21.03.2021

آسوشیتدپرس: ایران یک پایگاه نظامی و ژنرال ارشد آمریکایی را تهدید کرده است

رادیوفردا: خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه اول فروردین با استناد به منابع امنیتی گزارش داد که ایران تهدیداتی را متوجه پایگاه نظامی «فورت مک‌نایر» در خاک آمریکا و معاون فرمانده این پایگاه کرده است.

این منابع که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود گفته‌اند آژانس امنیت ملی آمریکا مکالمات اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران را درباره حمله به این پایگاه شنود کرده است.

این خبرگزاری در ادامه نوشته است برنامه حمله به پایگاه، از نوع حمله انتحاری اکتبر سال ۲۰۰۰ به ناوشکن «یو‌اس‌اس کول» آمریکا در سواحل یمن بوده است. در آن حمله که با یک قایق حامل مواد انفجاری انجام شد، ۱۷ نظامی آمریکایی کشته شدند.

مقامات امنیتی آمریکا همچنین گفته‌اند سپاه پاسداران در نظر داشته است که با زیر نظر گرفتن پایگاه یاد شده و نفوذ در آن، ژنرال جوزف مارتین، معاون فرمانده پایگاه «فورت مک‌نایر» را به قتل برساند.

مکالمات انجام شده در ژانویه امسال شنود شده و در پی آن تدابیر امنیتی در اطراف پایگاه «فورت مک‌نایر» در واشینگتن، پایتخت آمریکا، تشدید شده است.

یکی از تدابیر امنیتی، طرح ایجاد منطقه حائل در ۷۵ تا ۱۵۰ متری سواحل رودخانه «واشینگتن چنل» بوده است تا دسترسی عمومی به نیمی از این رودخانه را ممنوع کند. مقامات ایالت واشینگتن با این طرح مخالفت کرده‌اند.

این گزارش می‌گوید در حالی که مقامات پایتخت مخالف افزایش تدابیر امنیتی در مسیر رودخانه هستند، مقامات نظامی کشور تنها اطلاعات مبهمی از وجود تهدیدها علیه پایگاه نظامی «فورت مک‌نایر» ارائه داده‌اند.

ژانویه امسال و بعد از شنود مکالمات اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران، ژنرال عمر جونز، فرمانده نیروهای نظامی در ایالت واشینگتن در دیدار با مقامات ایالتی از «تهدیدهای معتبر و ویژه» علیه این پایگاه خبر داد و به بازداشت یک نفر که با شنا کردن در عرض «واشینگتن چنل» خود را به پایگاه نظامی رسانده بود، اشاره کرد.

این گزارش می‌گوید با این حال، النور هلمز نورتن، نماینده واشینگتن در مجلس نمایندگان تهدیدها را باور نداشته و گفته است از کجا معلوم که آن فرد فقط قصد شنا کردن نداشته و یا اصولا آگاه نبوده است که با گذشتن از «واشینگتن چنل» وارد محدوده پایگاه نظامی می‌شود.

منابع امنیتی به این خبرگزاری گفته‌اند ژنرال عمر جونز نیز در پاسخ گفته است موضوع بازداشت فرد شناگر سند مهمی دال بر تهدید این پایگاه نظامی نیست اما آخرین مورد از یک تهدید بالقوه بود که اخیرا اتفاق افتاد.

وی گفته است نظامیان آمریکا گشت‌زنی در سواحل «واشینگتن چنل» را افزایش داده و دوربین‌های بیشتری در منطقه نصب کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید اعمال محدودیت در محوطه اطراف پایگاه یاد شده از دو سال قبل نیز مطرح بود، اما مقامات ایالتی از ارتش خواسته بودند که در این طرح بازبینی کند.

دو مقام امنیتی به آسوشیتدپرس گفته‌اند مکالمات اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران در ژانویه سال جاری و برای انتقام از کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس توسط پهپادهای آمریکایی در دی ماه ۹۸ بوده است.

آن‌ها گفته‌اند فرماندهان نظامی سپاه از اقدامات انتقامجویانه‌ای که تاکنون انجام شده است، از جمله حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد عراق که میزبان نیروهای آمریکایی است، رضایت ندارند و دنبال انتقام بزرگتری هستند.

بعد از کشته شدن قاسم سلیمانی، ایران با ده‌ها موشک پایگاه عین‌الاسد را در خاک عراق هدف قرار داد اما هیچ نظامی آمریکایی کشته نشد؛ اگرچه گزارش‌هایی از صدمه مغزی به برخی از نظامیان آمریکایی منتشر شد.

نماینده واشینگن در مجلس نمایندگان در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفته است پنتاگون از ژانویه امسال نتوانسته که اطلاعات جدید و بیشتری برای قانع کردن مقامات ایالتی برای اعمال محدودیت در سواحل واشینگتن چنل ارائه دهد.

خانم نورتن می‌گوید از وزارت دفاع خواسته است که از این طرح صرف‌نظر کند زیرا دلیل قانع‌کننده‌ای برای اعمال محدودیت‌ها وجود ندارد.
بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس/ف.ق/ک.ر

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates