20.11.2019

شلیک به معترضان از سوی هلی‌کوپتر حامل امام جمعه شهر صدرا


استان‌وایر: عبدالله و رسول قویمی، از کشته‌شدگان شهر صدرا از توابع شیراز

یک‌شنبه شب ۲۶ آبان۱۳۹۸، هلی‌کوپتری که برای بردن امام جمعه شهر صدرا در پشت‌بام منزل او فروده آمده بود، پس از برخاستن، به تظاهرکنندگانی که در اطراف خانه او تجمع کرده بودند و شعار می‌دادند، تیراندازی کرده است.

بنابر گزارش‌های رسیده، در نتیجه این تیراندازی، تعدادی از معترضان کشته و تعدادی زخمی شده‌اند.
گفته می‌شود ۲۰ نفر در این تیراندازی‌ها جان‌ باخته‌اند. دو نفر از کشته‌ها، دو برادر به نام‌های «عبدالله قویمی» و «رسول قویمی»، فرزندان «خلیل»، اهل روستای «قلات» شیراز هستند. خانواده این دو برادر موفق شده‌اند پیکر کشته‌ها را تحویل بگیرند و برای خاک‌سپاری به قلات ببرند. روز دوشنبه ۲۷ آبان، پیش از شروع مراسم خاک سپاری، ماموران امنیتی با هجوم به این روستا، دو جنازه را با خود برده و اجازه نداده‌اند به خاک سپرده شوند.

در شهر صدرا شیراز نزدیک به ۲۰نفر تا این لحظه کشته شده‌اند. شش نفر از کشته شده‌ها تُرک قشقایی هستند. هویت یک نفر از آن‌ها به طور قطعی تایید شده است؛ «مجید هاشمی»، فرزند «پایدار». اما هنوز اسامی شش کشته دیگر به دست «ایران‌وایر» نرسیده است.

به گفته شاهدان عینی، در شهرک‌های «کتس‌بس»، «میانرود» و «کشن» شیراز هم درگیری شدیدی بین ساکنان آن‌ها، از جمله تُرکان قشقایی با نیروهای امنیتی حکومت در جریان است.
گفته می‌شود دو روز است که درگیری در شهرک کشن ادامه دارد، تمام راه‌های مواصلاتی به آن مسدود شده است و کوچه‌های این شهرک کاملا سنگربندی شده‌اند.
اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: info@iranwire.com
اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با افراد مسوول تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسوولان در سراسر ایران مراجعه کنید:  www.ostanwire.com

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates