31.05.2013

آمریکا مدیر امنیتی دفتر رهبر ایران را تحریم کرد

بی‌بی‌سی:

میثم خامنه‌ای (راست) در کنار اصغر میرحجازی (وسط) و محمد جواد گلپایگانی (داماد آیت‌الله خامنه‌ای)
آمریکا علی اصغر میرحجازی ، مدیر امنیتی – سیاسی دفتر آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، را به اتهام نقض حقوق بشر تحریم کرده است.

در بیانیه روز پنجشنبه (۳۰ مه) وزارت دارایی آمریکا در مورد آقای میرحجازی آمده است: ” او از نفوذ پشت صحنه اش برای تقویت عواملی در سازمان های اطلاعاتی ایران در جهت سرکوب خشونت بار مردم ایران استفاده کرده است.”

وزارت دارایی ایالات متحده همچنین کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و شرکت مهندسی افق توسعه صابرین را به فهرست تحریم هایش اضافه کرده است.

شرکت مهندسی افق توسعه صابرین به اتهام شرکت در انداختن پارازیت تحریم شده است.

این شرکت وارد کننده تجهیزات پارازیت اندازی بر فرکانس شبکه های ماهواره ای است.

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیز که در کنترل محتوای سایت های اینترنتی و فیلتر کردن آن فعال است، به اتهام محدود کردن آزادی بیان مردم تحریم شده است.

آمریکا در پی وقایع خشونت بار انتخابات سال ۲۰۰۹ در ایران، حداقل ۱۰ مقام ایرانی از جمله محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات و محمد رضا نقدی، فرمانده سازمان بسیج را به اتهام نقض حقوق بشر تحریم کرده بود.

ایران اتهام نقض حقوق بشر را رد می کند و می گوید در جریان وقایع انتخابات ریاست جمهوری چهار سال پیش، با اغتشاشگران برخورد قانونی کرده بود.

انسداد دو میلیارد دلار دیگر

از سوی دیگر، وزارت دارایی آمریکا از مسدود کردن حدود دو میلیارد دلار از دارایی های ایران در سال ۲۰۱۲ خبر داده است.

این وزارتخانه با ارسال گزارش سالانه دارایی های تروریستی به کنگره از توقیف دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از دارایی های کشورهای حامی تروریسم یا سازمان های تروریستی در سال گذشته خبر داده است.

یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار از دارایی های مسدود شده مربوط به ایران است.

بر اساس گزارش منتشر شده، افزایش تحریم های ایران در سال گذشته باعث شده که رقم دارایی های مسدود شده این کشور در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی، ۳۵۰۰ درصد افزایش یابد.

دارایی های مسدود شده ایران در سال ۲۰۱۱ میلادی، پنجاه و پنج میلیون و ۴۰۰ هزار دلار گزارش شده است.

کوبا، سودان و سوریه سه کشور دیگری هستند که دارایی هایشان در آمریکا در سال گذشته توقیف شده است.

رقم دارایی های مسدود شده این سه کشور به نسبت هشت میلیون، چهار میلیون و ۷۰۰ هزار و چهارصد هزار دلار عنوان شده است.

در مجموع ۱۲ هزار دلار از دارایی های سه گروه لشکر جنگوی، لشکر طیبه و جنبش راجه سلیمان نیز از جمله دارایی های مسدود شده است.

هم زمان، وزارت دارایی آمریکا اعلام کرده است که با خروج نام بعضی از شهروندان و موسسه های ایرانی و سوری از فهرست سازمان های تروریستی، ۱۲۵ میلیون دلار از دارایی های آنها آزاد شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا سال گذشته نام سازمان مجاهدین خلق را از فهرست سازمان های تروریستی این کشور حذف کرده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates