18.03.2020

ویروس کرونا؛ سام رجبی، فعال محیط‌زیستی زندانی، «به بیمارستان منتقل شده است»


رادیوفردا: سام رجبی همراه با هفت تن دیگر از فعالان محیط‌زیستی بهمن ۹۶ توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد و از آن زمان به مرخصی نیامده است.

خواهر سام رجبی، فعال محیط زیستی زندانی در ایران، می‌گوید برادرش را که مشکوک به کروناست به بیمارستان طالقانی تهران منتقل کرده‌اند.

کتایون رجبی این خبر را در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است.

پیشتر محمدحسین آقاسی، وکیل سام رجبی، خبر داده بود که مسئولان بهداری زندان با وجود اینکه مشکوک بوده‌اند سام رجبی کرونا دارد، ولی او را به بند عمومی منتقل کرده‌اند.

آقاسی این اقدام را «جنایت» دانسته و گفته بود: «اگر سام رجبی کرونا دارد باید ایزوله شود نه اینکه وارد بند شود و بقیه را هم احیانا مبتلا کند».

او روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند در گفت‌وگو با سایت «انصاف نیوز» افزوده بود: «سام رجبی با خواهرش از زندان تماس گرفته و گفته تب داشته، سرفه‌های ناجور می‌کرده، به بهداری مراجعه کرده، در آنجا هم به او گفته‌اند این علامت کرونا است ولی حاضر نشده‌اند کاری بکنند و به او گفته‌اند به بند بازگرد و اگر بدتر شد، باز هم بیا».

سام رجبی همراه با هفت تن دیگر از فعالان محیط‌زیستی بهمن ۹۶ توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد و از آن زمان به مرخصی نیامده است. او که به «اقدام علیه امنیت ملی» متهم شده است بهمن‌ماه امسال به شش سال زندان محکوم شد.

مقام‌های قوه قضاییه پس از شیوع کرونا در ایران مدعی شدند که به ۷۰ هزار زندانی مرخصی داده‌اند ولی برخی از خانواده‌های زندانیان سیاسی، امنیتی و دو تابعیتی گفته‌اند که این مرخصی شامل بستگان آنها نشده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates