06.01.2020

ربیعی : برخی خیرخواهان خواستار پرهیز از اقدام متقابل علیه آمریکا هستند

رادیوفرانسه: علی ربیعی، سخنگوی دولت، بی آنکه نامی از کسی ببرد گفت که عده ای در داخل خواستار پرهیز از اقدام متقابل در برابر آمریکا پس از کشته شدن قاسم سلیمانی ستند. او گفت : “برخی افراد که من در صداقت شان و خیرخواهی شان تردید ندارم، دچار اشتباه استراتژیک هستند که پرهیز از اقدام متقابل را تجویز می کنند.”

با این حال، سخنگوی دولت حسن روحانی گفت : “ما حتماً باید به آمریکا پاسخی سخت بدهیم تا مانع رفتارهای مجدد آمریکا در آینده شویم”. علی ربیعی همچنین گفت : “از نظر تئوری امنیت ملی خود، سکوت در مقابل آمریکا را جایز نمی دانیم. چرا که بی پاسخ ماندن این اقدام آمریکایی ها […] آنها را جری تر می کند.”

در اظهاراتی مشابه، جانشین فرماندۀ سپاه پاسداران دریادار پاسدار علی فدوی تهدیدهای رئیس جمهوری آمریکا را “عملیات روانی” و از سر ترس توصیف کرد و گفت : “ما بر اساس دستور قرآن و اسلام پاسخ مناسب را” به کشته شدن قاسم سلیمانی خواهیم داد.

با این حال، شنبه گذشته سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، سردار ابوالفضل شکارچی، گفت که در انتقامگیری از آمریکا “عجله” نداریم و “برنامه ریزی” انتقام باید “با حوصله” صورت بپذیرد.

در این حال، حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان، در پیام تسلیتی که دیروز یکشنبه پنجم دسامبر به مناسبت کشته شدن قاسم سلیمانی توسط ارتش آمریکا منتشر کرد، گفت که به اعتقاد شخصی او انتقامجویی از آمریکا باید نظامیان و ارتش این کشور را آماج قرار دهد و نه غیرنظامیان آمریکایی را و این کار می تواند توسط آنچه وی گروه های مختلف “مقاومت” نامید صورت بپذیرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates