19.03.2020

شمار قربانیان مسمومیت الکلی در فارس «۵ برابر» کرونا شد

رادیوفردا: رئیس اورژانس استان فارس خبر داد که هم‌اینک شمار قربانیان مسمومیت با الکل در این استان «۵ برابر» آمار رسمی قربانیان ویروس کرونا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدجواد مرادیان از افزایش آمار مسمومیت‌ها با الکل به ۳۸۳ نفر و فوتی‌ها به ۶۱ نفر تا صبح چهارشنبه ۲۸ اسفند در استان خبر داد و گفت: «در چند روز گذشته ۳۲۲ نفر بر اثر مصرف الکل در مراکز درمانی بستری شده‌اند.»

او اضافه کرد که «میانگین سن مسمومان از ۲۰ تا ۴۰ سال است و ۱۴ نفر از این افراد هم‌اینک در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.»

آمار رسمی شمار قربانیان ویروس کرونا در استان فارس تا ظهر روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۱ نفر اعلام شده است.

سه روز پیش از این اعلام شده بود که تعداد افراد مسموم شده بر اثر نوشیدن الکل صنعتی در ۱۴ استان ایران به ۱۹۲ نفر رسیده است.

به گفته مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های ایران، این افراد برای «پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا» اقدام به خوردن یا غرغره کردن الکل کرده بودند.

با این حال بر اساس برخی گزارش‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی، برخی از افراد اقدام به تغییر رنگ الکل متانول و فروش آن به جای الکل اتانول کرده‌اند و افرادی که قبلا الکل اتانول را برای مصارف خوراکی تهیه می‌کردند، با خرید الکل‌های متانول تقلبی قربانی شده‌اند.

امروز چهارشنبه، خلیل واعظی، فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف ۷ هزار و ۵۲۰ لیتر الکل احتکار شده«انهدام» دو باند قاچاق و عرضه خارج از شبکه الکل طبی خبر داد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates