19.11.2019

روز پنجم اعتراض‌ها در ایران

استان‌وایر: در حالی ایران وارد پنجمین روز اعتراض‌ها به گران شدن قیمت بنزین شد که اینترنت هم‌چنان قطع است و وضعیت برخی از شهر‌ها امنیتی گزارش شده است.

«علیرضا معینیان»، فعال مدنی در تبریز گفته است با وجود این فضای سنگین و قطعی اینترنت، اعتراض‌ها جسته و گریخته در این شهر ادامه دارد.

در دو روز گذشته هم مقام‌های محلی از بازداشت ۶۰۵ نفر در شهرستان‌های مختلف خبر داده‌اند که بیشترین این بازداشتی‌ها مربوط به استان خوزستان با ۱۸۰ نفر بوده است.

«حسین رزاق»، فعال سیاسی ساکن تهران در یک رشته توییت، منطقه «پیروزی» این شهر را شبیه «منطقه جنگ‌زده» توصیف کرده است.

رزاق هم‌چنین نوشته ماهواره‌ها کاملا قطع هستند و هر گونه دسترسی به اینترنت مسدود شده است.

خبرگزاری «تسنیم» روز سه‌شنبه گزارش کرده دوشنبه‌ شب در دو سه نقطه تهران مانند فلکه دوم «صادقیه» بار دیگر تجمعاتی برگزار شده است.

خبرگزاری «فارس» هم خبر داده است که روز دوشنبه گروهی از دانشجویان «دانشگاه تهران» برای دومین روز متوالی به افزایش قیمت بنزین اعتراض کردند.

«آرتیکاس اقبال»، فرماندار مریوان گفته است که آمار ۱۵ کشته در این شهر درست نیست اما او اجازه ندارد تعداد واقعی کشته‌ها را اعلام کند.

«اسماعیل صادقی نیارکی»، رییس کل دادگستری استان زنجان هم گفته است ۳۰ نفر از «اغتشاش‌گران» بازداشت شده‌اند.

«حسین رحیمی»، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرده است: «ما در دو روز گذشته جمع زیادی از این افراد را دستگیر کردیم و تعدادی دیگر را نیز به زودی به سراغ‌شان خواهیم رفت.»

هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرده تعطیلات هفته آینده مجلس لغو شده است.

قرار بود مجلس ایران هفته آینده به دلیل سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه تعطیل باشد.

از ماهشهر هم خبر رسیده که یک درجه‌دار یگان ویژه پلیس کشته شده است.

مقام‌های رسمی تاکنون مرگ هفت نفر از ماموران امنیتی یا اداری حکومت شامل سه نفر بسیجی، دو افسر پلیس، یک کارمند شهرداری و یک کارمند جهاد دانشگاهی را تایید کرده‌اند.

اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: info@iranwire.com

اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با افراد مسوول تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسوولان در سراسر ایران مراجعه کنید: www.ostanwire.com
آذربایجان شرقیاعتراضبنزینتبریز

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates