05.12.2019

خسارت روزانه قطعی اینترنت؛ شش هزار میلیارد تومان

استان‌وایر: رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق ایران گفته که قطعی اینترنت در ایران روزانه شش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد کشور خسارت زد.

افشین کلاهی افزوده که «خسارات مستقیم برآورد شده به کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت، روزانه دو هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است.»

کلاهی خسارات غیرمستقیم حاصل از قطعی اینترنت را بسیار مهم‌تر از خساراتی دانست که در عدد قابل‌ بیان است.

وی از بین رفتن اعتبار برندهای ایرانی، مهاجرت، ایجاد ناامیدی در جامعه کسب و کارهای آنلاین و فرار سرمایه‌گذاران خارجی را تنها بخشی از خسارت‌های پنهان این رخداد اعلام کرده است.

کلاهی با اشاره به بحث‌های پیش آمده درباره بارگذاری شبکه ملی اطلاعات طی چند روز قطعی اینترنت، این خطر را نیز جدی تلقی کرده که قطع شبکه اینترنت و جایگزینی حتی موقتی و چند روزه آن با شبکه ملی ارتباطات، به رویه‌ای عادی بدل شود.

در پی افزایش قیمت بنزین در ایران و آغاز موجی از اعتراض‌ها در بسیاری از شهر‌ها، مقام‌های جمهوری اسلامی اقدام به قطع اینترنت به مدت حدود ۱۰ روز کردند.

این اقدام با اعتراض‌ها و انتقاد‌های بسیاری همراه شد و به تدریج پس از سرکوب اعتراض‌ها روند وصل مجدد اینترنت آغاز شد و در حال حاضر همه استان‌ها به این شبکه وصل هستند.

اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: info@iranwire.com

اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با مسئولین تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسؤلین در سراسر ایران مراجعه کنید: www.ostanwire.com

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates