08.03.2020

کرونا در ایران؛ درخواست اعلام ‘وضعیت قرمز’ در مازندران

بی‌بی‌سی: یکی از نمایندگان استان مازندران در مجلس ایران در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی، رئیس جمهور، خواهان اعلام وضعیت قرمز در این استان به دلیل شیوع ویروس کرونا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس علی‌محمد شاعری، رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران، از افزایش لحظه به لحظه تلفات در این استان خبر داده و از آقای روحانی خواسته دستور قرنطینه کامل استان را صادر کند.

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت ایران تا روز یکشنبه ۱۸ اسفند تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مازندران به ۶۲۰ نفر رسیده که بالاترین آمار بعد از استان‌های تهران و قم است.

خبرگزاری ایرنا ساعاتی پیش به نقل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که تعداد افراد شناسایی‌شده مبتلا به کرونا در این استان در ۲۴ ساعت گذشته دو برابر شده و به ۱۲۲۶ مورد رسیده است.

بنا براین گزارش که بعد از ساعتی از سایت خبرگزاری دولتی ایران حذف و بعد از آن تکذیب شد، ۲۱ نفر در استان مازندران جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) از دست داده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در نامه به رئیس جمهور ایران خواهان جلوگیری از ورود خودروهای شخصی و غیربومی از استان‌های البرز، تهران، گیلان، گلستان و سمنان شده است.

خبرگزاری‌های ایران گزارش داده‌اند که محدودیت رفت و آمد به استان مازندران که پیشتر لغو شده بود، از روز یکشنبه ۱۸ اسفند دوباره برقرار شده است.

اما با وجود هشدار مکرر مقام‌های ایران درباره سفر به نقاط مختلف به ویژه استان ‌های شمالی، گزارش‌ها حاکی است همچنان عده‌ای تلاش می‌کنند به این مناطق سفر کنند.

آقای شاعری به کمبود تجهیزات پزشکی و کادر درمانی اشاره کرده و درخواست اعزام پزشک، پرستار و کادر درمانی به ویژه برای بیمارستان‌های شرق استان مازندران را مطرح کرده است.

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در استان مازندران از حسن روحانی خواسته تمام “واحد‌های اقامتی، گردشگری و پذیرایی، مسافرخانه‌ها، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها، ویلاها و اقامتگاه‌های استیجاری و پلاژهای دولتی” در این استان تعطیل شود.

آقای شاعری در نامه خود به رئیس جمهور ایران همچنین خواهان “انجام دقیق تست غربالگری و شناسایی مبتلایان و افراد دارای علایم بیماری کرونا برای قرنطینه” شده است.

پیش از این نمایندگان استان گیلان هم درباره بحریانی بودن وضعیت شیوع کرونا در این استان هشدار داده بودند.

بنا بر آمار رسمی تاکنون ابتلای بیش از ۶۵۰۰ نفر به کرونا در ایران تایید شده و تعداد موارد مرگ بر اثر این بیماری به ۱۹۴ نفر رسیده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates