13.05.2020

آلمان و ترکیه ادعای ظریف مبنی بر ارسال کیت آزمایش کرونا به این کشورها را تکذیب کردند

رادیوفرانسه: وزارت خارجه و وزارت اقتصاد آلمان در یک اقدام همزمان ادعای محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را مبنی بر ارسال کیت های تست کرونا به آلمان تکذیب کردند.
وزارت خارجه و وزارت اقتصاد آلمان در یک اقدام همزمان ادعای محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را مبنی بر ارسال کیت های تست کرونا به آلمان تکذیب کردند. © .

وزارت خارجه و وزارت اقتصاد آلمان در یک اقدام همزمان ادعای محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را مبنی بر ارسال کیت های تست کرونا به آلمان تکذیب کردند. ترکیه نیز اعلام کرد که هیچ تقاضایی برای خرید این کیت‌ها از ایران نداشته است.

محمدجواد ظریف روز جمعه ٨ مه/١٩ اردیبهشت در یک توئیت نوشته بود که ایران تاکنون ۴٠ هزار کیت پیشرفته تست کرونا به کشورهای مختلف از جمله آلمان و ترکیه ارسال کرده است. بعد از وزیرخارجه جمهوری اسلامی مدیرعامل شرکت “دانش بنیان پیشتاز طب زمان” در گفتگوئی با خبرگزاری تسنیم گفت که شرکت او به عنوان تولیدکننده کیت‌های تست ویروس کرونا تنها ۴٠ هزار کیت به آلمان فرستاده است.

وزارت خارجه و وزارت اقتصاد آلمان ضمن تکذیب این ادعاها در تماس با رسانه های آلمانی اعلام کردند که هیچ خبری از ورود چنین کیت‌هائی به آلمان ندارند.

همزمان با آلمان، خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از منابع دولتی دریافت کیت های تست کرونا از ایران را تکذیب کرد.
کیت ها به کجا فرستاده شده اند؟

وزارت خارجه جمهوری اسلامی و شرکت سازنده کیت ها هنوز مشخص نکرده اند که کیت‌های مورد ادعا به کدام نهادها، در کدام کشورها ارسال شده است. دولت آلمان اعلام کرده است که تاکنون نه درخواستی برای دریافت کیت تست کرونا به ایران داده و نه کیتی دریافت کرده است.

تست‌های ساخت شرکت “دانش‌بنیان پیشتاز طب زمان” در ایران تنها در اختیار سازمان انتقال خون قرار می گیرد.

وزیرخارجه جمهوری اسلامی و مدیرعامل شرکت تولیدکننده کیت های تست کرونا در شرایطی مدعی ارسال این کیت‌ها به آلمان و ترکیه شده اند که ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا موفقیتی نداشته است.

ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران بزرگ روز یکشنبه ١٠ مه/٢١ اردیبهشت اعلام کرد که شیوع کرونا در پایتخت و برخی دیگر از شهر ها بار دیگر رو به افزایش نهاده است و آمار در بسیاری از شهرها به نقطه اوج باز می گردد.

به گزارش مراکز آمار بین المللی، تا روز دوشنبه ٢٢ اردیبهشت، تعداد مبتلایان ثبت شده به ویروس کرونا در ایران به ١٠٩ هزار تن رسید.

این رقم متکی به آمار رسمی دولت ایران است، در حالی که رقم واقعی بسیار بیش از این برآورد می شود، زیرا بسیاری از مبتلایان به دلیل ضعف خدمات درمانی در ایران مورد آزمایش قرار نمی گیرند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates