26.03.2021

رژه مسلح یک گروه ناشناس شیعه در بغداد: حشد شعبی ارتباط با این گروه را ‘تکذیب کرد’

بی‌بی‌سی: گروه شیعه “بسیج مردمی عراق” یا حشدِ شعبی اعلام کرده که هیچیک از اعضای این گروه در رژه اخیر افراد مسلح ناشناس علیه مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق در شهر بغداد شرکت نداشتند.

در بیانیه این گروه که امروز در سایت رادیو المربد در شهر بصره منتشر شد آمده که “هر حرکت گروه حشد شعبی با دستور فرمانده نیروهای مسلح، مصطفی کاظمی نخست وزیر و در راستای همکاری با فرماندهی عملیات ائتلاف خواهد بود.”

این بیانیه پس از آن منتشر شد که یک گروه مسلح که خود را گروه شیعه “ربع الله” نامیدند در حالیکه چهره هایشان را پوشانده بودند “در پیامی تهدید آمیز به آمریکا و عواملش” و “حمایت از افراد نیازمند و فقیر ” در خیابانهای بغداد رژه مسلحانه برگزار کردند.

این گروه همچنین از دولت خواست که درباره افزایش نرخ دینار در برابر دلار آمریکا تجدید نظر کند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از این گروه که خود را ربع الله می‌نامند شبیه تصاویر گروه دولت اسلامی، داعش بوده است.

مقتدی صدر، روحانی پرنفوذ شیعه از این رژه مسلحانه انتقاد کرد و از گروه حشد شعبی خواسته که اگر نیروهای آنها هستند، آنها را بابت این اقدام مجازات کنند. اخیرا این گروه شیعه عراقی که خود را ربع الله به معنای “یاران خدا” می‌نامند، به دفتر چند حزب سیاسی و یک تلویزیون در بغداد حمله کردند.

این گروه همچنین در حالیکه یا زهرا می گفتند به یک سالن ماساژ در شهر بغداد حمله کرده و برخی از زنان ماساژور را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند و یک مشروب فروشی را به آتش زدند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates