17.09.2019

عضو اتاق تهران: تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی نفت ایران برای چین


فریال مستوفی
رادیوفردا: یک عضو اتاق تهران با اشاره به برقراری «خط ۴۰۰ میلیارد دلاری» میان ایران و چین برای معاملات تجاری گفت: بر این اساس چینی‌ها، بدون ورود در مناقصات به پروژه‌ها ورود می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فریال مستوفی روز سه‌شنبه در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: «این یک معامله مالی بزرگ است که بر اساس آن به نظر می‌رسد که ایران نفت را ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزان‌تر به چینی‌ها می‌فروشد.»

خانم مستوفی گفت بر اساس مستندات دریافت شده، ایران و چین یک قرارداد ۴۰۰ میلیارد دلاری امضا کرده‌اند که بنا بر آن، شرکت‌های چینی بدون ورود در مناقصات کار را در ایران به عهده می‌گیرند.

او ادامه داد:‌ «البته اتاق تهران شبهاتی را در این زمینه داشت که اکنون بخشی از مستندات مرتبط با آن دریافت شده است که نشان می‌دهد این خط برقرار شده است.»

بر اساس آمارهای شرکت اطلاعات انرژی و ردیابی نفتکش‌ها که در اختیار رادیوفردا قرار گرفته، ایران در ماه گذشته روزانه ۱۳۸ هزار بشکه نفت به چین تحویل داده است.

آمارهای گمرکی چین نشان می‌دهد که به رغم پایان یافتن معافیت‌های آمریکا برای مشتریان ایران، این کشور طی ماه‌های مه تا ژوئیه، روزانه به طور متوسط ۲۳۳ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates