28.01.2020

بازداشت شهردار و دو عضو شورای شهر لواسان در پرونده «باستی‌هیلز»

رادیوفردا: فرماندار شهرستان شمیرانات روز سه‌شنبه هشتم بهمن خبر داد که شهردار لواسان، دو عضو شورای شهر و دو کارمند شهرداری بازداشت شده‌اند.

سیاوش شهریور درباره اتهامات این افراد گفت که «هنوز هیچ چیز مشخص نیست». او در عین حال گفت که این افراد به اتهام «تخلفات مالی» بازداشت شده‌اند.

علی حیدریان سال ۹۶ به عنوان شهردار لواسان انتخاب شده بود. علی شیرخانی و مهدی شیخی نیز دو نفر از پنج عضو شورای اسلامی شهر لواسان هستند که بازداشت شدند.

موضوع ساخت‌وساز ویلا به صورت غیرقانونی در لواسان طی یکسال گذشته چندین بار خبرساز شده بود.

برخی از خبرنگاران اصولگرا دلیل بازداشت این افراد را در ارتباط با «تخلف» در ساخت‌وساز یک شهرک لوکس در محدوده‌ای بیش از یک‌میلیون متر مربع در منطقه «کلاک» در لواسان اعلام کرده‌اند.

این مجموعه مشرف به سد لتیان است و شبیه «بورلی‌هیلز» در لس‌آنجلس ساخته شده است. از این شهرک به نام «باستی هیلز» خوانده می‌شود.

فیض‌الله شیرخانی، رئیس پیشین شورای شهر لواسان، در مصاحبه با گروه خبری «آوا نت تی‌وی» گفته که این پروژه از سال ۸۲ آغاز شده اما به دلیل مخالفت شورای عالی شهرسازی و شورای شهر و شهرداری لواسان متوقف مانده بود.

در همین حال حمید یعقوب‌نژاد، شهردار سابق لواسان، گفته که پس از انحلال شورای شهر، با دستور کامران دانشجو، استاندار وقت تهران، تفکیک زمین‌های این پروژه انجام و پروژه آغاز شد.

به گفته شهردار سابق لواسان، در نهایت دادگاه لواسان به نفع این پروژه حکم صادر می‌کند و در جلسه‌ای در دفتر بازرسی دفتر رهبر جمهوری اسلامی خواسته شده که به این رای اعتراض نشود.

علی اکبر ناطق نوری آن زمان رئیس دفتر بازرسی رهبر جمهوری اسلامی بود.

پیشتر تصویر نامه آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس پیشین قوه قضائیه، منتشر شده بود که براساس آن صدور پروانه ساخت‌وساز برای۶۲ مجتمع مسکونی ویلایی دو هزار متری در این منطقه را «مجاز» اعلام کرده بود.

در همین حال گروه جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، از او خواسته است تا صادق لاریجانی و علی‌اکبر‌ ناطق نوری را در ارتباط با «زمین‌خواری» در «کلاک» لواسان تحت تعقیب قضایی قرار دهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates