19.12.2019

طرح شکایت علیه همسر جاسوس ایران در ارتش آلمان

دویچه‌وله: آسیه س. همسر عبدالحمید س. که به اتهام جاسوسی برای ایران در زندان است، متهم به همکاری با شوهرش شده است. عبدالحمید متهم است که اطلاعات سری ارتش آلمان را به دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران داده است.

دادستانی آلمان علیه همسر عضو سابق ارتش آلمان که برای ایران جاسوسی می‌کرد، طرح شکایت کرد. به گفته دادستانی آلمان در کالسروهه، آسیه س. شهروند افغان-آلمانی به اتهام “همدستی در خیانت به کشور” در دادگاه عالی شهر کوبلنز محاکمه می‌شود.

آسیه متهم است که از همسرش که برای سازمان‌های امنیتی ایران جاسوسی می‌کرده، حمایت کرده است. همسر آسیه، عبدالحمید س. پیشتر متهم شده بود که در مقام مشاور ارتش آلمان، اسرار دولتی را به جمهوری اسلامی ایران داده است.

عبدالحمید عضو “گردان نبرد الکترونیک” ارتش آلمان مستقر در استان راینلند-فالتس بوده و به دلیل نوع کارش در ارتش آلمان به اطلاعات مهمی از جمله استقرار نیروهای آلمانی در افغانستان و احتمالا در دیگر مناطق دارای اهمیت برای سرویس‌های امنیتی آلمان دسترسی داشته است.

او در ماه ژانویه دستگیر شد و از آن زمان در بازداشت موقت به سر می‌برد. دادگاه او قرار است در ژانویه سال آینده میلادی آغاز شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates