20.02.2020

مدارس و دانشگاه‌های استان قم تعطیل شدند

بی‌بی‌سی: با تایید ابتلا و درگذشت دو نفر در شهر قم به خاطر ابتلای به ویروس کرونا، مراکز آموزشی استان قم تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، امروز پنجشنبه، ۱ اسفند (۲۰ فوریه)، تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سراسر استان قم “به منظور پیشگیری و بررسی بیشتر وضعیت استان در موضوع کرونا” تعطیل شدند.

پیشتر، برخی منابع از تعطیلی دو هفته‌ای این مراکز در استان قم خبر داده بودند اما خبرگزاری میزان گفته است که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها فقط برای امروز تایید شده است.

روز گذشته، وزارت بهداشت ایران تایید کرد که نتیجه آزمایش‌های صورت گرفته روی دو بیمار در شهر قم نشان داده است که آنان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت گفت که بلافاصله پس از دریافت نتیجه آزمایش، در این مورد اطلاع‌رسانی کرده است.

ساعاتی بعد، همین وزارتخانه اعلام کرد که دو فرد مبتلا در این فاصله جان خود را از دست داده‌اند.

بیمارستان فرقانی قم یکی از دو مرکز درمانی است که برای قرنطینه افراد مشکوک به ابتلای به کرونا در نظر گرفته شده‌اند

مقامات وزارت بهداشت هنوز مشخص نکرده‌اند که این افراد چه زمانی مشکوک به آلودگی به ویروس کرونا شناسایی شدند، آزمایش چه زمانی صورت گرفت و نتیجه چه زمانی برای این وزارتخانه ارسال گردید و آیا تاخیری در شناسایی، انجام و اعلام نتیجه آزمایش وجود داشته است یا نه.

همچنین مشخص نیست که این دو بیمار چه زمانی به بیمارستان اعزام شدند و پیش از آن در چه محیطی و در تماس با چه کسانی بودند و در این ارتباط چه اقدامات پیشگیرانه‌ای صورت گرفته است. ویروس کرونا به شدت مسری است و گفته شده است که ممکن است علایم بیماری حتی تا دو هفته نیز بروز نکند و تشخیص نهایی نیز مستلزم انجام آزمایش است.

رئیس دانشگاه پزشکی قم قدیر گفته بیماری کرونا در قم “کنترل شده است”

روز پنجشنبه، خبرگزاری ایرنا گفت که در پی اعلام فوت دو نفر در قم “در اثر احتمال بیماری کرونا و ادامه آزمایش‌ها برای قطعیت آن” محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفته است که “کرونا در قم کنترل شده است.” وی از مردم خواست توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و نگران شیوع بیماری نباشند.

وی گفته است که دو بیمارستان کامکار و فرقانی قم برای قرنطینه افراد مشکوک به بیماری کرونا در نظر گرفته شده و گروهی از مدیران مرکز کنترل بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت در قم مستقر هستند.

به گفته آقای قدیر، مراکز درمانی استان قم در حال آماده‌باش هستند و تجهیزات درمانی به میزان کافی در دسترس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از مردم خواسته است از حضور در اجتماعات خودداری ورزند و در صورت حضور، از ماسک استفاده کنند. وی در عین حال گفته است که: “مردم بدانند وقتی‌ که در معرض بیماری نیستند نیازی به ماسک ندارند، چرا که خود ماسک می‌تواند عامل عفونت باشد.”

به گزارش خبرگزاری ایرنا، ماسک به اندازه کافی وجود دارد.

شامگاه گذشته استاندار قم با شرکت در جلسه مدیران این استان گفت که هیچ مدیری به جز دکتر قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم حق اظهار نظر ندارد و رسانه ها نیز تمامی اخبار را باید از طریق دانشگاه علوم پزشکی قم دنبال کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates