28.05.2013

خط اعتباری هفت میلیارد دلاری جمهوری اسلامی برای حکومت اسد

رادیوفرانسه: به گزارش منابع خبری ایران، جمهوری اسلامی خط اعتباری هفت میلیارد دلاری دراختیار حکومت سوریه قرار داد.

به گزارش منابع خبری، ایران دو خط اعتباری به مبلغ چهارمیلیارد دلار در اختیار حکومت اسد قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری روسی “ریا نووستی” ادیب میاله رئیس بانک مرکزی سوریه در مصاحبه با روزنامه حکومتی تشرین سوریه گفته است ایران خط اعتباری یک میلیارد دلاری برای تامین مخارج واردات کالاهای مصرفی عمومی و خط اعتباری سه میلیارد دلاری برای تامین مخارج محصولات نفتی برای سوریه در اختیار دولت دمشق قرار داده است. به گزارش عصر ایران، علاوه براین مبلغ ایران سه میلیارد دلار دیگر نیز در قالب خط اعتباری اختصاص می دهد .

به نوشته این سامانه خبری، سوریه قبل ازاین نیز یک میلیارد دلاردیگرازایران به صورت وام درقالب خط اعتباری دریافت کرده بود. دربهمن ماه 1391 نیزدولت سوریه از سپرده گذاری ارزی ایران دراین کشوربرای تقویت ارزش پول ملی سوریه خبرداده بود. دولت ایران علاوه براین، دویست میلیون دلار وام برای بخش بهداشت و درمان سوریه اختصاص داده بود.

رئیس بانک مرکزی سوریه گفته است که خسارات اقتصادی این کشور طی دو سال ناآرامی های داخلی حدود 25 میلیارد دلار بوده است.

بنا بر گزارش ها برخی منابع خبری بین المللی نیز اعلام داشته اند که از آنجا که سوریه به دلیل تحریم ها، نمی تواند از اروپا غلات خریداری کند، ایران برای این کشور از اروپا غله خریداری کرده است. در مورد هزینه این خرید ها گزارشی منتشرنشده است. نفت سوریه نیز تحریم شده است و ایران بخشی از نفت تولیدی این کشور را خریداری یا با محصولات نفتی مبادله می کند.

لازم به یاد آوری است که طی دو سال در گیری های رژیم بشاراسد لیره سوریه دو سوم ارزش خود را ازدست داده و درحال حاضر یک دلار آمریکائی با 150 لیره ی سوری برابری می کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates