11.01.2013

حمله جنتی به هاشمی «گردن کلفت»: «انتخابات آزاد» کلید واژه و رمز شورش است

خودنویس: امام جمعه موقت تهران، امروز با حمله به کسانی که «انتخابات آزاد» را مطرح می‌کنند، بدون اسم بردن از رئیس سابق مجلس خبرگان، او را «گردن کلفت» خواند و گفت که «انتخابات آزاد» کلید رمز شورش است.

به گزارش «ایرنا» آیت‌الله جنتی در نماز جمعه با تاکید بر این نکته که «انتخابات آزاد کلیدواژه و رمز شورش شده است همان طور که در گذشته تقلب رمز شورش شد» گفت: «کله گنده‌ها و شکست‌خورده‌های سیاسی امروز از انتخابات آزاد صحبت می‌کنند و یکی از آن‌ها که گردن کلفت‌تر از همه است از مدت‌ها قبل این موضوع را مطرح کرد و بقیه هم به دنبال آن این بحث را مطرح می‌کنند و در خارج هم منافقان، سلطنت‌طلب‌ها، آمریکا و اسرائیل همان را می‌گویند.»

بعد از حمله آیت‌الله خامنه‌ای به کسانی که «انتخابات آزاد» را مطرح کرده‌اند، این دومین حمله به هاشمی رفسنجانی محسوب می‌شود. سایت هاشمی رفسنجانی اما یک روز بعد، در واکنش به سخنان رهبری جمهوری اسلامی نوشت: «باید دید مصلحت نظام در انتخابات ۹۲ چیست؟»

یک تحلیل‌گر ساکن تهران (نام محفوظ) به خودنویس گفت که این مساله می‌تواند از زاویه دیگری نیز بررسی شود: «نظام نیاز به تعداد رای بیشتری در انتخابات دارد و ایجاد فضای دو قطبی و حمله به طرفداران نظریه انتخابات آزاد از نظر بخش‌هایی از حاکمیت می‌تواند رای دهندگان بیشتری را به پای صندوق‌های رای بکشاند».

این در حالی است که از ماه‌ها قبل، افراد مختلف عضو «اتحادیه جمهوری خواهان» از جمله فرخ نگهدار که گفته می‌شود با مهدی هاشمی نیز در ارتباط بوده، از جمله طرفداران «انتخابات آزاد» محسوب می‌شده‌اند. برخی از نیروهای «چپ» معتقدند باید با نگاهی ‌«عمل‌گرایانه» از مواضع هاشمی رفسنجانی دفاع کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates