03.03.2021

راب مالی با خانواده آمریکایی‌های زندانی در ایران گفت‌وگو کرد

دویچه‌وله: نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اعضای خانواده زندانیان دوتابعیتی و آمریکایی در ایران گفت‌وگو کرده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت دولت بایدن تا آزادی کامل این زندانیان از پای نخواهد نشست.

بر اساس یک توئیت ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، راب مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اعضای خانواده آمریکایی‌هایی گفت‌وگو کرده که غیر قانونی در ایران یا زندانی هستند و یا ناپدید شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزوده است که دولت بایدن تا آزادی کامل این زندانیان و پیوستن آنها به خانواده‌هایشان آرام نخواهد گرفت.

پیش از این جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، بازداشت شهروندان کشورش در ایران را “غیرقانونی و ناعادلانه” خوانده بود. او روز یکشنبه ۲۱ فوریه، به سی‌بی‌اس نیوز گفته بود که ایالات متحده وظیفه دارد برای آزادی این شهروندان بکوشد.

سولیوان تصریح کرد که تماس‌ها با تهران به این منظور شروع شده‌اند اما توضیح بیشتری در باره چگونگی، زمان و زندانیان مورد نظر نداد.

رویترز به نقل از او نوشت: «ما تحت هیچ شرایطی، ادامه حبس ناعادلانه و غیرقانونی آمریکایی‌ها در ایران را نخواهیم پذیرفت.»

اما سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش سریع به این سخنان، هرگونه گفت‌وگوی مستقیم بین تهران و واشنگتن “در خصوص زندانیان و موارد دیگر” را رد کرد. سعید خطیب‌‌زاده گفت: «اساساً این خبر آنطور که بیان شده صحت ندارد… ما پیام‌هایی از طریق سفارت سوئیس دریافت کرده‌ایم.»

در حال حاضر چندین زندانی ایرانی آمریکایی در ایران محبوسند از جمله باقر و سیامک نمازی.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates