24.01.2020

ژنرال آمریکایی: ایالات متحده بیش از ۲۰ هزار نیروی تازه به خاورمیانه فرستاده است

دویچه‌وله: یک ژنرال بلندپایه آمریکا می‌گوید که در هشت ماه گذشته برای مقابله با خطر روزافزون ایران، بیش از ۲۰ هزار سرباز به خاورمیانه اعزام شده‌اند. روشن نیست که این نیروها تا چه مدتی در خاورمیانه باقی می‌مانند.

ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) گفته است که ارتش ایالات متحده در هشت ماه گذشته نیروهایی به خاورمیانه فرستاده که “برای مدتی نامعلوم” در آنجا خواهند ماند.

ژنرال مک‌کنزی بر عرشه ناو جنگی USS هنگامی که به دریای سرخ رسیده بود، خطاب به ملوانان و سربازان دریایی آمریکا گفت: همه چیز به تحولات بعدی وابسته است و هیچ معلوم نیست شما تا چه مدتی در اینجا خواهید ماند.

این ناو هواپیمابر به همراه دو رزمناو دیگر در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰ راهی خاورمیانه شدند. این سربازان آخرین گروه از نیروهایی هستند که به یگان‌های آمریکایی پیوسته‌اند. از ماه مه گذشته تا کنون شماره نیروهای آمریکایی در منطقه از ۶۰ هزار به ۸۰ هزار افزایش یافته است.

این بیانات ژنرال مک‌کنزی که روز پنجشنبه (۲۳ ژانویه) ابراز کرد، خلاف گفته دونالد ترامپ است که وعده داده بود به رویارویی‌های نظامی پایان دهد و ارتشیان آمریکایی را هرچه زودتر به وطن بر‌گرداند.

از سوی دیگر مارک اسپر، وزیر دفاع، عهد کرده بود بخشی از نیروهای مستقر در خاورمیانه را برای مقابله با تهدیدات چین به سواحل ‌آسیایی اقیانوس آرام گسیل کند.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

“مقابله با تهدیدات ایران”

ژنرال مک‌کنزی به خبرنگارانی که همراهش بودند گفت: «تهدید ایران بسیار جدی است». او گفت طرفداران ایران، که با دستور رهبران جمهوری اسلامی یا بدون اطلاع آنها، اقدام می‌کنند، در منطقه حضور دارند و ایجاد خطر می‌کنند.

او تأکید کرد که ایران فعلا آرام است و قصد ندارد اوضاع متشنج کنونی را تشدید کند. به نظر او در شرایط فعلی آمریکا و ایران، هیچکدام مایل به تشنجات بیشتر نیستند.

ترامپ: اعزام نیروهای تازه آمریکایی به منطقه جنبه دفاعی دارد

او گفت با توجه به وخامت اوضاع در پیرامون ایران، از نیروی دریایی آمریکا خواسته شده است که رزمناوهای مستقر در اروپا را از راه کانال سوئز راهی خاورمیانه کند. روی هم حدود ۲۵۰۰ ملوان و ۱۵۰۰ دریادار در خدمت این اسکادران هستند.

به دنبال حمله به سفارت آمریکا در بغداد، پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و کویت تقویت شده‌اند. اعزام نیروهای تازه با هدف تقویت حضور آمریکا در منطقه صورت می‌گیرد.

این فرمانده نظامی تأیید کرد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شماری جنگنده و بمب‌افکن و موشک‌های پاتریوت به خاورمیانه فرستاده تا در تأمین امنیت آمریکا و متحدانش به کار گرفته شوند.

با این اقدامات ارتش آمریکا با بیش از ۸۳ هزار نیرو توان رزمی بسیار بالایی در منطقه به دست آورده است.

ارتش ایالات متحده برای توجیه افزایش نیروها در خاورمیانه به تحرکات جدید ایران استناد می‌کند. سپاه پاسداران در ۸ ژانویه گذشته دو پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در خاک عراق را موشک‌باران کرد که به زخمی شدن چند سرباز انجامید. این اقدام ایران به تلافی کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس به دست نیروهای آمریکایی بود.

این درحالیست که ژنرال مک‌کنزی تأیید کرد که او نیز مانند اسپر، وزیر دفاع، معتقد است که روسیه و چین، تهدیدهای قوی‌تری برای ایالات متحده هستند.

ترامپ وعده داده بود که آمریکا باید به “جنگ‌های بی‌پایان” خاتمه دهد. اما او در عین حال همواره به خطر جدی از سوی ایران و به ویژه برنامه موشکی این کشور، تأکید کرده است.

شبکه آمریکایی فاکس‌نیوز دهم ژانویه از قول مقام‌های ایالات متحده گزارش داد که پنتاگون تصمیم گرفته سامانه پدافند هوایی پاتریوت در عراق مستقر کند.

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

شماری از واحدهای پاتریوت به منظور حفاظت از پایگاه‌های آمریکا در عربستان و چند کشور “متحد” مانند کویت و امارات و قطر مستقر هستند.

به گزارش فاکس‌نیوز، پس از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق اکنون پنتاگون تصمیم گرفته برای مقابله با حملات احتمالی ایران در عراق نیز سامانه پاتریوت مستقر کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates