02.09.2019

نماینده دادستان: پرونده بانک سرمایه مملو از اشخاص امنیتی و نظامی است

رادیوفردا: نماینده دادستان در پرونده بانک سرمایه گفت که این پرونده «مملو از حضور اشخاص نظامی و امنیتی» است و بر اساس سخنان متهمان، این افراد «همواره به بانک رفت‌و‌آمد داشتند».

به گزارش وب‌سایت باشگاه خبرنگاران جوان، در یکی دیگر از جلسات دادگاه بانک سرمایه در روز دوشنبه، ۱۱ شهریور، محمدرضا خانی، مدیرعامل وقت بانک سرمایه و یکی از متهمان این پرونده از خود دفاع کرد.

پس از سخنان آقای خانی، رسول قهرمانی، نماینده دادستان گفت: «آقای خانی از افراد نظامی و امنیتی صحبت می‌کند که همواره به بانک رفت و آمد داشتند».

وی اضافه کرد: «پرونده بانک سرمایه مملو از حضور اشخاص نظامی و امنیتی عمدتاً بازنشسته است و آنها با تبانی همراه با مدیران بانک سرمایه دست به فساد زده‌اند».

نماینده دادستان همچنین بدون اشاره به جزئیات و با اشاره به سخنان آقای خانی گفت که وی از یکی از «افراد اطلاعات سپاه پاسداران» کمک می‌گرفته است.

وی اضافه کرد: «آقای خانی مگر آن فرد بانکی بود که شما صدا زدید تا مشکلات‌تان را حل کند؟»

نماینده دادستان اشاره‌ای به نام این نیروهای امنیتی و نظامی و سمت آنان نکرده است.

پیش از این نیز برخی از متهمان پرونده‌های فساد اقتصادی در ایران از جمله حمید فلاح هروی، متهم ردیف دوم پرونده بابک زنجانی و برخی متهمان فساد پتروشیمی، از ماموران وزارت اطلاعات بوده‌اند.

عمار صالحی، پسر عطاء‌الله صالحی، فرمانده پیشین ارتش، یکی دیگر از متهمان بانک سرمایه به مشارکت در دریافت غیرقانونی ۱۱۰ میلیارد تومان وام از بانک سرمایه متهم است.

سهامدار اصلی بانک سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان است و پرونده این بانک پس از کشف فساد «۱۵ هزار میلیارد تومانی» در این صندوق به جریان افتاد.

صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۸۰۰ هزار عضو وابسته به وزارت آموزش و پرورش دارد و از سپرده‌های ماهیانه فرهنگیان به آنان سود سالانه پرداخت می‌کند.

در همین حال متهمان بانک سرمایه به «۱۴ هزار میلیارد تومان خیانت در اموال صندوق ذخیره فرهنگیان» متهم شده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates