13.01.2021

کاظم صدیقی به دروغ‌گویی درباره جسد مصباح یزدی اعتراف کرد

رادیوفرانسه: در پی اعتراض‌های گسترده به ادعای کاظم صدیقی، که با حکم علی خامنه‌ای به سمت امام جمعه موقت تهران منصوب شده، او ادعای خود درباره «کرامت» مصباح یزدی را پس گرفت و عذرخواهی کرد.

صدیقی روز سه‌شنبه در مراسم ختم مصباح یزدی در مسجد جامع قلهک گفت: «ما چقدر کوتاه فکر می‌کردیم و کرامت آقای مصباح را ما چه می‌دیدیم که اینجور فضایی هم ایجاد شد.»

او با اعلام این که «آن مطلب خیلی دقیق نبود، چون شاید آن غسال هم خیلی دقیق نبود»، ادامه داد: «اعلان شرمندگی و انفعال دارم.»

صدیقی تاکید کرد: «شاید آن غسال هم به دلیل اینکه محبتی داشته است برایش توهمی پیش آمده و ما اشتباه کردیم که آن موضوع را به عنوان کرامت نقل کردیم.»

پیشتر صدیقی در یک برنامه تلویزیونی از «کرامت» مصباح یزدی پس از مرگ سخن گفت و به نقل از غسال جسد او اضافه کرد که این جسد هنگام غسل «چشم‌هایش را باز کرد و یک نگاه مهربانانه کرد و فوری دوباره چشم‌هایش را بست.» صدیقی همچنین گفت که مصباح یزدی زمان مرگ خود را پیش بینی کرده بود.

در واکنش به این اظهارات، حسام‌الدین آشنا مشاور حسن روحانی در توئیتی خواستار بررسی موضوع شد و نوشت اگر این غسال اظهارات کاظم صدیقی را تکذیب کند، باید صدیقی برای بررسی بیشتر فراخوانده شود.

همچنین مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: «آنچه یکی از خطبای شناخته شده درباره کرامات مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی درباره پیشگوئی زمان رحلت خود و طلب مغفرت برای دیگران با باز کردن چشم خود در حین غسل داده شدن گفته، ربطی به معارف اسلامی ندارد.» او مسئولیت این «خطای راهبردی» را برعهده مسئولین صدا و سیما دانست و خواستار جلوگیری از تکرار «این قبیل ضایعات» شد.

همچنین این اظهارات کاظم ضدیقی موجب موجی از واکنش‌های طنزآلود در شبکه‌های اجتماعی شده و بعضی به طعنه گفته‌اند که ممکن است مصباح یزدی را «زنده به گور» کرده باشند. همچنین برخی «چشم باز کردن» مصباح یزدی را «چشمک» او به غسالش توصیف کرده‌اند.

این اولین بار نیست که برخی از روحانیان ایران درباره مقام‌های حکومتی افسانه‌سرایی می‌کنند. چند سال پیش، محمد سعیدی امام جمعه قم در یک سخنرانی جنجالی، نقل قولی ادعایی را از خواهر علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در مورد «یاعلی» گفتن خامنه‌ای در لحظه تولد مطرح کرد که موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates