05.06.2013

علی مطهری: اصولگرایی به مسابقه چاپلوسی تبدیل شده است

دیگربان: علی مطهری٬ نماینده مجلس می‌گوید محافظه‌کاران «اصولگرایی را به مسابقه تملق و چاپلوسی تبدیل کرده‌اند»٬ رئیس جمهوری اصولگرا نمی‌تواند «تغییر چندانی» در کشور ایجاد کند و رئیس جمهوری آینده باید از ورود نظامی‌ها به عرصه سیاست و اقتصاد جلوگیری کند.

آقای مطهری در گفتگو با شماره روز سه‌شنبه (۱۴ خرداد ماه) روزنامه «بهار» افزوده است: «اصولگرایان به دلیل برداشت غلطی که از اصل ولایت‌ فقیه دارند، در زمان لازم به وظیفه خودشان عمل نمی‌کنند و خودشان را زیر سایه مسئله ولایت‌ فقیه پنهان می‌کنند. »

به گفته وی «متاسفانه این افراد اصولگرایی را به مسابقه تملق و چاپلوسی تبدیل کرده‌اند. در نتیجه قادر به ایجاد تحول، تغییر و اصلاح در امور کشور نیستند.»

مهم‌ترین گزاره‌های این گفتگو در زیر می‌آید:
● این افراد {اصولگرایان} باید از عملکرد چهار سال گذشته‌شان ابراز ندامت کنند و بهتر است به جای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، به خود فرصت بازسازی بدهند.

● اکثر اصولگرایان حمایت غیرمنطقی از دولت آقای احمدی‌نژاد کردند و در عواقب تصمیم‌گیری‌های او و ایجاد شرایط فعلی برای کشور مسئول هستند. این افراد باید پاسخگو باشند و در قدم اول باید از مردم عذرخواهی کنند.

● بالاخره این افراد {اصولگرایان} در موقعیت‌هایی که باید انتقاد می‌کردند یا نقص‌ها و رفتارهای فرا قانونی را مطرح می‌کردند، سکوت کردند.

● متاسفانه بخشی از اصولگرایان التزام به ولایت‌فقیه را بهانه قرار دادند و از تخلفات دولت حمایت کردند. اما همان به ظاهر اصولگرایان، امروز و در ماه‌های پایانی دولت شروع به انتقاد از دولت کردند.

● متاسفانه در هشت سال گذشته سطح مدیران کشور کاهش بی‌سابقه‌ای داشت. بسیاری از افراد متخصص، متعهد و شایسته خانه‌نشین و به حاشیه رانده شدند و به جای آنان افرادی بی‌ریشه برسرکار آمدند.

● اگر کسی به عنوان رییس‌جمهوری ایران انتخاب شود که بخواهد روش مدیریتی هشت سال گذشته را ادامه دهد، هزینه‌های بیشتری به کشور تحمیل خواهد شد.

● {رئیس جمهوری آینده} باید از ورود نظامی‌ها به عرصه سیاست و اقتصاد جلوگیری کند. رییس جمهوری باید از امنیتی شدن فضای کشور جلوگیری کند. نباید برخورد با مطبوعات سلبی و تند باشد. رییس جمهوری آینده ایران باید حقوق شهروندی را که در اصل سوم قانون اساسی به آن پرداخته‌شده استیفا کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates