23.09.2019

سردار محمدرضا نقدی: جاسوس اسرائيلی در دفتر من نبود

رادیوفردا: محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران، خبر مربوط به «شناسایی دو جاسوس» در دفترش را تکذیب کرده و گفته است به خاطر انتشار چنین خبری، از بهزاد نبوی، فعال اصلاح‌طلب شکایت می کند.

او این خبر را «هجویات» و «دروغ» و «نشر اکاذیب» خوانده است.

نقدی افزوده است که بهزاد نبوی «انشاءلله به زودی به دادگاه خواهد رفت و باید پاسخگوی اتهامات کذبی که وارد کرده و در نهایت منتظر مجازات آن باشد».

موضوع شناسایی دو جاسوس در دفتر سردار نقدی روز ۳۰ مهرماه در وب‌سایت الف منتشر شد.

این وب‌سایت اصولگرا که زیر نظر احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اداره می‌شود، در مقدمه گفت‌وگوی مفصلی که با بهزاد نبوی داشت، به نقل از این فعال اصلاح‌طلب نوشت: «در دفتر سردار نقدی دو جاسوس اسرائیل شناسایی شد که در زندان با برخی زندانیان سیاسی هم بند بودند، که یکی از آنها اعدام شد».

البته در متن گفت‌وگوی بهزاد نبوی اشاره مستقیم به سردار نقدی نشده بود و جمله این طور منتشر شده بود: «در دفتر فلان سردار دو جاسوس اسرائیل شناسایی شد که در زندان با برخی زندانیان سیاسی هم هم‌بند بودند و یکی از آنها اعدام شد».

سایت «الف» پس از مدتی اسم سردار نقدی را از مقدمه این گفت‌وگو حذف کرد ولی خبر شناسایی دو جاسوس در دفتر سردار نقدی در بسیاری از رسانه‌ها بازتاب داشت و این بازتاب گسترده منجر به واکنش معاون هماهنگی سپاه شد.

موضوع شناسایی «جاسوس اسرائیلی» در دفتر سردار نقدی تازه نیست. اواسط اردیهبشت ۱۳۹۴، رضا علیجانی، فعال سیاسی که ساکن پاریس است، در گزارشی که در وب‌سایت روزآنلاین منتشر کرد، نوشت ۳۰ نفر از نیروهای امنیتی که عضو وزارت اطلاعات، سپاه و بسیج بوده‌اند، به خاطر همکاری مستقیم با اسرائیل بازداشت شده‌اند و یکی از آنها، مدتی راننده سردار محمدرضا نقدی در دوران ریاست او بر سازمان بسیج بوده است.

آقای نقدی از مهر ۱۳۸۸ تا آذر ۱۳۹۵ با حکم آیت‌الله خامنه‌ای، رئيس سازمان بسیج بود. این فرمانده ارشد سپاه از اردیبهشت امسال با حکم رهبر جمهوری اسلامی به عنوان «معاون هماهنگی سپاه» منصوب شد که یک سمت کلیدی در تشکیلات سپاه پاسداران محسوب می‌شود.

علاوه بر ادعای جاسوسی راننده سردار نقدی، به نوشته آقای علیجانی، مسئول میز اسرائیل در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه هم از جمله افرادی بوده‌اند که «به اتهام جاسوسی برای اسرائیل بازداشت» شده‌اند. او همچنین به نقل از زندانیان اصلاح‌طلب خبر داده بود که مسئول میز اسرائيل در سازمان اطلاعات سپاه پس از بازداشت و بازجویی، اعدام شده است.

در یک اشاره معنادار، پنجم خرداد ۱۳۹۵، مجید انصاری، معاون وقت پارلمانی دولت در جلسه علنی مجلس خطاب به نمایندگانی که تلاش می‌کردند نام سازمان اطلاعات سپاه را جزو مراجع استعلام برای مشاغل حساس به قانون اضافه کنند، گفت: «فردی داشتیم که در همانجا نفوذ کرده بود و اعدام هم شده است. همین سال گذشته هم انجام شد».

اشاره مبهم او به اعدام یک نفوذی در سال ۱۳۹۴ تا حدودی با روایت رضا علیجانی که خبر از اعدام یک مسئول ارشد سازمان اطلاعات سپاه داده بود، همخوانی داشت.

عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت خاتمی هم ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ در واکنش به حمله به خودروی محمدجواد ظریف در دانشگاه امیرکبیر، در توئیتی نوشت: «حمله کنندگان به ظریف در دانشگاه عضو همان تشکیلاتی هستند که جاسوس اسرائیل در دفتر رئیس‌شان جا خوش کرده بود».

او مستقیما به نام نقدی اشاره نکرد ولی با توجه به اینکه مخالفان ظریف عضو سازمان بسیج دانشجویی بودند، مشخص بود که منظورش کدام دفتر و نهاد است.

ارزیابی چنین ادعاهایی درباره نفوذ جاسوسان اسرائيلی در نهادهای ارشد امنیتی جمهوری اسلامی دشوار است، چون همان‌گونه که سردار نقدی گفته است «برای عموم مردم دسترسی به اطلاعات» درباره چنین اخباری ممکن نیست.
بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، الف و سایت رادیو فردا/ ر.ح/ ک.ر

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates