13.08.2020

پرونده املاک نجومی؛ شکایت قالیباف از سه روزنامه‌نگار و میرسلیم

دویچه‌وله: اداره حقوقی مجلس شورای اسلامی ایران از یاشار سلطانی، صدرا محقق و وحید اشتری شکایت کرده است. این سه درباره پرونده فساد در شهرداری تهران زمانی که قالیباف شهردار بوده اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

ماجرای پرونده املاک نجومی شهرداری تهران رفته رفته پیچیده‌تر می‌شود. پس از آنکه مصطفی میرسلیم نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی مستنداتی را درباره این پرونده به مراجع قضایی داد که منجر به دستگیری یک نماینده سابق شد، حالا محمدباقر قالیباف در جایگاه رییس مجلس، سه روزنامه‌نگاری را که در این زمینه افشاگری کرده‌اند به دادگاه می‌کشاند.

یاشار سلطانی، صدرا محقق و وحید اشتری سه روزنامه‌نگاری هستند که اداره حقوقی مجلس از آنها شکایت کرده است.

در خبری که در این باره منتشر شده آمده که از میرسلیم نیز به دلیل نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی شکایت شده است.

درباره پرونده املاک نجومی شهرداری تهران نخستین بار در سایت معماری نیوز افشاگری شد. یاشار سلطانی مدیرمسئول این سایت پس از این افشاگری دو ماه به زندان افتاد.

صدرا محقق دبیر سرویس اجتماعی روزنامه شرق که مجلس از او هم شکایت کرده، در توییترش نوشته که تنها خبر بازداشت یک نماینده سابق را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و اصل خبر توسط قوه قضاییه اعلام شده بود.

وحید اشتری نیز در توییترش نامه‌ای خطاب به قالیباف منتشر کرده و شکایت از خودش و دو خبرنگار دیگر را یادآور رویه رفسنجانی در استفاده از اموال عمومی برای امورات شخصی دانسته است.

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری شکایت مجلس از این سه روزنامه‌نگار را از نظر حقوقی زیر سوال برده و نوشته است:« بعید است تا این مقدار قلت دانش حقوقی وجود داشته باشد. آقایان متوجه باشند مسائل مطرح شده در خصوص قالیباف مربوط به شهرداری بوده و ‌اساسا مجلس ‌در این مورد صلاحیت شکایت ندارد.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates