22.02.2020

خبرگزاری فارس اصولگرایان را پیروز انتخابات اعلام کرد

ایران وایر: خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، ۶ ساعت پیش از پایان رای‌دهی از پیروزی قاطع اصولگرایان در تهران خبر داد. حال آنکه اساسا اصلاح طلبان در انتخابات حاضر نبودند و در بیشتر حوزه ها کاندیدایی نداشتند. در واقع، اصولگرایان پیروز انتخابات بی‌رقیب شدند.
به گزارش «ایران وایر»، این خبرگزاری امنیتی با بیان اینکه فهرست وحدت اصولگرایان در تهران با اختلاف از سایر فهرست‌های انتخاباتی پیشتاز است، ادعا کرده، «آمارهای اولیه» و «مشاهدات میدانی» از پیروزی این لیست خبر می‌دهند.
بنابر ادعای فارس، ۶۰ تا ۷۰ درصدی رای دهندگان تهرانی به فهرست «ایران سربلند» به سرلیستی «محمدباقر قالیباف» رای داده‌اند و اقبال به این لیست در مناطق جنوبی و حاشیه‌ای تهران تا ۸۰ درصد است.
این خبرگزاری همچنین ادعا کرده که تا ساعت ۱۸ روز جمعه دوم اسفند ۴۰ درصد واجدان شرایط در سراسر کشور و ۳۰ درصد در تهران در انتخابات شرکت کرده‌اند.
ادعای فارس درباره این مقدار از مشارکت در شرایطی صورت می‌گیرد که خبرها از مشارکت بسیار پایین مردم در انتخابات حکایت دارد.
بر اساس یک خبر، میزان مشارکت در تهران تا ساعت ۱۷ حدود ۱۶ درصد و در کل کشور تنها ۲۵ درصد بوده است.
فرماندار اصفهان نیز از مشارکت تنها ۲۰ درصدی مردم این استان تا ساعت ۱۹ خبر داده است.
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز اعلام کرده که میزان مشارکت در انتخابات فردا اعلام می‌شود. این تاخیر در اعلام نرخ مشارکت به گمانه زنی درباره امکان دستکاری در آمار رای دهندگان دامن زده است.
گفتنی است که خبرگزاری فارس در انتخابات مناقشه برانگیز سال ۱۳۸۸ نیز پیش از پایان انتخابات محمود احمدی نژاد را با ۶۳ درصد آرا پیروز انتخابات اعلام کرد. همین رقم توسط وزارت کشور وقت نیز به عنوان میزان آرای احمدی نژاد اعلام شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates