحرین نیز در این ائتلاف حضور دارند.

چند روز پیش مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا از آغاز کار این ائتلاف خبر داد.

اعزام احتمالی پهپادهای بریتانیایی به خلیج فارس در حالی است که سپاه پاسداران دو ماه پیش یک پهپاد آمریکایی را برفراز تنگه هرمز هدف گرفتند.

همچنین نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با نمایش یک پهپاد جدید به نام «کیان» اعلام کرد که این پهپاد «با سرعت بالا برای ماموریت‌های رهگیری و برای انجام ماموریت‌های نقطه زنی طراحی شده است».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates