23.01.2020

برایان هوک، قاآنی را به سرنوشتی مشابه قاسم سلیمانی تهدید کرد

دویچه‌وله: برایان هوک، سرپرست گروه ویژه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا به اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس هشدار داد. هوک گفت چنانچه قاآنی همان سیاست قاسم سلیمانی را در پیش گیرد، به سرنوشتی مشابه سرنوشت او دچار خواهد شد.

برایان هوک، سرپرست گروه ویژه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا به اسماعیل قاآنی، جانشین قاسم سلیمانی و فرمانده جدید سپاه قدس هشدار داده است از ادامه سیاست سلیمانی در منطقه پرهیز کند.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه سوم بهمن (۲۳ ژانویه) با انتشار گزارشی از دوبی، به اظهارات اخیر برایان هوک پرداخته است.

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از برایان هوک نوشته است چنانچه اسماعیل قاآنی همان راه کشتار آمریکایی‌ها را در منطقه در پیش گیرد، سرنوشتی مشابه سرنوشت سلیمانی در انتظار او خواهد بود.

آمریکا قاسم سلیمانی را مسئول حمله به نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه می‌داند. آمریکا اعلام کرده است که شبه‌نظامیان شیعه و نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی سلیمانی به مواضع آمریکا در منطقه حمله کرده و سربازان این کشور را کشته و معلول کرده‌اند.

آمریکا در همین رابطه، روز سوم ژانویه در یک حمله پهپادی به خودروی حامل قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران را از پای درآورد.

جمهوری اسلامی ایران پنج روز پس از آن با یک حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد و همچنین پایگاه اربیل، نسبت به حمله پهپادی آمریکا به خودروی سلیمانی واکنش نشان داده بود. خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود تاکید کرده است که حملات موشکی ایران به دو پایگاه نظامی یادشده به مرگ هیچ سرباز آمریکایی منجر نشده است.

پاسخ قاطع به حملات ایران

پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، جمهوری اسلامی اسماعیل قاآنی را به جانشینی قاسم سلیمانی و به فرماندهی سپاه قدس برگزید. قاآنی اعلام کرده بود که سیاست و راه قاسم سلیمانی را ادامه خواهد داد.

برایان هوک در مصاحبه‌ای در داووس با روزنامه الشرق الأوسط گفته است که هشدار او به اسماعیل قاآنی، تهدید جدیدی نیست. هوک به نقل از دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا گفته است:

«هرگونه حمله به آمریکایی‌ها یا منافع آمریکا با واکنش قاطع این کشور روبه‌رو می‌شود.»

رئیس گروه ویژه ایران در وزارت أمور خارجه آمریکا گفته است: «این تهدید جدیدی نیست. رئیس جمهوری آمریکا همواره گفته است که او از منافع آمریکایی‌ها با قاطعیت تمام دفاع می‌کند.»

برایان هوک در ادامه گفته است: «به باور من رژیم ایران اکنون متوجه شده است که آن‌ها نمی‌توانند به آمریکا حمله کنند و حمله آن‌ها بدون پیامد بماند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates