27.03.2020

تحریم‌های جدید آمریکا علیه افراد و شرکت‌های مرتبط با سپاه

دویچه‌وله: دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۲۶ مارس (۷ فروردین) اعلام کرد که ۲۰ شخص حقیقی و حقوقی شامل شرکت‌های صوری مستقر در ایران و عراق، مقامات عالی و همکاران تجاری آن‌ها را که از فعالیت‌های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند، یا از طرف آن‌ها دست به عمل می‌زنند و یا برای آن‌ها کار می‌کنند تحریم کرده است.

تحریم‌ها شامل ۱۵ شخص حقیقی و پنج شرکت هستند. این سازمان‌ها و افراد همچنین از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به “انتقال کمک‌های مرگبار به شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق نظیر کتائب حزب‌الله و عصائب اهل حق” متهم هستند.

در میان نام نهادها و شرکت‌هایی که تحت تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند، نام شرکت‌هایی از جمله شرکت کوثر، شرکت متاجر نوین مدائن، شرکت سامان شیمی خاورمیانه و ستاد بازسازی عتبات عالیات عنوان شده است.

در اطلاعیه وزارت خزانه‌داری آمریکا در تشریح دلایل تحریم به فعالیت‌هایی از قبیل “قاچاق از طریق بندر ام قصر عراق، پولشویی از طریق شرکت‌های صوری عراقی، فروش نفت ایران به سوریه، قاچاق اسلحه به عراق و یمن، انجام فعالیت‌های تبلیغاتی در عراق از طرف سپاه قدس، ایجاد ارعاب برای سیاستمداران عراقی، و بهره‌گیری از بودجه و کمک‌های عمومی به یک مؤسسه ظاهراً مذهبی برای تأمین بودجه سپاه قدس” اشاره شده است.

در فهرست این تحریم‌ها نام شهروندان ایرانی علی فرهان اسدی، محمد جلال مآب، ماشالله بختیاری‌، ولی قلی‌زاده، رضا موسوی فر، یاسر موسوی فر، حسن پلارک؛ حسن صبوری‌نژاد، علیرضا فداکار، مسعود شوشتری پوستی، مهدی قاسم‌زاده به چشم می‎‌خورد. در فهرست شهروندان عراقی تحریم‌شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا محمد سعید البهادلی، محمد الغریفی، عدنان الحمیداوی و علی حسین المنصوری هستند.

این تحریم‌ها در حالی وضع می‌شوند که در پی شیوع ویروس کرونا، درخواست‌های متعددی برای لغو تحریم‌های ایران صادر شده است. از جمله، میشل باشله، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، در پی گسترش ویروس کرونا در جهان خواستار بازنگری در تحریم‌های سازمان ملل علیه کشورهایی مانند ایران شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates