08.06.2013

اعتراض ۱۰۰ فعال رسانه‌ای محافظه‌کار به اقدامات کمیته فیلترینگ

دیگربان: ۱۰۰ فعال رسانه‌ای محافظه‌کار در اقدامی بی‌سابقه با انتشار بیانیه‌ای به اقدامات کمیته فیلترینگ در محدودسازی فعالیت خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری اعتراض کردند.

به گزارش روز شنبه (۱۸ خرداد) خبرگزاری مهر در این بیانیه به افزایش برخورد‌های «خارج از ضابطه» با رسانه‌های فعال در حوزه فضای مجازی طی ماه‌های اخیر اعتراض شده است.

امضاء کنندگان این بیانیه بی‌آنکه به نام «مرجع» تصمیم‌گیر اشاره کنند٬ اعلام کرده‌اند تصمیم‌های این مرکز «بدون کمترین مشورت، سخت‌گیرانه و غیرمترقبه» است.

در این بیانیه آمده است: «این‌که از یک مرجع نامرتبط با رسانه‌های رسمی، تماس گرفته‌ شده و به‌ شیوه‌ای جدید از آن‌ها خواسته ‌شود که یا متن مشخصی را از روی خروجی خود حذف کنند و یا با فیلترینگ سایتشان مواجه می‌شوند، رویه‌ای است که در طول یک‌ سال گذاشته به کرات به‌ وقوع پیوسته است.»

امضاء‌ کنندگان این بیانیه در پایان هشدار داده‌اند: «تصمیم‌گیری‌های فاقد وجاهت حقوقی حتما تخریب‌‌کننده سلامت روانی جامعه و حفظ اصل اطلاع‌رسانی متعهدانه است.»

این بیانیه از سوی کسانی امضاء شده که در حال حاضر مسئولیت اداره بسیاری از خبرگزاری‌ها و سایت‌های محافظه‌کاران را بر عهده دارند.

دامنه فیلترینگ و برخورد نظام جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر به سایت‌ها و هواداران خود نیز کشیده شده است.

طی دو سال گذشته ده‌ها سایت و وبلاگ محافظه‌کاران در ایران فیلتر و با گروهی از فعالان رسانه‌ای هوادار جمهوری اسلامی نیز به شدت برخورد شده است.

در حال حاضر نیز برخی از این فعالان رسانه‌ای در زندان بسر می‌برند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates