21.02.2021

اعتراضات آبان ۹۸؛ دست‌کم ۳۰۰۰ کشته و بیش از ۱۹ هزار بازداشتی/ اسامی ۸۰۰ تن از شهدای آبان خونین – حقوق بشر در ایران

حقوق بشر در ایران: اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸، مجموعه‌ای از اعتراضات مردمی است که از تاریخ ۲۴ آبان‌ماه، به شکل مسالمت‌آمیز در صدها شهر ایران برگزار شد. این اعتراضات با افزایش سه برابری قیمت بنزین شکل گرفت، ولی به سرعت معترضان دست به اعتراض علیه حکومت زدند. در همان ساعات آغازین نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به معترضان حمله کردند و آنان را به خاک و خون کشیدند که در ادامه تا تاریخ ۲۶ آبان‌ماه دست‌کم بیش از ۳۰۰۰ نفر کشته و هزاران نفر مجروح و بازداشت شدند.

نیمه شب جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که بنزین سهمیه‌بندی می‌شود و قیمت هر لیتر بنزین آزاد از ۱۰۰۰ تومان به ۳۰۰۰ تومان افزایش یافت.

از دقایق اولیه اعلام افزایش قیمت بنزین اعتراضاتی در بعضی شهرها از جمله اهواز، مشهد و سیرجان شکل گرفت. طی چند ساعت اعتراضات گسترش یافت و به صدها شهر در ایران رسید.

شعارهایی که ابتدا در اعتراض به افزایش قیمت بنزین و مشکلات اقتصادی بود، به‌سرعت جای خود را به شعارهایی در اعتراض به حکومت دیکتاتوری و شخص علی خامنه‌ای داد.

همزمان با گسترش بی‌سابقه اعتراضات، اینترنت در سراسر ایران قطع شد. مقام‌های حکومتی نیز علت قطعی اینترنت را مسائل امنیتی عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، علی خامنه‌ای در جلسه‌ای که روز یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ با مقامات حکومتی داشت دستور پایان‌دادن به این اعتراضات را صادر کرد و گفت: «جمهوری اسلامی در خطر است، هرچه برای پایان‌دادن به این اعتراضات لازم است، به اجرا بگذارید. این دستور من است.» بنا به همین گزارش، خامنه‌ای که در این جلسه از پاره‌شدن تصویر خود توسط معترضین و تخریب یک مجسمه روح‌الله خمینی بسیار خشمگین بود اعلام کرد که در صورت متوقف‌نشدن فوری تظاهرات، او مسئولان حاضر در این جلسه را مسئول نتایج اعتراضات خواهد دانست.

ویدئوهایی که توسط شرکت‌کنندگان در این اعتراضات ضبط و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است خشونت شدید و آشکار نیروهای سرکوب‌گر را نشان می‌دهد. بیش‌تر کشته‌شدگان در این اعتراضات از ناحیه سر و سینه هدف قرار گرفتند که نشان می‌دهد شلیک‌ها به قصد کشتن معترضان بوده است.

تارنگار حقوق بشر در ایران وابسته به مرکز مهر، طی گزارشی که پیش از این در ۱۱ آذرماه ۱۳۹۸ منتشر کرده بود، تعداد کشته‌شدگان این اعتراضات را بیش از ۹۰۰ تن و تعداد بازداشت‌شدگان را بیش از ۱۳هزار نفر اعلام کرد. بررسی‌های بیش‌تر طی ماه‌های پس از اعتراضات نشان می‌دهد که دست‌کم ۳ هزار کشته و ۱۹ هزار بازداشتی، نتیجه سرکوب اعتراضات سراسری مردم طی آبان‌ماه ۱۳۹۸ بوده است.

از سوی دیگر بررسی آمار تعداد فوتی‌های ثبت‌شده در منابع رسمی سازمان ثبت احوال از پاییز ۱۳۹۴ تا پاییز ۱۳۹۷، نشان می‌دهد تعداد فوتی‌های پاییز ۱۳۹۸ حدود ۸هزار نفر بیش‌تر از آمار فوت‌شدگان همین فصل در سال‌های پیش بوده است. تا کنون دلیل مشخصی برای این افزایش آمار از سوی منابع رسمی منتشر نشده است.

طی روزهای پس از اعتراضات گزارش‌های متعدد از نقاط مختلف کشور حکایت از این داشت که در ازای تحویل اجساد کشته‌شدگان از خانواده‌های آنها مبالغی تا ۸۰ میلیون تومان دریافت شده است و همچنین پیکرها با اخذ تعهدی مبنی بر عدم برگزاری مراسم، به خانواده‌ها تحویل داده شده است.

شمار زیادی از بازداشت‌شدگان تحت انواع شکنجه های روحی و جسمی همچون ضرب و شتم، آزار جنسی، تجاوز و تجویز قرص‌های اعصاب قرار گرفتند. همچنین طی روزهای پس از اعتراضات اجساد تعدادی از بازداشت‌شدگان در حالی به خانواده‌هایشان تحویل داده شد که آثار ضرب و شتم و شکنجه بر بدن آن‌ها مشهود بود.

صدور احکام سنگین چون اعدام برای بازداشت‌شدگان یکی از اقدامات حکومت برای جلوگیری از اعتراضات مشابه در آینده است. چند ماه پس از کشتار آبان ۹۸، حکم اعدام سه تن از بازداشت‌شدگان این اعتراضات به نام‌های امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، در دیوان عالی کشور تایید و برای اجرا به دادسرا اعاده شد که این مسئله با واکنش بسیار گسترده کاربران در فضای مجازی مواجه شد. از جمله هشتگ اعدام نکنید با استقبال گسترده مواجه شد و ترند اول جهانی شد. اعتراض جمعی کاربران تا جایی ادامه داشت که منجر به توقف اجرای این حکم و اجازه اعاده بازرسی برای این پرونده شد.

گفتنی است اعتراضات آبان ۱۳۹۸ گسترده‌ترین اعتراضات علیه حکومت جمهوری اسلامی، از انقلاب اسلامی به این سو بوده است و قطعی اینترنت طی حدود ۱۰ روز این فرصت را به مقامات امنیتی داد که در سکوت خبری دست به کشتار گسترده مردم بزنند. سرکوب و کشتار معترضان انتقادها و واکنش‌های گسترده بین‌المللی را نیز به‌ دنبال داشت.

آمار و اطلاعاتی از گستره این تظاهرات و سرکوب آن از سوی جمهوری اسلامی، به تفکیک در ادامه می‌آید.

استان البرز

در استان البرز درگیری‌ها در بیشتر مناطق استان از جمله مهرشهر، کیانمهر، فردیس، گوهردشت، باغستان، گلشهر، مشکین دست، محمدشهر و مارلیک گزارش شده است.

تعداد زیادی از مجروحین و کشته‌شدگان به بیمارستان‌های سطح شهر کرج از جمله بیمارستان شهید مدنی، بیمارستان امام خمینی، بیمارستان قائم، بیمارستان البرز، بیمارستان کمالی، بیمارستان رجائی و تعدادی از مراکز درمانی انتقال یافتند.

تعدادی از کشته شدگان در آرامستان‌های کرج از جمله آرامستان بهشت سکینه ، آرامستان امامزاده محمد و آرامستان امامزاده طاهر دفن شدند. به تعداد زیادی از خانواده‌ها نیز اجازه دفن عزیزانشان در کرج داده نشد و جنازه آنها به شرط تدفین در خارج از کرج به خانواده‌هایشان تحویل شد.

مرکز سپاه امام حسن مجتبی در محمدشهر، پادگان سپاه پاسداران شهید شرع‌پسند در میدان سپاه، پایگاه بسیج شهیدان پناهی، حوزه مقاومت بسیج ۴۱۳ کیانمهر، ناحیه مقاومت بسیج امام حسین در میدان سپاه، حوزه مقاومت بسیج شهیدان شرع‌پسند، حوزه مقاومت بسیج شهید چمران، پایگاه بسیج حضرت ام‌البنین، پایگاه بسیج امام حسن مجتبی، ناحیه مقاومت بسیج امام هادی گلشهر و ناحیه مقاومت بسیج منظریه فردیس نقش مهمی در سرکوب اعتراضات و کشتار معترضین داشتند. همچنین شماری از نیروهای انتظامی، یگان ویژه و لباس شخصی نیز از عوامل مهم سرکوب و کشتار معترضین بودند.

استان خوزستان

درگیر‌ی‌ها در استان خوزستان، در مرکز استان و بسیاری از شهرستان‌ها از جمله ماهشهر و بهبهان با سرکوب شدید نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

از عوامل مهم سرکوب و کشتار معترضین در این استان می‌‌توان به لشکر هفت زرهی استان خوزستان به فرماندهی سرهنگ حسن حسین‌نژاد و نیروی قدس سپاه پاسداران اشاره کرد.

همچنین افراد و نهادهای زیر از دیگر عوامل سرکوب اعتراضات در این استان به‌شمار می‌روند:

سپاه استانی ولی‌عصر به فرماندهی سرتیپ حسن شاهوار پور
قرارگاه منطقه‌ای کربلا به فرماندهی سرتیپ احمد خادم‌سیدالشهدا
منطقه سوم دریایی سپاه به فرماندهی دریادار دوم امرالله نوذری
نیروی انتظامی استان خوزستان به فرماندهی سرتیپ حیدر عباس‌زاده
یگان ویژه خوزستان به فرماندهی غلامرضا اشرفی

ماهشهر

گزارش‌های مختلف از کشته شدن صدها تن در ماهشهر حکایت دارد.

تنها در یک مورد از درگیری‌های در این شهر که به «کشتار نیزار» معروف است، تعداد زیادی از معترضین در محله چمران معروف به جراحی که برای در امان ماندن از سرکوب توسط نیروهای امنیتی به نیزاری در این منطقه پناه برده بودند توسط نیروهای سپاه پاسداران با سلاح‌های سنگین جنگی همچون دوشکا به رگبار بسته شدند. گفته می‌شود در این واقعه صدها تن از شهروندان کشته شدند.

تعداد زیادی از مجروحین و کشته‌شدگان به بیمارستان‌های امام موسی کاظم، بیمارستان حاجیه نرگس معرفی و بیمارستان زینب منتقل شدند.

اهواز

اعتراضات در اهواز در میادین و خیابان‌های اصلی این شهر و در بسیاری از محله‌های دیگر از جمله شادگان، کوی آسیه‌آباد، کوی خزعلیه، کوت عبدالله، لشکرآباد، زرگان و غیزانیه در جریان بود و توسط نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

تعداد زیادی از بازداشت‌شدگان به زندان سپیدار، زندان مرکزی و زندان شیبان و نیز بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات این شهر منتقل شدند.

مجروحان و کشته‌شدگان در اهواز به بیمارستان‌های شفا و امام خمینی انتقال یافتند و اجساد کشته‌شدگان به شرط سکوت و عدم اطلاع‌رسانی به خانواده‌هایشان تحویل شد.

طی روزهای پس از اعتراضات اجساد تعدادی از شهروندان این شهر در روخانه اهواز پیدا شد که به گفته شاهدان عینی آثار شکنجه و ضرب و شتم بر بدن آنها مشهود بود.

بهبهان

بهبهان از جمله شهرهایی است که در اولین ساعات شروع اعتراضات سراسری به این اعتراضات پیوست و در همان ساعات اولیه توسط نیروهای امنیتی ازجمله «یگان ضدشورش شهید بقایی» به خشونت کشیده شد.

اعتراضات در این شهر از میدان بانک ملی این شهر شروع شد و به سرعت به بیشتر مناطق شهر کشیده شد.

تعداد زیادی از شهروندان این شهر با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته شده و تعداد زیادی نیز بازداشت و به بازداشتگاه‌های این شهر منتقل شدند که تاکنون برای دست‌کم ۳۶ تن از این بازداشت‌شدگان احکام سنگین قضایی از جمله حبس و شلاق صادر شده است.

مجروحین و کشته‌شدگان در شهر بهبهان به بیمارستان‌های اشرفی اصفهانی، مصطفی خمینی و دکتر شهیدزاده منتقل شدند و اجساد تعدادی از کشته شدگان پس از تحویل به خانواده‌هایشان در بهشت رضوان این شهر به خاک سپرده شد.

استان تهران

اعتراضات در استان تهران، در مناطق مختلف شهر تهران و تعدادی از شهرستان‌های این استان از جمله شهریار، اسلام‌شهر و قلعه‌حسن‌خان، به شدت توسط نیروهای امنیتی سرکوب شد.

نیروهای سپاه پاسداران از جمله نیروهای قرارگاه ثارالله تهران، مراکز بسیج، نیروهای انتظامی و بخشی از نیروهای ارتش، از جمله عوامل اصلی کشتار و سرکوب معترضان در این استان به‌شمار می‌آیند.

تعداد زیادی از مجروحین و کشته‌شدگان این اعتراضات به بیمارستان‌های سطح شهر تهران منتقل شدند. تعدادی از مجروحین توسط نیروهای امنیتی در بیمارستان‌ها بازداشت و به بازداشتگاه‌های نهادهای امنیتی انتقال یافتند. اجساد تعدادی از کشته‌شدگان تحت تدابیر شدید امنیتی در بهشت‌زهرای تهران به خاک سپرده شد و تعدادی دیگر نیز به خارج از شهر تهران انتقال یافت.

شهریار

تصاویر منتشر شده از سرکوب اعتراضات در شهریار حکایت از شلیک ماموران امنیتی به سوی معترضان از فاصله نزدیک دارد.

ناحیه مقاومت بسیج شهریار به فرماندهی فیاض الهیاری، مسئول ستاد امام جمعه شهر اندیشه، پایگاه بسیج شهید شیرودی، بسیج شهدای گمنام فاز ۴ اندیشه، گردان امام حسین بسیج ملارد، گردان بسیج ۲۰۷ امام علی شهریار، پایگاه بسیج امام خمینی در شهرک وائین شهریار و نیروهای لباس شخصی، سپاه و نیروی انتظامی نقش اصلی در سرکوب و کشتار معترضان در این شهرستان را به‌عهده داشتند.

کشته‌شدگان و مجروحین اعتراضات در شهریار به بیمارستان‌های این شهرستان از جمله بیمارستان تامین اجتماعی شهریار، بیمارستان میلاد، بیمارستان نور و بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.

تعدادی از کشته‌شدگان در آرامستانهای این شهرستان از جمله آرامستان بهشت رضوان و تعدادی دیگر نیز در خارج از این شهرستان به خاک سپرده شدند.

اسلام‌شهر

معترضینی که در اسلام‌شهر با سردادن شعار و آتش‌زدن پلاکارد علی خامنه‌ای، به اعتراضات سراسری پیوسته بودند، توسط نیروهای امنیتی به گلوله بسته شدند.

از جمله افراد و نهادهایی که در سرکوب اعتراضات مردمی در اسلامشهر نقش داشتند می‌توان به مسعود مرسل‌پور، فرماندار اسلامشهر، حمزه محمدی، امام جمعه منطقه واوان، ملک محمدی، رئیس اداره اطلاعات اسلامشهر، اسدالله تقی زاده، بخشدار سابق اسلامشهر، مظاهر کمالپور، فرمانده پایگاه بسیج منتظری، بسیج حوزه ۲۸۷ ابوذر غفاری، ناحیه مقاومت بسیج سیدالشهدا، بسیج مسجد فاطمه زهرا، گردان امام حسین و حوزه بسیج ۲۸۱ مالک اشتر اشاره کرد.

مجروحان و کشته‌شدگان اعتراضات در اسلام‌شهر به بیمارستان‌های این شهرستان از جمله بیمارستان امام زمان، بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و درمانگاه خیریه امام رضا منتقل شدند. تعدادی از کشته‌شدگان در آرامستان دارالسلام این شهرستان دفن شده و پیکر تعدادی دیگر نیز به خارج از این شهرستان منتقل شدند.

قلعه حسن‌خان (شهرقدس)

اعتراضات در منطقه قلعه حسن‌خان استان تهران، با دستور مستقیم لیلا واثقی، فرماندار این شهرستان،‌به خشونت کشیده شد. لیلا واثقی در ویدئویی که پس از اعتراضات منتشر شده صراحتا اعلام می‌کند که به نیروهای امنیتی دستور شلیک داده و به آنها گفته که هر کس از درب فرمانداری وارد محوطه شد به او شلیک کنند.

از دیگر عوامل سرکوب مردمی در این شهر می‌توان به رضا جوکار، امام جمعه این شهرستان، اطلاعات سپاه شهرقدس، سپاه ناحیه شهرقدس، حوزه مقاومت بسیج ولی‌عصر، حوزه مقاومت بسیج ۱۵۵ بیت‌المقدس و گردان امام حسین اشاره کرد.

تعدادی از کشته شدگان اعتراضات در شهرقدس در آرامستان بهشت فاطمه این شهرستان به خاک سپرده شدند. تعداد زیادی از کشته‌شدگان نیز تحت فشار نیروهای امنیتی در شهرهای دیگر دفن شده‌اند.

همچنین در دیگر شهرستان‌های استان تهران ازجمله چهاردانگه، بهارستان، کیان‌شهر، ملارد، بومهن، نسیم‌شهر، رباط‌کریم و پرند، درگیری‌ها منجر به مجروح و کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان شد.

بازداشت‌شدگان اعتراضات در استان تهران به زندان‌های این استان از جمله زندان اوین، زندان قرچک ورامین و زندان تهران بزرگ منتقل شدند. تعداد زیادی از این بازداشت‌شدگان همچنان در شرایط نامناسب در زندان‌های این استان در حبس هستند و برای بسیاری از آنان احکام سنگین قضایی صادر شده است.

استان فارس

درگیری‌ها در استان فارس و به‌خصوص در منطقه صدرا و معالی‌آباد منجر به کشته و مجروح شدن صدها نفر شد.

در یک مورد در شامگاه ۲۶ آبان، هلی‌کوپتری که برای بردن امام جمعه شهر صدرا در پشت‌بام منزل او فروده آمده بود، پس از برخاستن به تظاهرکنندگانی که در اطراف خانه امام جمعه تجمع کرده بودند، تیراندازی می‌کند که در اثر این تیراندازی تعداد زیادی از معترضین کشته و مجروح شدند.

همچنین ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد که در منطقه معالی آباد، مردم معترض از سوی ماموران کلانتری و نیروهای یگان ویژه حاضر در محل به گلوله بسته شدند.

تعداد زیادی از مجروحین و کشته‌شدگان اعتراضات به بیمارستان ابوعلی‌سینا در شیراز منتقل شدند. به گفته برخی منابع از داخل بیمارستان، تنها در یک شب پیکر حدود ۸۰ تن از کشته‌شدگان به سردخانه این بیمارستان منتقل شد.

از مراکز مهم سرکوب اعتراضات در این استان می‌توان به پادگان سپاه امام حسین، حوزه بسیج بقیه‌الله شیراز، حوزه بسیج ثارالله شیراز، حوزه بسیج سلمان فارسی شیراز، اطلاعات سپاه زرقان، گردان ۸۰۸ بیت‌المقدس، گردان امام علی داراب، گردان امنیت ۵۰۲ شیراز، حوزه بسیج قمر بنی‌هاشم، ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد و مرکز مقاومت بسیج سپاه لامرد اشاره کرد.

استان اصفهان

اعتراضات در اصفهان در شهر اصفهان و بیشتر نقاط استان از جمله در یزدان‌شهر، قهدریجان، نجف‌آباد، فریدون‌شهر و زرین‌شهر در جریان بود که توسط نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

ازجمله افرادی که دستور سرکوب مستقیم معترضان در اصفهان را صادر کردند می‌توان به عباس رضایی، استاندار اصفهان، غلامرضا سلیمانی، فرمانده سابق سپاه اصفهان، حسن کرمی، فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی و محمدرضا میرحیدری، فرمانده نیروی انتظامی اصفهان اشاره کرد.

همچنین نیروهای بسیج حوزه فولادشهر، گردان امام حسین شاهین‌شهر، یگان امنیتی شاهین‌شهر، پایگاه مقاومت بسیج مسجد موسی‌ابن‌جعفر اصفهان، پایگاه مقاومت بسیج سید احمد خمینی، یگان ضدشورش اصفهان، حوزه مقاومت بسیج امام رضا، ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد، حوزه مقاومت بسیج امام علی شاهین‌شهر و ناحیه بسیج امام صادق اصفهان نقش فعالی در سرکوب و کشتار معترضین داشتند.

تعداد زیادی از مجروحین و کشته‌شدگان اعتراضات در استان اصفهان به بیمارستان‌های این استان از جمله بیمارستان سینا، بیمارستان امام موسی‌کاظم، بیمارستان دکتر چمران، بیمارستان دکتر شریعتی، بیمارستان شهید منتظری نجف‌آباد و بیمارستان رسول اکرم فریدون‌شهر منتقل شدند. اجساد کشته‌شدگان پس از تحویل به خانواده‌هایشان در آرامستان‌های این شهر از جمله آرامستان زینبیه اصفهان به خاک سپرده شدند و تعداد زیادی نیز تحت فشار نیروهای امنیتی به خارج از اصفهان شهرهای کوچک منتقل شدند.

استان کرمانشاه

استان کرمانشاه و شهرستان‌های این استان از مناطق مهم اعتراضات مردمی در آبان ۱۳۹۸ به‌شمار می‌رود. سرکوب اعتراضات در این استان نیز با خشونت بسیار همراه بوده و صدها تن از معترضین مجروح و کشته شدند.

در جوانرود استان کرمانشاه مردمی که به‌صورت مسالمت‌آمیز درحال اعتراض بودند از پشت‌بام ساختمان دادگستری این شهرستان توسط نیروهای امنیتی به گلوله بسته شدند.

همچنین پیکر حداقل یک نفر از معترضین که در جریان اعتراضات ناپدید شده بود در حالی در رودخانه شهرستان جوانرود پیدا شد که آثار شکنجه بر بدن وی مشهود بود.

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم، فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه، سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده نیروی انتظامی کرمانشاه، محمدحسین صادقی دادستان کرمانشاه، سعید بهشتی فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه، غلامعلی یاربیگی فرمانده یگان امنیتی کرمانشاه و همچنین گردان ضدشورش امام علی سپاه، گردان امام علی، گردان امام حسین و ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه که شامل ۱۰ حوزه مقاومت بسیج است، از افراد و مراکز اصلی سرکوب اعتراضات در این استان هستند.

بیشتر مجروحین و کشته شدگان اعتراضات در کرمانشاه به بیمارستان طالقانی این شهر و تعدادی دیگر نیز به سایر مراکز درمانی منتقل شدند. پیکر تعدادی از کشته‌شدگان پس از اخذ تعهد مبنی بر سکوت خانواده‌ها به آنها تحویل داده شد و شبانه و تحت تدابیر امنیتی در آرامستان‌های این استان به خاک سپرده شد. پیکر تعدادی دیگر نیز به خارج از کرمانشاه منتقل شد.

بیشتر بازداشت‌شدگان به زندان دیزل‌آباد منتقل شدند و برای تعدادی از آنها احکام سنگین قضایی صادر شد. همچنین یکی از بازداشت‌شدگان این اعتراضات، پس از ابلاغ حکم چهارسال حبس، در زندان دیزل‌آباد خودکشی کرده و به زندگی خود پایان داد.

استان کردستان

سرکوب اعتراضات در استان کردستان و به‌خصوص در شهرهای سنندج، مریوان و کامیاران منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان در این استان شد. پس از قطع سراسری اینترنت، استان کردستان جزء آخرین استان‌هایی بود که مجددا به شبکه سراسری اینترنت وصل شد.

همزمان با پایان یافتن اعتراضات در این استان، اجساد حداقل ۶ تن از معترضین که آثار شکنجه بر بدن آنها مشهود بود در سد وحدت سنندج، سد گاران مریوان و در روستای باباریز پیدا شد. همچنین سه دانش‌آموز مریوانی که در جریان اعتراضات بازداشت شده بودند تحت آزار و اذیت جنسی قرار گرفته و تهدید به تجاوز شدند.

سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، علی آزاد فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان، سرهنگ احمد نورعلی فرمانده یگان ویژه ناجا استان کردستان و نیز نیروهای گردان امام حسین ناحیه سپاه، نیروهای ناحیه مقاومت بسیج بیجار و نیروهای اطلاعات سپاه کردستان را می‌توان از جمله عوامل مهم سرکوب اعتراضات در استان کردستان محسوب کرد.

مجروحین و اجساد کشته‌شدگان اعتراضات در این استان به بیمارستان قدس سنندج، بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان توحید سنندج، بیمارستان بوعلی مریوان و تعدادی دیگر از مراکز درمانی در این استان منتقل شدند. پیکر کشته‌شدگان در این استان پس از تحویل به خانواده‌هایشان در آرامستان‌های این استان به خاک سپرده شد.

• استان خراسان رضوی

اعتراضات در استان خراسان در شهر مشهد و برخی از شهرستان‌های این استان در جریان بود. تجمعات در بلوار وکیل‌آباد مشهد توسط نیروهای امنیتی و با شلیک مستقیم به سمت مردم به خشونت کشیده شد.
از عوامل مهم سرکوب اعتراضات در این استان می‌توان به علیرضا رزم‌حسینی استاندار وقت خراسان رضوی، پاسدار یعقوب‌علی نظری فرمانده سپاه امام رضا، پاسدار محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی استان و نیز ناحیه بسیج مالک اشتر، ناحیه بسیج مقداد، ناحیه بسیج یاسر، ناحیه بسیج سلمان، پایگاه مقاومت بسیج شهید ثابتفر و کانون جواد‌الائمه بسیج مشهد اشاره کرد.
مجروحان و کشته‌شدگان اعتراضات به بیمارستان‌های سطح استان منتقل شدند. اجساد تعدادی از کشته‌شدگان پس از تحویل به خانواده‌هایشان در آرامستان‌های این شهر به خاک سپرده شدند و تعدادی نیز جهت تدفین به شهرهای دیگر منتقل شدند.

• استان لرستان

اعتراضات در استان لرستان در خرم‌آباد مرکز استان و در شهرهای دورود، بروجرد و پل‌دختر توسط نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد که در نتیجه آن تعداد زیادی کشته و مجروح شدند. جمعی از معترضین نیز بازداشت و به زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌های این استان منتقل شدند که در میان بازداشت‌شدگان تعدادی دانش‌آموز نیز وجود داشت.
از عوامل اصلی سرکوب اعتراضات در استان لرستان می‌توان به سیدموسی خادمی استاندار لرستان، عباس دولتشاهی فرمانده نیروی انتظامی این استان، مرتضی کشکولی فرمانده سپاه ابوالفضل، کریم زینی‌وند فرمانده سپاه شهرستان دورود، گردان امام حسین دورود، گردان ضد شورش امام علی دورود، ناحیه مقاومت بسیج سپاه پل‌دختر و ناحیه مقاومت بسیج ازنا، اشاره کرد.

همچنین در دیگر استان‌های کشور از جمله استان ایلام، کرمان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، گیلان، مرکزی، گلستان، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان، درگیری‌های پراکنده در بیشتر نقاط استان در جریان بود که توسط نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شده و منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از معترضین شد.

دستور سرکوب و هدایت سرکوب‌گران در اغلب استان‌ها توسط استانداران، فرماندهان سپاه، فرماندهان نیروی انتظامی، فرماندهان یگان ویژه و مسئولین حوزه‌های بسیج صادر شد. نیروهای لباس شخصی نیز نقش فعالی در سرکوب و کشتار معترضین داشتند.

اسامی بیش از ۸۰۰ تن از کشته‌شدگان آبان ماه
اردبیل
۱ مهیار قربانی اردبیل
۲ آرش وکیلی اردبیل

اصفهان
۱ غلامرضا بهرامی اصفهان
۲ محمد پورپیرعلی اصفهان
۳ جواد شیازی اصفهان
۴ احمد قربانی دستجردی اصفهان
۵ آرشام ابراهیمی اصفه
ان
۶ صفر عیدی وندی اصفهان
۷ ابراهیم منصوری اصفهان
۸ امیرحسین داودوند اصفهان
۹ … شکراللهی اصفهان
۱۰ سعید بهارلو اصفهان
۱۱ مجید بهارلو اصفهان
۱۲ حسین بهارلو اصفهان
۱۳ علی صادقی اصفهان
۱۴ حسن پرورش اصفهان
۱۵ پاشا ابراهیمی اصفهان
۱۶ … کلینی اصفهان
۱۷ بهزاد معینی فر اصفهان
۱۸ یعقوب نجفی حاجیپور اصفهان
۱۹ سعید اسدزاده اصفهان
۲۰ محمد ابراهیمی اصفهان
۲۱ … کرمی اصفهان
۲۲ حیدر شیازی اصفهان
۲۳ حسین کریمی علویجه اصفهان
۲۴ … استکی اصفهان
۲۵ مسعود بهارلو اصفهان
۲۶ محمدجواد عابدی اصفهان
۲۷ حمید شریفی اصفهان
۲۸ مهدی سبزی اصفهان
۲۹ فرشید آفرین اصفهان
۳۰ محمد آرمان اصفهان
۳۱ مجید رضایی اصفهان
۳۲ … رحیمی اصفهان
۳۳ … آراسته اصفهان
۳۴ علی مختاری اصفهان
۳۵ علی میرافضلی اصفهان
۳۷ حمید رضایی اصفهان
۳۸ الله رستگار اصفهان – تبر
۳۹ ساسان عیدی وندی یزدانشهر
۴۰ رسول امانی یزدانشهر
۴۱ امیرحسین داوودوند یزدانشهر
۴۲ محمد(احمد) عظیمی یزدانشهر
۴۳ حمید رضایی اصفهان
۴۴ محمد امیری اصفهان – نجف آباد
۴۵ حسن پور پیرعلی اصفهان زرین شهر
۴۶ حسین پور پیرعلی اصفهان زرین شهر
۴۷ محمد تقی یاری اصفهان
۴۸ علی حسینی اصفهان
۴۹ مهران علیپور اصفهان
۵۰ احمدرضا عیدی‌وند اصفهان یزدانشهر
۵۱ وحید شیازی اصفهان
۵۲ محمدمهدی اقبالی اصفهان
۵۳ آرش حبیبی اصفهان
۵۴ حسین زندایی اصفهان
۵۵ علی فقیهی اصفهان
۵۶ حسین سعیدی اصفهان
۵۷ محسن کریمی اصفهان
۵۸ محمدحسن شیخی اصفهان
۵۹ مهرداد عمویان اصفهان
۶۰ میلاد حاتمی اصفهان
۶۱ محمد دیبانی کلایه اصفهان
۶۲ افشین عباسی اصفهان
۶۳ مسعود محمدی اصفهان

فردیس کرج
۱ رضا پذیرش فردیس کرج
۲ امید صالحی فردیس کرج
۳ آشور کلتا فردیس کرج
۴ پدرام جعفری کمیجانی فردیس کرج
۵ محمدامین الله قلی فردیس کرج
۶ بابک الله اژدهاک فردیس کرج
۷ میلاد مژه‌ورد فردیس کرج
۸ فرامرز پورفرسادی فردیس کرج
۹ محمود رحیمی فردیس کرج
۱۰ حمید قائمی فردیس کرج
۱۱ علیرضا طیبی سالار فردیس کرج
۱۲ سعید رحیمی فردیس کرج
۱۳ علی معروف به خشکشویی فردیس کرج
۱۴ محمدرضا صفایی فردیس کرج

کازرون
۱ رضا عباسی کازرون

کرج
۱ شهرام معینی کرج
۲ امیر شکری کرج
۳ رضا معظمی گودرزی کرج
۴ پویا بختیاری کرج
۵ حسین قاسمی کرج
۶ آمنه شهبازی فرد کرج
۷ محمدرضا نیکوروان کرج
۸ داریوش زیبانژاد مفرد کرج
۹ امید رضایی کرج
۱۰ ناصر رضایی کرج
۱۱ امیرحسین کبیری کرج
۱۲ میثم احمدی کرج
۱۳ مهناز مهدیزاد نادر کرج
۱۴ مرتضی صادقی نادر کرج
۱۵ فرهاد مجدم کرج
۱۶ مرتضی علیزاده کرج
۱۷ علیرضا آزادی کرج
۱۸ کوروش شیدانی کرج
۱۹ علی رحمانی کرج
۲۰ ماهان فرامرزی کرج
۲۱ سعید حمیدی کرج
۲۲ اصغر حشمت پور کرج
۲۳ سینا محمدی کرج
۲۴ کریم باقری کرج
۲۵ ابراهیم مهدی پور کرج
۲۶ محمدپارسا عزیزی مقدم کرج
۲۷ حسین جمالی کرج
۲۸ ایرج میش مست کرج
۲۹ سجاد وطن خواه کرج
۳۰ قاسم نعمتی پور کرج
۳۱ محسن تالیوردی کرج
۳۲ علی حسینی کرج
۳۳ میثم محمدی کرج
۳۴ رحیم اخوان کرج
۳۵ محمدرضا حسینی کرج
۳۶ وحید دامور کرج
۳۷ مهدی آقایاری کرج
۳۸ مهدی عباسی امجد کرج
۳۹ فرخ غفاری کرج
۴۰ مهدی عباس زاده کرج
۴۱ آذر میرزاپور زهابی کرج
۴۲ مهدی حمیدی کرج
۴۳ رضا رحیمی کرج
۴۴ حسن دلفان کرج
۴۵ محسن چمن فر کرج
۴۶ علی بختیاری کرج
۴۷ رسول بختیاری کرج
۴۸ صادق بختیاری کرج
۴۹ علیرضا محمدزاده کرج
۵۰ مهدی کلوخی کرج
۵۱ مهدی مشتاقی کرج
۵۲ میثم مرادی کرج
۵۳ علی پاشای کرج
۵۴ بیتا خدادادی کرج
۵۵ میلاد درویشی کرج
۵۶ ابراهیم کتابدار کرج
۵۷ محمدمهدی کریمی کرج
۵۸ کمیل حیدری کرج
۵۹ علی مرشدی کرج
۶۰ محسن رحیمی کرج
۶۱ بهرام احسانی کرج
۶۲ محمود سلطانی کرج
۶۳ علی خدامرادی کرج
۶۴ پارسا بدرلو کرج
۶۵ حسام نام‌آور کرج
۶۶ محمود صادقپور کرج
۶۷ شهلا رضایی‌پور کرج
۶۸ مهدی حمامی کرج
۶۹ مهدی طاهرزاده گلشهر کرج
۷۰ عزیز اسکندری مشکین دشت کرج
۷۱ نیکتا خزایی مهرشهر کرج
۷۲ رضا خزایی مهرشهر کرج
۷۳ حمید رسولی مهرشهر کرج
۷۴ علیپور نوری میلاد مهرشهر کرج
۷۵ جلال نصر آبادی مهرشهر کرج
۷۶ مهدی نقبانی کرج
۷۷ سعید درخشان کرج
۷۸ مهدی نقبانی کرج
۷۹ علی اکبری کرج
۸۰ نیما باقری کرج
۸۱ مهدی لنگر کرج

ایوانغرب
۱ سجاد اسماعیلی ایوانغرب

تبریز
۱ علی حسینی تبریز
۲ زهرا خانی قبادلو تبریز
۳ الهه رستگار تبریز

بوکان
۱ هیوا نادری بوکان
۲ شیلر دادوند بوکان

اسلامشهر
۱ محسن جعفرپناه اسلامشهر
۲ ایمان رسولی اسلامشهر
۳ پوریا ناصری خواه اسلامشهر
۴ آرش کهزادی اسلامشهر
۵ محمدمهدی حقگوی اسلامشهر
۶ امیررضا عبدالهی اسلامشهر
۷ مهدی ولیپور اسلامشهر
۸ محسن مظفری اسلامشهر
۹ حسین قاسمی اسلامشهر
۱۰ کمال فرجی اسلامشهر
۱۱ علی احمدی اسلامشهر
۱۲ … سنسو اسلامشهر

بهارستان
۱ فاطمه حبیبی بهارستان
۲ گل‌آقا نوری بهارستان
۳ محمد طاهری بهارستان

تهران
۱ مینا شیخی تهران
۲ گلناز صمصامی تهران
۳ علی مرادمنش تهران
۴ علی ده دلیر تهران
۵ پیمان نوری تهران
۶ یاشار علیزاده تهران
۷ محمود ولی الهی تهران
۸ موسی شاهسوند تهران
۹ علی شاهسوند تهران
۱۰ حسین یامی تهران
۱۱ سجاد باقری تهران
۱۲ عبدالله آجرلو تهران
۱۳ احمد مرادی تهران
۱۴ میثاق ملکی تهران
۱۵ حسین عیسوند تهران
۱۶ سیدقاسم حسینی تهران
۱۷ عرفان فائقی تهران
۱۸ مهرداد معین فر تهران
۱۹ مهرداد حسابی تهران
۲۰ سیدحمید طاهری تهران
۲۱ نیکتا اسفندانی تهران
۲۲ مجید فلاح پور تهران
۲۳ پیمان قلی پور تهران
۲۴ مجید شیخی تهران
۲۵ حسین نیاز تهران
۲۶ مهران زاهدی تهران
۲۷ سیامک نویدی بیلداشی تهران
۲۸ اسماعیل عرب احمدی تهران
۲۹ اسماعیل بختیاری تهران
۳۰ علی استوان تهران
۳۱ … قربانی تهران
۳۲ یوسف دری تهران
۳۳ آریا صادقی تهران
۳۴ اسماعیل رضایی پیرپشته تهران
۳۵ تقی علی لو تهران
۳۶ احمد مراد تهران
۳۷ سعید یوسفی تهران
۳۸ حمزه شاهسوند تهران
۳۹ خسرو بختیاری تهران
۴۰ علی بهبودی تهران
۴۱ فریدون کاظمی تهران
۴۲ امیر علیزاده تهران
۴۳ غلامرضا قاضی زاهدی تهران
۴۴ یاسین(مجتبی) رمضان نژاد تهران
۴۵ احمد نظری تهران
۴۶ ابوالفضل آذرم تهران
۴۷ محمدرضا محمدی تهران
۴۸ حسین طاهری تهران
۴۹ امیرحسین صادقی تهران
۵۰ حمیدرضا قبولی تهران
۵۱ محمد صفری تهران
۵۲ مصطفی(علی) ابروتن لگران تهران
۵۳ علی اکبر ابروتن تهران
۵۴ رامین لمسه تهران
۵۵ حسین نیازی تهران
۵۶ علی سپهری تهران
۵۷ اسماعیل رضازاده تهران
۵۸ اسماعیل الله قلی تهران
۵۹ … جان پناه تهران
۶۰ ارهام موید بختیاری تهران
۶۱ میثم جعفری تهران
۶۲ پدرام شجاعی تهران
۶۳ علی شیرمحمدی تهران
۶۴ رامین دانا تهران
۶۵ مهدی کارکایی تهران
۶۶ مجید ملکی تهران
۶۷ مجید غیب الهی تهران
۶۸ احمدرضا فلاح تهران
۶۹ مهرداد قاسمی تهران
۷۰ حسن دوست تهران
۷۱ بهنام کاشی تهران
۷۲ سمانه ذوالقدر تهران
۷۳ محمد حیدریان تهران
۷۴ بهروز فلاح تهران-بومهن
۷۵ محسن کرمی نیا تهران – کیانشهر
۷۶ حسن بابایی تهران
۷۷ بهزاد فرهنگی تهران
۷۸ علی چالاک تهران
۷۹ رضا روشن تهران
۸۰ ابوالفضل عرب تهران
۸۱ محمد ملکی تهران
۸۲ سردار اعظمی تهران
۸۳ امیر(شاپور) اوجانی تهران
۸۴ مراد علی حسنی تهران
۸۵ حمید رجبی تهران
۸۶ فرزاد کمانگیر تهران
۸۷ کریم کنعانی سقزچی تهران
۸۸ مجید فشکی تهران
۸۹ سپیده حسنی تهران
۹۰ سیدعلی فتوحی کوهساره تهران
۹۱ داوودی بنیادی تهران
۹۲ … رمضانی تهران

رباط کریم
۱ محسن حسینی رباط کریم
۲ محمد مهدوی رباط کریم
۳ ایمان فتاحی رباط کریم
۴ مرضیه عباس زاده رباط کریم
۵ عبدالحمید باقری رباط کریم
۶ پیمان شهابی رباط کریم
۷ محمد محب نیا رباط کریم
۸ علی کرمانشاهی رباط کریم
۹ علیرضا ضابطی رباط کریم
۱۰ علیرضا شفاهی رباط کریم
۱۱ مریم نوری رباط کریم
۱۲ جاوید میرزایی رباط کریم
۱۳ حسین امینی رباط کریم
۱۴ پدرام ناصری رباط کریم
۱۵ حسین آقبلاقی رباط کریم
۱۶ محمدرضا عزیزی رباط کریم
۱۷ حسین عزیزی رباط کریم
۱۸ جمال رمضانی رباط کریم
۱۹ فریدون خوشنودی رباط کریم
۲۰ ناصر پروری رباط کریم
۲۱ فرشاد جعفری‌زاده رباط کریم
۲۲ عباس یوسفی رباط کریم
۲۳ سهراب مقدم‌نیاز‌اصل رباط کریم
۲۴ سیروس سهروردی رباط کریم
۲۵ فرهاد فروغی رباط کریم
۲۶ علی بابایی رباط کریم
۲۷ رستم جابری رباط کریم
۲۸ پرویز کاشانی رباط کریم
۲۹ جمشید خدایاری رباط کریم
۳۰ پروانه سیفی رباط کریم
۳۱ ابراهیم فرخی‌راد رباط کریم
۳۲ مرتضی نوری رباط کریم

شهرقدس
۱ حسین شهبازی شهرقدس
۲ جواد بابایی زاده شهرقدس
۳ حسن علیزاده شهرقدس
۴ نوید بهبودی شهرقدس
۵ حمید حسینی شهرقدس
۶ امید فلاحتی شهرقدس
۷ رضا اینانلو شهرقدس
۸ حیدرعلی رمضان‌نژاد شهرقدس
۹ رضا حسینی شهرقدس
۱۰ حسین آبروی شهرقدس
۱۱ حسین حاجی آبادی شهر قدس
۱۲ حسین سلطانی شهر قدس
۱۳ بهنام … شهر قدس

شهریار
۱ رضا حسنوند شهریار
۲ ابراهیم محمدپور شهریار
۳ آزاده ضربی شهریار
۴ مهدی پاپی شهریار
۵ مهدی دائمی شهریار
۶ حسین قدمی شهریار
۷ احسان شیری شهریار
۸ میلاد نجهوند شهریار
۹ علی الله امینی شهریار
۱۰ علی سرتیپی شهریار
۱۱ قاسم رضایی شهریار
۱۲ مصطفی یارمحمدی شهریار
۱۳ سیدمحمدحسین طاهایی شهریار
۱۴ علی قربانی شهریار
۱۵ تقی رحیمی شهریار
۱۶ نادر مومنی شهریار
۱۷ مهدی گلی پور شهریار
۱۸ بهروز اصغرپور شهریار
۱۹ میلاد محققی شهریار
۲۰ مهران جبوری شهریار
۲۱ علیرضا نوری شهریار
۲۲ اسماعیل قلی پور شهریار
۲۳ اکبر لنگری شهریار
۲۴ نادر مهدی پور شهریار
۲۵ محمد عربی شهریار
۲۶ محمدمعین صالحی شهریار
۲۷ محمد عکاس شهریار
۲۸ … حبیبی شهریار
۲۹ … داداشی شهریار
۳۰ سلیمان رضایی شهریار
۳۱ موسی بهرام شهریار
۳۲ ایوب بهرامیان شهریار
۳۳ هدایت الله حمید شهریار
۳۴ امین آزاد شهریار
۳۵ مراد بیک شهریار
۳۶ علی محمدیان شهریار
۳۷ محمد شیخ‌زاهد شهریار
۳۸ مهدی کریمی شهریار
۳۹ هادی محمد حسینی شهریار
۴۰ امید پاک‌دامن شهریار
۴۱ حمید کریمی شهریار
۴۲ مهدی وثوقی شهریار
۴۳ منصور اقبالی شهریار
۴۴ بهزاد تکیه شهریار
۴۵ شاهین امیری شهریار
۴۶ علی باقری شهریار
۴۷ مرتضی مطهری شهریار

ملارد
۱ سجاد رضایی ملارد
۲ محمد تیموری ملارد
۳ محمد خزایی ملارد
۴ میلاد درویش محمدی ملارد
۵ مهرزاد رضایی ملارد
۶ مصطفی رضایی ملارد
۷ جلیل حسینی ملارد

نسیم‌شهر
۱ احمد حسن پور نسیم‌شهر
۲ بهزاد صفرزاده
۳ امین نادری نسیم شهر

ورامین
۱ حسن خدایی ورامین

قزوین
۱ مجتبی قیداری قزوین

گناباد
۱ حسن صحرایی گناباد

مشهد
۱ اسماعیل شیران مشهد
۲ حسن ساداتی مشهد

اندیمشک
۱ میلاد نجفوند اندیمشک
۲ عبدالله یعقوب وند اندیمشک
۳ شفیع بازتاب اندیمشک
۴ سجاد میری اندیمشک
۵ اکبر یعقوبی اندیمشک
۶ علی اسکندری اندیمشک
۷ ایمان پاپی اندیمشک
۸ اسد بیروند اندیمشک
۹ رحیم اسکندری اندیمشک
۱۰ ارتند سید مصطفی اندیمشک
۱۱ حجت لهراسبی اندیمشک

اهواز
۱ حمید آوی اهواز
۲ مهدی زرگانی اهواز
۳ عباس بریحی علوش اهواز
۴ سعید پانکی اهواز
۵ کمال دغاغله اهواز
۶ محمدرضا عسافی زرگانی اهواز
۷ رضا داراب پور اهواز
۸ معصومه داراب پور اهواز
۹ حمزه سواری اهواز
۱۰ میثم مجدم اهواز
۱۱ رضا عطیه النیسی اهواز
۱۲ محمد(حمزه) بریهی اهواز
۱۳ علی(رضا) تمیمی اهواز
۱۴ رضا شاه مرادی اهواز
۱۵ هانی شهبازی اهواز
۱۶ بشیر سرخی اهواز
۱۷ سیدحسن مشعشعی اهواز
۱۸ رضا بلیطی زاده اهواز
۱۹ ایمان موسوی اهواز
۲۰ مریم عیدانی اهواز
۲۱ محسن عساکره اهواز
۲۲ حمید رضازاده اهواز
۲۳ اصغر حق طلب اهواز
۲۴ اکبر ملک پور اهواز
۲۵ مهدی عبدی اهواز
۲۶ سیدرضا خلف زاده اهواز
۲۷ امیر حسینی اهواز
۲۸ زینب نیسان پور اهواز
۲۹ محدثه مقدم اهواز
۳۰ فریحه کریم زاده اهواز
۳۱ فاطمه حقوردی اهواز
۳۲ شهلا بالدی اهواز
۳۳ کوثر تابع معتوقی اهواز
۳۴ ریحانه ملکی اهواز
۳۵ علیرضا اکبرپور اهواز
۳۶ نوید عساکره اهواز
۳۷ مهدی فلاحی اهواز
۳۸ سهیلا فلاح زاده اهواز
۳۹ کوثر بغلانی اهواز
۴۰ نسرین بغلانی اهواز
۴۱ مهدی غلام زاده اهواز
۴۲ فریبا آل خمیس اهواز
۴۳ علی آلبو عبادی اهواز
۴۴ امیر عساکریان اهواز
۴۵ مهدی دریس مولایی اهواز
۴۶ رحیم عرب پور اهواز
۴۷ رضا یزدانی اهواز
۴۸ علی اسماعیلی اهواز
۴۹ مریم اسماعیلی اهواز
۵۰ رضا قادری اهواز
۵۱ مهدی قادری اهواز
۵۲ حسین ربیعی اهواز
۵۳ مبین مقدم اهواز
۵۴ حمزه باوی اهواز
۵۵ محمد حسین مرادی اهواز
۵۶ محمد تمیمی اهواز

ایذه
۱ یاسر اسکندری ایذه

آبادان
۱ ابراهیم مطوری آبادان
۲ علی بغلانی آبادان
۳ حمد بشاره دورقی آبادان
۴ علی باوی آبادان
۵ روانبخش امامی ململی آبادان
۶ حلیمه سمیری آبادان
۷ روانبخش امامی راد آبادان
۸ رضایی محمد آبادان
۹ علوی احمد آبادان
۱۰ علوی رضا آبادان
۱۱ ساجدی زهرا آبادان
۱۲ ساجدی حسین آبادان
۱۳ عساکره مهدی آبادان
۱۴ عساکره زینب آبادان
۱۵ فرحانی علیرضا آبادان
۱۶ امیری مهدی آبادان
۱۷ امینی حسین آبادان
۱۸ مقدم علی آبادان
۱۹ مهدی مقدم آبادان

بهبهان
۱ محمدحسین قنواتی بهبهان
۲ مهرداد دشتی نیا بهبهان
۳ احسان عبدالله نژاد بهبهان
۴ محمود دشتی نیا بهبهان
۵ محمد حشم دار بهبهان
۶ شبنم دیانی بهبهان
۷ فرزاد انصاری(تزمی پور) بهبهان
۸ جاوید نامان بهبهان
۹ علی جماشیان بهبهان
۱۰ سعید پیوندان بهبهان
۱۱ احمد رسولی بهبهان
۱۲ عبدالحمید ستاریان بهبهان
۱۳ محسن کاکاوند بهبهان
۱۴ بهمن شاهیوند بهبهان
۱۵ علیرضا اسدی خواه بهبهان

حمیدیه
۱ احمد ساعدی حمیدیه
۲ شهاب سیاحی حمیدیه

خرمشهر
۱ میثم منیعات(ناصری) خرمشهر
۲ میلاد حمیدی خرمشهر
۳ میثم عبدالوهاب عدگی پور خرمشهر
۴ خالد منیعات خرمشهر
۵ خالد غزلاوی خرمشهر
۶ حسن تمیمی(غزلاوی) خرمشهر
۷ محسن محمدپور خرمشهر
۸ میثم عتیقی خرمشهر

دزفول
۱ سهراب خواجوی دزفول

رامهرمز
۱ هادی قربانی رامهرمز
۲ سیدحسن موسوی رامهرمز
۳ نبی سعید رامهرمز
۴ نریم عیسی رامهرمز
۵ علی راشدی رامهرمز
۶ بنی رشید رامهرمز
۷ علی موسوی رامهرمز

شادگان
۱ محسن آلبوعلی شادگان
۲ باسم البوغبیش شادگان
۳ علی راشدی شادگان

شوش
۱ صادق کعبی شوش

شوشتر
۱ احمد موسوی جعاوله شوشتر
۲ عباس(رضا) کعبی شوشتر
۳ رضا دلفی شوشتر
۴ محمود کعبی شوشتر
۵ علی سلیمانی شوشتر
۶ قاسم زغبی شوشتر
۷ عارف دلفی شوشتر
۸ جمال کعبی شوشتر
۹ عادل کعبی فرزه شوشتر
۱۰ علی کعبی شوشتر
۱۱ عدی کعبی شوشتر
۱۲ عمار زغبی شوشتر
۱۳ مهدی عگبی شوشتر
۱۴ یاس سلیمانی شوشتر
۱۵ میلاد سلیمانی شوشتر
۱۶ احمد سعدی شوشتر

۱ مجاهد الیامعی کوت عبدالله
۲ حمید موحدی نژاد کوت عبدالله

۱ مهدی احمدی لالی

ماهشهر
۱ قاسم باوی ماهشهر
۲ شهاب حطاوی ماهشهر
۳ محمد خالقی ماهشهر
۴ عدنان هلالی ماهشهر
۵ مجتبی عبادی ماهشهر
۶ منصور دریس ماهشهر
۷ عباس(رضا) عساکره ماهشهر
۸ احمد رسول آلبوغلی ماهشهر
۹ محمد خالدی ماهشهر
۱۰ علی خواجه آلبوعلی ماهشهر
۱۱ حمید شیخانی ماهشهر
۱۲ حسنیه عتقی ماهشهر
۱۳ یوسف خالدی ماهشهر
۱۴ رزاق ناصری زاده ماهشهر
۱۵ اقبال اسماعیلی ماهشهر
۱۶ سالم امیرسنجران عیدانی ماهشهر
۱۷ فرشاد حاجیپور ماهشهر
۱۸ طاهر آل خمیس ماهشهر
۱۹ منصور الباوی ماهشهر
۲۰ منصور عساکره ماهشهر
۲۱ یوسف آلبوعبادی ماهشهر
۲۲ علی مرادی ماهشهر
۲۳ مجید مجدم ماهشهر
۲۴ احمد چراغیان ماهشهر
۲۵ جعفر آل خمیس ماهشهر
۲۶ احمد خواجه آلبوعلی ماهشهر
۲۷ علی ربیع خواه ماهشهر
۲۸ محسن عبادی مهر ماهشهر
۲۹ خانم ام ولید ماهشهر
۳۰ (دختر خردسال) چنعانی ماهشهر
۳۱ مهدی امرایی ماهشهر
۳۲ احد بشارت ماهشهر
۳۳ امین بچاری ماهشهر
۳۴ مصطفی رودباریان ماهشهر
۳۵ مهدی رودباریان ماهشهر
۳۶ حسنا بامری (بچه ۳ساله که بغل مادرش بوده تیرخورده) ماهشهر
۳۷ عظیم مقدم ماهشهر
۳۸ رضا قیم ماهشهر
۳۹ علی مشعوری ماهشهر
۴۰ حمید شیخی ماهشهر
۴۱ اصغر رجایی ماهشهر
۴۲ مرشا دهی ماهشهر
۴۳ جواد بابایی ماهشهر
۴۴ محسن سرافراز ماهشهر
۴۵ جابر صابری ماهشهر
۴۶ کوروش اهوازی ماهشهر
۴۷ احمد روحانی فر ماهشهر
۴۸ مجتبی رضایی ماهشهر
۴۹ کامران داوری ماهشهر
۵۰ احسان صادقی ماهشهر
۵۱ جعفر پناهی ماهشهر
۵۲ علی جلوه ماهشهر
۵۳ جواد نظارت ماهشهر
۵۴ حیاوی شریفات ماهشهر
۵۵ علیرضا قنواتی ماهشهر
۵۶ همایون دشتی ماهشهر
۵۷ عباس انصاریان ماهشهر
۵۸ حسن ویسی ماهشهر
۵۹ جمشید ملحان ماهشهر

۱ آرمان امانی مسجدسلیمان
۲ محمد طهماسبی مسجدسلیمان
۳ محمد حسین قاسمی مسجدسلیمان
۴ حسین ذوالفقاری مسجدسلیمان
۵ آرمان اسدی موری مسجدسلیمان
۶ زونیام حسنکی مسجدسلیمان
۷ امین نظریان اشتری مسجدسلیمان
۸ علی محبی مسجدسلیمان
۹ مهرداد رضایی میرکائد مسجدسلیمان
۱۰ محمدرضا چهارمحالی مسجدسلیمان
۱۱ رضا رشیدی چغاخور مسجدسلیمان
۱۲ محمد حسین قائمی مسجد سلیمان

۱ قاسم خلاده بندرعباس
۲ موسی شجاعی بندرعباس

۱ امیرحسین عباسی زنجان

۱ حسن طاووسی گرمسار
۲ حمید قباخلو گرمسار
۳ محمدامین الیکایی گرمسار
۴ کوروش شهلایی گرمسار

۱ مهدی نکویی علی آبادی شیراز
۲ بهمن(رضا) جعفری شیراز
۳ مجید هاشمی شیراز
۴ … پارسایی شیراز
۵ … پارسایی شیراز
۶ جانفشان اسدی شیراز
۷ محمدرضا جمشیدی شیراز
۸ مهدی جهانبازی شیراز
۹ مهدی مقدم زاده شیراز
۱۰ محمدرضا خورشیدی شیراز
۱۱ سیدعلیرضا انجوی شیراز
۱۲ صادق احمدپناهی شیراز
۱۳ امیرپاشا قارچی وند شیراز
۱۴ محمد توسلی شیراز
۱۵ محمدحسین داستانخواه شیراز
۱۶ کیانوش قرداشی شیراز
۱۷ کامبیز قرداشی شیراز
۱۸ مجید ریحانی شیراز
۱۹ حمید ریحانی شیراز
۲۰ هاشم زارع شیراز
۲۱ وحید ترابی شیراز
۲۲ فرشاد میری شیراز
۲۳ سیدکیوان یرفی شیراز
۲۴ حسین بذرافشان شیراز
۲۵ احمدرضا پورقیومی شیراز
۲۶ حمید فرهادی شیراز
۲۷ امیر پناهی شیراز
۲۸ نادر اسدی شیراز
۲۹ جمال قریشی شیراز
۳۰ محمدحسین حورنگ شیراز
۳۱ حسین حیدری شیراز
۳۲ امیر(محمد) الوندی فر شیراز
۳۳ جواد نکویی شیراز
۳۴ مرتضی محمدزادگان شیراز
۳۵ محمد یوسفی شیراز
۳۶ محمد شجاعی شیراز
۳۷ رضا علیپور شیراز
۳۸ پیمان شعاعیان شیراز
۳۹ سعید صادقی شیراز
۴۰ محمدحسین شکاری شیراز
۴۱ محسن پایدار شیراز
۴۲ صادق سعادت شیراز
۴۳ مهدی سلوکی شیراز
۴۴ امیر رودگری شیراز
۴۵ رضا دهقان شیراز
۴۶ مصطفی زمانی شیراز
۴۷ نادر نصیرپور شیراز
۴۸ رسول قویمی شیراز- کلار
۴۹ وحید توسلی دوست شیراز
۵۰ رسول شیروانی شیراز
۵۱ علی شاپورجانی شیراز
۵۲ مهسا رزمی شیراز

۱ محمد حسین نظری صفاشهر

۱ مهدی نیکویی مرودشت

۱ فردین کشاورز نورآباد ممسنی
۲ علیرضا اشرف نورآباد ممسنی
۳ علی سعادتمند نورآباد ممسنی

۱ مظفر سیفی سنندج
۲ علی بغلانی سنندج
۳ … شاهو سنندج
۴ … فائق سنندج
۵ کاوه ویسانی سنندج
۶ ناصر رضایی سنندج
۷ محمدرضا احمدی سنندج
۸ زیبا خشگوار سنندج
۹ هیوا رحیمی سنندج
۱۰ مسعود امینی سنندج
۱۱ رضا صادقی سنندج
۱۲ سوران محمدی سنندج
۱۳ علی جواهری سنندج
۱۴ ارشاد رحمانیان سنندج
۱۵ پویا احمدزاده سنندج
۱۶ احمدرضا محمدی سنندج

۱ مهران تاک مریوان
۲ بهروز ملکی مریوان
۳ عثمان نادری مریوان
۴ دانیال استواری مریوان
۵ ادریس بیواره مریوان
۶ آرین رجبی مریوان
۷ سامان باسامی مریوان
۸ عثمان احمدی مریوان

۱ روح الله(جواد) نظری فتح آبادی سیرجان

۱ سعید نورالهی اسلام‌آبادغرب

۱ حمزه نقدی جوانرود
۲ یونس هوشنگی جوانرود
۳ کاوه رضایی جوانرود
۴ جبار تجاره جوانرود
۵ سلمان رحمانی جوانرود
۶ کاوه محمدی جوانرود
۷ ابراهیم مرادی جوانرود
۸ مبین عبداللهی جوانرود
۹ فرشاد خیراندیش جوانرود
۱۰ علی(یونس) فیروزبخت جوانرود
۱۱ عمران ولیدی جوانرود
۱۲ بهرام غلامی جوانرود
۱۳ آرش ایوبی جوانرود
۱۴ ریبوار سیدرستمی جوانرود
۱۵ خالد رشیدی جوانرود
۱۵ هاشم مرادی جوانرود
۱۶ وینا هوشنگی جوانرود
۱۷ کاوه محمودی جوانرود
۱۸ وحید عبدی جوانرود
۱۹ فرهاد غفوری جوانرود
۲۰ امجد شاهمرادی جوانرود

۱ محمد حیدریان سنقر

۱ نادر بیرانوند کرمانشاه
۲ محمد(رامین) میرزایی کرمانشاه
۳ مظفر وطن‌دوست(ظهیری) کرمانشاه
۴ یونس عزتی کرمانشاه
۵ مصطفی فرزامی کرمانشاه
۶ نادر بیژنوند کرمانشاه
۷ نعمت حسینی کرمانشاه
۸ مصطفی باکری کرمانشاه
۹ عبدالله شاه آبادی کرمانشاه
۱۰ منصور فخری کرمانشاه
۱۱ احمد منصوری کرمانشاه
۱۲ فرامرز رحیمی کرمانشاه
۱۳ عبدالرضا شیرزادی کرمانشاه
۱۴ برهان منصورنیا کرمانشاه
۱۵ حسام بارانی راد کرمانشاه
۱۶ فواد جوشن کرمانشاه
۱۷ اسماعیل قادری نیا کرمانشاه
۱۸ یونس جلیلی کرمانشاه
۱۹ سعید رضایی کرمانشاه
۲۰ جواد کرمی کرمانشاه
۲۱ بهمن عزیزی کرمانشاه
۲۲ میلاد شیرازی کرمانشاه
۲۳ حمزه فرجی کرمانشاه
۲۴ بهزاد جویباره کرمانشاه
۲۵ محمد پالانی کرمانشاه
۲۶ آرمین قادری کرمانشاه
۲۷ دانیال محمدی کرمانشاه
۲۸ مظاهر رستمی کرمانشاه
۲۹ حمید برهانی کرمانشاه
۳۰ عبدالله منصوری کرمانشاه
۳۱ مصطفی همتی راد کرمانشاه
۳۲ قادر بهمن یار کرمانشاه
۳۳ افشین جلیلی کرمانشاه
۳۴ جواد پالانی کرمانشاه
۳۵ محسن اسفندیاری کرمانشاه
۳۶ بهمن کامرانی کرمانشاه
۳۷ منصور رضایی کرمانشاه
۳۸ شکیبا بیرانوند کرمانشاه
۳۹ غلام تابزر کرمانشاه
۴۰ مسعود مرادی کرمانشاه
۴۱ منوچهر فتحی کرمانشاه
۴۲ علی القاسی کرمانشاه
۴۳ وحید فتحی کرمانشاه
۴۴ محمد نادری کرمانشاه
۴۵ هوشنگ کریمی کرمانشاه
۴۶ سعید امیری کرمانشاه
۴۷ رضا محمودی کرمانشاه
۴۸ سعید بیژ کرمانشاه
۴۹ حشمت مرادی کرمانشاه
۵۰ خسرو کریمی کرمانشاه
۵۱ محمود رضایی کرمانشاه
۵۲ سعید اسماعیلی کرمانشاه
۵۳ صدرا سربله کرمانشاه
۵۴ ولی الله پیرحیاتی کرمانشاه
۵۵ غلامرضا داوودی کرمانشاه
۵۶ ابراهیم فدای کرمانشاه
۵۷ اسماعیل خرمند کرمانشاه
۵۸ ابوالفضل بیگدلی کرمانشاه
۵۹ صابر توسلکانی کرمانشاه
۶۰ محمدرضا نوبختی نیا کرمانشاه
۶۱ فرشاد پهلوانی کرمانشاه
۶۲ فرزاد قاسمی مقدم کرمانشاه
۶۳ علی جوانرودی کرمانشاه
۶۴ صادق عباسی کردنیا کرمانشاه
۶۵ مجیداسد مولانیا کرمانشاه
۶۶ علی اصغر مولانیا کرمانشاه
۶۷ احمد شاکری کرمانشاه
۶۸ مجتبی اسفندیارثابت کرمانشاه
۶۹ محمدجواد رستمی کرمانشاه
۷۰ رسول زیارتی خوشنام کرمانشاه
۷۱ بهروز فلاحی راد کرمانشاه
۷۲ جواد مختاری کرمانشاه
۷۳ وحید اللهی کرمانشاه
۷۴ حسین امینی کرمانشاه
۷۵ بهنام امیریان کرمانشاه
۷۶ یونس عینی کرمانشاه
۷۷ سعید اسماعیلیان کرمانشاه
۷۸ نادر رضایی آبطاف کرمانشاه
۷۹ رستم عیوض زاده کرمانشاه
۸۰ محمد رسولی کرمانشاه
۸۱ سجاد بیرانوند کرمانشاه
۸۲ فرشید عزت شاهی کرمانشاه
۸۳ سعید ارشادی کرمانشاه
۸۴ محمود فرد پور کرمانشاه
۸۵ علی غلامپور کرمانشاه
۸۶ فرهاد مجیدی کرمانشاه
۸۷ مسعود ابراهیمی کرمانشاه
۷۹ جواد حیدری کرمانشاه
۸۸ عصمت حیدری کرمانشاه
۸۹ جمشید کاظمی کرمانشاه
۹۰ علی غفوری کرمانشاه
۹۱ علیرضا داموندی کرمانشاه
۹۲ فرشاد توکلی کرمانشاه
۹۳ ویدا شکیبایی مقدم کرمانشاه
۹۴ بهروز فرهاد پور کرمانشاه
۹۵ حجت جلالی کرمانشاه
۹۶ هاشم عزتی پور کرمانشاه
۹۷ هدایت قربانی کرمانشاه
۹۸ فرخ جباری کرمانشاه
۹۹ مسلم فیاضی کرمانشاه
۱۰۰ اسکندر مرتضوی کرمانشاه
۱۰۱ حمید چراغی کرمانشاه

۱ حامد سمنانی گرگان

۱ محسن نظام دوست رشت

۱ … کیایی صومعه سرا

۱ پژمان(علی) قلی پور لنگرود

۱ امیدمحمد مهرابی خرم آباد
۲ مرتضی مرادی خرم آباد
۳ فرشاد دریکوند خرم آباد
۴ سیدمصطفی زارع زاده خرم آباد
۵ حسین پاپی خرم آباد
۶ ارشیا پیروزی خرم آباد
۷ بهمن رضایی لرستان
۸ عباس مهدوی لرستان
۹ سعید زلقی لرستان
۱۰ محمود موسوی لرستان

۱ علی اسدی اراک
۲ فرهاد میری اراک
۳ مسعود صابری اراک

۱ اسماعیل شجاعی ساوه
۲ ابوالفضل شعبانی ساوه
۳ محمدعلی بهرامی ساوه

۱ حسین ترکمانی میناب
۲ محمد جلالی میناب

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates