27.05.2013

مرتضوی: جوادی‌فر و روح الامینی در پی ضرب و جرح پلیس فوت کردند و کامرانی به دلیل تب شدید

کلمه: چکیده :مرتضوی متهم ردیف اول پرونده کهریزک امروز در اظهاراتی بیان کرد که فوت جوادی فر و روح الامینی در پی ضرب و جرح آن ها توسط پلیس در زمان بازداشت صورت گرفته است، نه در بازداشتگاه کهریزک. وی همچنین در اظهاراتی عجیب فوت مرحوم کامرانی را به دلیل تب شدید و تزریق اشتباه در بیمارستان عنوان کرد بی آن که توضیح دهد که به چه دلیل وی به بیمارستان منتقل شده…

کلمه – گروه خبر: مرتضوی متهم ردیف اول پرونده کهریزک امروز بیان کرد که فوت جوادی فر و روح الامینی در پی ضرب و جرح آن ها توسط پلیس در زمان بازداشت صورت گرفته است، نه در بازداشتگاه کهریزک. وی همچنین در اظهاراتی عجیب فوت مرحوم کامرانی را به دلیل تب شدید و تزریق اشتباه در بیمارستان عنوان کرد بی آن که توضیح دهد که به چه دلیل وی به بیمارستان منتقل شده بود.

به گزارش ایسنا، مرتضوی که در سال ۸۸ دادستان تهران بوده و دستور انتقال بازداشت شدگان اعتراضات مردمی به بازداشت گاه کهریزک را صادر کرده است، امروز در جمع خبرنگاران مدعی شد: مرحوم کامرانی در بیمارستان فوت شد و هیاتی از پزشکان متخصص قلب و عروق، داخلی و متخصصان پزشکی قانونی را دعوت کردم تا پرونده را به طور دقیق مطالعه کنند. آن‌چه از نظر شورای پزشکان اعلام شد، این بود که بیمارستان مرحوم کامرانی را با تب ۴۲ درجه پذیرش می‌کند و در مدت ۳۲ ساعتی که وی بستری بود، پرسنل هیچ توجهی از نظر درمانی به او نمی‌کنند. نه تنها قصور درمانی رخ داده، بلکه پرسنل بیمارستان چندین آمپول اشتباه از جمله دیازپام ۶ میلی‌گرمی و انسلین به وی تزریق کردند و در نظریه پزشکان که امروز در شش بند که به دادگاه ارائه دادم، کامرانی بر اثر قصور پزشکی، اشتباه درمانی و تزریق آمپول اشتباه دچار تشنج شده و به کما رفته و در نهایت فوت کرده است.

پس از گدشت ۴ سال از جنایات کهریزک مرتضوی دادستان وقت انگشت اتهام را به سوی افراد دیگری از جمله پلیس و ماموران بازداشت گرفته است، او در مورد مرحوم جوادی‌فر گفت: مرحوم جوادی‌فر در محل حادثه با مامورین درگیر می‌شود به طوری که بینی وی می‌شکند. مردمک چشمش پاره می‌شود و از ناحیه گردن و کتف نیز آسیب می‌بیند و سپس به بیمارستان منتقل می‌شود و پس از طی مراحل درمانی بازداشت صورت می‌گیرد؛ بنابراین ضرب و جرحی در کهریزک صورت نگرفته است.

به گزارش فارس، مرتضوی سپس در مورد علت فوت روح الامینی گفت: همچنین مرحوم روح‌الامینی نیز به دلیل عدم توجه به تذکرات پلیس ابتدا در خیابان با باتوم مورد ضرب و جرح قرار گرفت و سپس در محل بازجویی به دلیل مخالفت با بازجو در پارکینگ پلیس امنیت کتک خورد که البته اینها اظهارات دوستان وی بوده و من آن را تأیید و تکذیب نمی‌کنم. در خصوص وی هم ضرب و جرحی در کهریزک صورت نگرفته است.

توضیحات مرتضوی در مورد نخوه دستگیری مرحوم کامرانی نیز قابل توجه است: من در نوزدهم تیرماه دستورالعملی را ارائه دادم مبنی بر این‌که اگر در میان دستگیرشدگان افرادی دانشجو یا محصلان دانشگاه بودند، به کهریزک منتقل نشوند و در همین رابطه آقای حیدری‌فر را مورد سرزنش قرار دادم. مرحوم جوادی‌فر هم در معرفی، خود را دیپلم و شغلش را آزاد بیان کرده بود و مرحوم روح‌الامینی نیز در معرفی خود نوشته بود که بیکار است و دیپلم دارد؛ بنابراین قاضی در این خصوص مقصر نبود، اما مرحوم محمد کامرانی در معرفی خود نوشته بود که دیپلم دارد اما دانش‌آموزی است که در مرحله شرکت در کنکور است. من و حیدری‌فر تنها به همین دلیل از خانواده کامرانی عذرخواهی کردیم؛ لذا اصل بازداشت اشتباه نبوده و حیدری‌فر گفته براساس گزارش پلیس و نتیجه تحقیقات پلیس امنیت قرار بازداشت را صادر کرده است.

مرتضوی پس از این توضیحات گفت : اگر دادگاه حکمی علیه من صادر کند حتماً اعتراض می‌کنم و تمکینی به آن حکم نمی‌کنم به خصوص اگر حکم با حق و عدالت همخوانی نداشته باشد.

با سخنان امروز مرتضوی ماموران نیروی انتظامی در مورد قتل شهدای کهریزک مورد اتهام قرار گرفته اند تا بار دیگر این سوال در ذهن ها پر رنگ شود که به راستی مقصر اصلی جنایات صورت گرفته در زمان اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات سال ۸۸ چه کسی است؟ چه کسی اجازه اعمال خشونت را به ماموران نیروی انتظامی و مسولان بازداشتگاه کهریزک داده است؟

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates