05.02.2021

رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل؛ حمله شبیه‌سازی شده ایران

دویچه‌وله: ارتش اسرائیل از شروع رزمایش مشترک این کشور و آمریکا بر اساس سناریوهای شبیه‌سازی شده حملات موشکی خبر داد. مدیر شبکه الجزیره در رام‌الله می‌گوید دشمنان فرضی این مانور ایران، حزب‌الله لبنان و نیروهای مقاومت فلسطینی هستند.

روز پنجشنبه چهارم فوریه، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که عملیات مشترک نیروی هوایی این کشور و ایالات متحده، با شبیه‌سازی حملات موشکی احتمالی، در جنوب اسرائیل شروع شده است.

طرفین از دو دهه قبل و در چارچوب همکاری‌های نظامی، رزمایش‌ و تمرینات مشترک دارند.

اویشایی ادرعی گفت که در سال جاری، تمرین “جنیفر فالکون”، به طور موازی در آلمان، ایالات متحده و اسرائیل، با مشارکت واحدهای مختلف پدافند هوایی، دریایی و واحدهای تدارکاتی و پزشکی برگزار می‌شود.

این سخنگو تاکید کرد که محور رزمایش، تمرین مواجهه با تهدیدهای موشکی و سایر حملات هوایی احتمالی است و بر این اساس، سناریوهایی شبیه‌سازی شده‌اند. او افزود که تمرین‌ها در انطباق با شرایط ناشی از کرونا انجام خواهند شد.

ادرعی در باره دشمن فرضی این رزمایش توضیحی نداده و تنها یادآور شده که هدف رزمایش، هماهنگی و تبادل تجارت بین ارتش دو کشور و برآورد آمادگی دفاعی طرفین و گسترش دامنه همکاری‌های استراتژیک آنهاست.

اما مدیر دفتر شبکه الجزیره در رام‌الله گفته‌ است که رزمایش سال جاری، از پایگاه “تسالیم” کلید خورده و تا ۱۶ فوریه ادامه خواهد داشت. ولید ال‌عمری افزوده که ایران، حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطینی، دشمنان شبیه‌سازی شده این مانور هستند.

او عنوان کرده که علت این شبیه‌سازی آن است که ایران و جناح‌های مقاومت، مخالف سرسخت عادی‌سازی مناسبات تل آویو با چند کشور عربی هستند. به باور العمری هیچ بعید نیست این کشورها در آینده جزو شرکت‌کنندگان در رزمایش‌های نظامی مشترک باشند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates