03.03.2021

‘مرگ یک غیرنظامی’ پس از شلیک چندین راکت به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق

بی‌بی‌سی: خبرگزای فرانسه می گوید یک پیمانکار غیرنظامی در جریان شلیک چندین راکت به پایگاه هوایی عین‌الاسد عراق بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داده است.

این پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکایی و ائتلاف است که با موشک کاتیوشا هدف قرار گرفته است.

یک منبع امنیتی به رویترز گفت که حدود ۱۳ موشک از محلی در حدود ۸ کیلومتری پایگاه به سوی عین الاسد شلیک شده است.

حمله به این پایگاه دو روز پیش از سفر پاپ فرانسیس انجام شد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در حالی به عراق خواهد رفت که ناامنی و حملات نیروهای شبه‌نظامی افزایش یافته است.

پایگاه عین‌الاسد پیشتر نیز مورد حمله قرار گرفته بود. پس از آنکه قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در حمله پهپادهای آمریکایی هدف حمله پهپادی قرار گرفت و کشته شد، ایران به این پایگاه حمله کرد.

حدود دو هفته پیش چندین راکت به سوی یک پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، واقع در فرودگاه بین‌المللی اربیل در اقلیم کردستان عراق شلیک شد. در این حمله موشکی به نیروهای تحت رهبری آمریکا در شمال عراق یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی کشته شد.

مدتی بعد از این حمله وزارت دفاع آمریکا بامداد، جمعه ۲۶ فوریه، از حمله هوایی به نقطه‌ای در مرز سوریه و عراق خبر داد و گفت این حمله با دستور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و به تلافی حمله هفته گذشته به پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل در کردستان عراق انجام گرفته است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت با حمله هوایی بامداد جمعه به پایگاه شبه نظامیان شیعه در مرز سوریه با عراق بنا داشته به ایران هشدار دهد که: “اعمال شما بدون پاسخ نخواهد ماند. حواس‌تان را جمع کنید.”

به دنبال این حمله وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن حملات راکتی به اربیل، “شایعات مشکوک” درباره دست داشتن جمهوری اسلامی در این حملات را رد کرده است.

حساسیت‌های منطقه و بالا بودن تنش‌های سیاسی میان ایران و آمریکا، باعث شده در حملات به مواضع آمریکایی‌ها در منطقه، نام جمهوری اسلامی و گروه‌های وابسته به ایران به عنوان مظنون چنین اقداماتی مطرح شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates