01.06.2013

واکنش رسانه‌‌های ایران به مناظره «مضحک» تلویزیونی

رادیوفرانسه: مطبوعات و رسانه‌های ایران، نخستین مناظره انتخاباتی کاندیداهای دهمین انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که جمعه شب از تلویزیون سراسری پخش شد “مضحک” خواندند. این مناظره با حضور هر هشت کاندیدا برای تشریح دیدگاه‌ها و برنامه‌های اقتصادی آنان برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه، امروز در گزارشی به بررسی واکنش مطبوعات ایران به برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری ایران پرداخته است که دیروز، جمعه با حضور هر هشت نامزد انتخابات برگزار شد.

این مناظره که نزدیک به چهار ساعت به طول انجامید، با اعتراض شرکت کنندگان روبرو شد و برخی از آنها حاضر به ادامه آن نشدند.

اعتراض محمدرضا عارف، کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری به این مناظره که آن را «مضحک» خوانده بود، تیتر اول روزنامه “بهار” امروز بود.

وی همچنین به روزنامه “اعتماد” گفته است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مهمترین موضوع سیاسی کشور را به یک برنامه تلویزیونی «سرگرم کننده» تبدیل کرده بود.

وی شب گذشته نیز در جریان مناظره اعلام کرد: «سؤالات تستی در شأن نامزدها نیست. من به احترام مردم می‌نشینم ولی به هیچکدام از تست‌ها جواب نمی‌دهم.»

همچنین امروز، سایت ” تابناک” نوشت که محسن رضایی، یکی از هشت کاندیدای ریاست جمهوری اعلام کرده که در صورت عدم تغییر در شکل برگزاری مناظره‌ها، در برنامه‌های بعدی که قرار است روزهای چهارشنبه و جمعه آینده برگزار شود شرکت نخواهد کرد.

وی شب گذشته نیز در جریان مناظره به محمدرضا حیدری، مجری برنامه گفت که اگر از همین اول شئونات رئیس جمهور را رعایت نکنیم، معنیش این است که دولت قوی نمی‌خواهیم تشکیل دهیم.

روزنامه “کیهان” نیز مناظره تلویزیونی جمعه شب میان کاندیداهای ریاست جمهوری را «دور از انتظار» مخاطبان آن خوانده است.

گفتنی است نخستین مناظره تلویزیونی میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری عصرروز جمعه، دهم خرداد ماه با حضور سعید جلیلی، غلامعلی حداد عادل، محسن رضایی، حسن روحانی، محمدرضا عارف، محمد غرضی، محمدرضا قالیباف و علی اکبر ولایتی برگزار شد تا این هشت نامزد انتخابات به تبیین دیدگاه و برنامه‌های خود در مورد اقتصاد ایران بپردازند.

این مناظره در سه بخش برگزار شد، در بخش اول آن هر نامزد در باره یک موضوع نظراتش را مطرح می‌کرد و بقیه در باره آن موضوع مشترک نظر می‌دادند. بعد از پایان این بخش سئوالات چند گزینه‌ای مطرح شد که با اعتراض برخی نامزدها به ویژه محمدرضا عارف رو‌به‌رو شد. حسن روحانی و محسن رضایی هم نسبت به بخشی از سؤالات اعتراض کردند.

روزنامه “شرق” در تیتر یک امروز خود، مناظره‌های شب گذشته را به «تست زنی» تشبیه کرده است؛ به نوشته این روزنامه، همه چیز در این مناظره شبیه «مسابقه هفته» بود، اما بدون حضور «مجری قدرتمندی چون منوچهر نوذری».

اما روزنامه “رسالت” امروز در سرمقاله خود نوشت: «هوشمندی صدا و سیما در برگزاری این مناظره را هم باید ستود، چون از یک طرف مردم را با مشکلات کنونی کشور در قالب سؤالات جدی آشنا کرد و از طرفی پیچیده بودن مشکلات اقتصادی و نیز مهارت نامزدها در برخورد با این مسائل را به‌خوبی واتاب داد.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates