30.10.2019

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در کیهان مجددا خواستار «تسخیر» سفارت آمریکا در بغداد شد

رادیوفردا: حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در موسسه کیهان، بار دیگر خواستار «تسخیر» سفارت ایالات متحده و عربستان سعودی در بغداد شده‌است.
حسین شریعتمداری مجددا بدون ارائه سند و مدرکی مدعی شده که اعتراضات مرگبار در عراق علیه فساد و ناکارآمدی دولت آن کشور، «از سوی سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان مدیریت می‌شود».
آقای شریعتمداری در بخشی دیگر از یادداشت خود که خبرگزاری فارس آن را بازتاب داده تاکید کرده «شعارهای انحرافی» مطرح‌شده در جریان اعتراضات کافی‌ست «حتی اگر هیچ شاهد و سندی [دیگری] در دست نباشد».
معترضان عراقی در هفته‌های گذشته خواستار کناره‌گیری دولت شده‌اند، علیه فساد، بی‌کاری و فقر در یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان از نظر منابع نفتی، شعار داده‌اند. در این زمان شعارهایی هم علیه دخالت‌های تهران در امور داخلی عراق مطرح شده‌است.
جمهوری اسلامی اتهام دخالت در امور داخلی عراق را رد می‌کند.
نماینده عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی، در موسسه کیهان، می‌گوید از «توده‌های عظیم جوانان مؤمن و انقلابی عراق که سپاه حماسه‌آفرین حشد‌الشعبی یکی از نمادهای آن است، انتظار می‌رود» فورا اقدام به «تسخیر» سفارت آمریکا و عربستان بکنند.
این نخستین بار نیست که آقای شریعتمداری خواستار «تسخیر» سفارت‌خانه‌های کشورهای دیگر در عراق می‌شود.
کاخ سفید آمریکا پیشتر در مورد حملات احتمالی «گروه‌های مورد حمایت ایران» در عراق هشدار داده بود و گفته بود «هر حمله‌ای به مراکز آمریکایی بشود و کارکنان این مجموعه‌ها یا ساختمان‌های ما آسیبی ببینند، ما ایران را مسئول خواهیم دانست. آمریکا در دفاع از جان آمریکایی‌ها، قاطعانه و سریع وارد عمل خواهد شد».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates