26.05.2020

دیدار نماینده خامنه‌ای با مجروحان غیزانیه، دستور روحانی برای حل مشکل آب


رادیوفردا: به‌ دنبال زخمی‌ شدن شماری از معترضان به قطع آب آشامیدنی در غیزانیه اهواز با «گلوله‌های ساچمه‌ای» پلیس، نماینده علی خامنه‌ای در خوزستان از برخی مجروحان عیادت کرد و حسن روحانی نیز دستور رسیدگی فوری به مسئله آب در این مناطق را صادر کرد.

ساکنان منطقه غیزانیه در ۴۵ کیلومتری اهواز روز شنبه، سوم خرداد همزمان با روز عید فطر، در اعتراض به قطع آب در برابر بخشداری تجمع کردند.

پس از آن تصاویر متعددی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد پای شماری از معترضان که برخی از آنها بسیار کم سن و سال بودند، بر اثر اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای زخمی شده است.

خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه، ششم خرداد گزارش کرد که عبدالنبی موسوی‌ فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان دوشنبه شب با حضور در منزل آسیب‌دیدگان حادثه تجمع غیزانیه، از آنها عیادت و دلجویی کرده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، نیز روز دوشنبه، پنجم خردادماه در گفت‌وگوهای جداگانه با وزیر نیرو و استاندار خوزستان بر رسیدگی «فوری» و حل مشکل آب آشامیدنی در اهواز تاکید کرد.

فارس همچنین اضافه کرده که غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان هم از مردم غیزانیه به‌ دلیل برخی «کوتاهی‌های پیش‌آمده» عذرخواهی کرده است.

وی گفت: «ظرف دو هفته آینده آب به مشرحات و بخش غیزانیه بزرگ می‌رسد؛ همچنین شش کیلومتر از خط لوله آب فرسوده است که تا یک ماه دیگر برای تامین آب شرب پایدار تکمیل خواهد شد.»

مقام‌های کشوری و استانی سال‌ها است که به مردم این مناطق از اهواز وعده درست‌ شدن شرایط آب آشامیدنی را می‌دهند، اما در تازه‌ترین واکنش به اعتراض آنها، تجمع‌شان را «غیرقانونی» خوانده و با گلوله ساچمه‌ای به اعتراض‌ها پاسخ دادند.

این در حالی است که در منطقه غیزانیه که بیشتر ساکنان آن از اعراب خوزستان هستند، شرکت‌های نفتی و گازی بسیاری وجود دارد.

برچسب‌ها: , , , , , , , ,
در بخش: اجتماعی, امنیتی, حقوق بشر, سیاسی | توسط: خُسن آقا | بازگشت به وبلاگ خُسن آقا

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates