05.06.2013

سخنان تند رهبر تاریخی حزب الله علیه حسن نصرالله: صبحی طفیلی – بنیانگذار سازمان حزب الله لبنان

رادیوفرانسه: صبحی طفیلی، دبیرکل سابق و بنیانگذار سازمان حزب الله لبنان طی سخنانی ضمن حمله شدید به حسن نصرالله دخالت نیروهای حزب الله دررویدادهای سوریه را محکوم کرد.

صبحی طفیلی درگفت وگوئی با یک رادیوی لبنانی خطاب به حسن نصرالله گفته است : تو یک میلیارد و سیصد میلیون مسلمان را به جنگ با حزبت درسوریه فرامی خوانی”.
صبحی طفیلی دراین گفت وگو تاکید می کند که ” تصمیم حزب الله درابتدا عدم مشارکت دردرگیری های سوریه بوده است، اما به دستورحکومت ایران، این گروهگ وارد جنگ درسوریه شده است”.
طفیلی گفته است: ” هرگزجایزنیست ازحاکمی اطاعت کنم که مرا به راهی باطل و نادرست می خواند. اطاعت وتبعیت ازولی فقیه یاغیرفقیه برای کشتن مسلمانان جایزنیست وکسی که برای کشتن مسلمانان ازحاکم اطاعت کند کافربه شمارمی رود”.
وی خطاب به حسن نصرالله گفته است: ” حضورتودرقصیر برای دفاع ازشیعیان نیست، و حضورحزب الله درمنطقه و درکنارحرم حضرت زینب ارتباطی به حرم سید زینب ندارد، همانگونه که حضورحزب تو درمناطق مختلف سوریه کمکی به حفظ امنیت لبنان نمی کند.
بنیانگذارحزب الله اخیراً درانتقاد ازحضورحزب الله درسوریه گفته بود : کشته شدگان این حزب شهید محسوب نمی شوند، زیرا کودکان را به قتل رسانده و خانه های مردم بی گناه را ویران می کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates