26.05.2013

تیم رفسنجانی، نظر همسر او و واکنش اصلاح طلبان مخالف رفسنجانی به گفته اصول گرایان

انقلاب اسلامی: بعد از رد صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی و بدنبال پیامهای دوستانه جمع بزرگی از اصلاح طلبان مانند خانواده خمینی و برخی از روحانیون، تعداد زیادی از پایگاه های خبری نزدیک به اصول گرایان مشغول به درج خبرهایی در باره رد صلاحیت آقای رفسنجانی و واکنشها شده اند. از جمله آمده است که قبل از رد صلاحیت هاشمی شاهرودی، عسگر اولادی، علی لاریجانی و تعدادی از اعضای جامعه مدرسین با هاشمی رفسنجانی دیدار کرده‌اند. روزنامه جهان با اعلام این خبر نوشت: “مهم‌ترین محور گفتگوها انصراف آقای هاشمی پیش از اعلام احراز صلاحیت‌ها بوده است.” برخی اطرافیان و اعضای خانواده آقای هاشمی رفسنجانی هم خواستار انصراف وی از کاندیداتوری بوده‌اند. در بین این خبرها اضافه شده است که “خانم عفت مرعشی با توجه به وضعیت جسمی آقای هاشمی از حامیان انصراف وی بوده است.” اما با این وجود آقای هاشمی در صحنه ماند.

پایگاه خبری مشرق نیز نوشته است: پس از کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی یک تیم فکری متشکل از صادق زیباکلام، عیسی کلانتری، مسعود نیلی، محمود حجتی و حمید رضا جلایی‌پور ماموریت یافته بودند به شبهات مطرح شده درباره هاشمی در رسانه‌ها پاسخ دهند.

اعضای ستاد هاشمی رفسنجانی معتقد بودند با توجه به بافت جمعیتی و حساسیت استان‌های قم، فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، مازندران و آذربایجان شرقی، وی باید به این استان‌ها سفر کند. آقای هاشمی تنها سفر به قم را پذیرفته و مقرر شد سفر به استان‌های دیگر را خاتمی و ناطق نوری انجام دهند. قرار بود در میتینگ ورزشگاه شیرودی تهران نیز ناطق نوری و خاتمی شرکت کنند. همچنین به دنبال انتشار اخباری درباره ساخت فیلم تبلیغاتی هاشمی رفسنجانی توسط اصغر فرهادی، آقای هاشمی با این اقدام مخالفت کرده و گفته بود فیلم مرا یک مستندساز ولو گمنام بسازد و تنها در آن آقایان خاتمی و ناطق نوری و سید حسن خمینی به همراه فرزندان چند سردار شهید جنگ صحبت کنند کفایت می‌کند.

در تبلیغاتی که سایتهای اصولگرا کرده اند واکنش برخی اصلاح طلبان به تاییدنشدن هاشمی را آورده اند که صحت آنها هنوز تائید نشده است. این سایتها نوشته اند که بخشی از اصلاح‌طبلان از رد صلاحیت او خوشحال شده اند. بعنوان مثال از قول خوئینی ها در واکنش به عدم احراز صلاحیت هاشمی چنین نقل کرده اند: “از رد صلاحیت هاشمی ناراحت نشوید. اگر او رئیس‌جمهور می‌شد از همه ما انتقام سال‌های اصلاحات و مجلس ششم را می‌گرفت.” و از قول کرباسچی نیز آورده اند که در واکنش به کاندیداتوری هاشمی گفته بود ما نباید هاشمی را کاندیدای اصلاحات معرفی کنیم چون اگر او رای آورد با ما مشورت نخواهد کرد. اگر هم در انتخابات شکست بخورد او شکست خورده نه ما.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates