30.03.2021

اسرائیل به‌دلیل «تهدیدهای ایران» به شهروندان خود برای سفر به امارات و بحرین هشدار داد

رادیوفردا: اسرائیل روز دوشنبه ۹ فروردین از شهروندان خود خواست که با توجه به تهدیدهای ایران از سفر به تعدادی از کشورهای منطقه خودداری کنند.

مقام‌های ایران و اسرائیل در یک ماه اخیر بارها یکدیگر را به دست داشتن در حمله به کشتی‌های یکدیگر در دریای عرب و مدیترانه متهم کرده‌اند.

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، نیز اواخر اسفند پارسال در نامه‌ای به حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، نوشت که «نابود کردن» اسرائیل، «واقعیتی است» که «به نام ایران و ایرانی ضرب شده است».

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اسرائیل در هشدار خود از شهروندان این کشور خواسته است که از سفر به امارات متحده عربی و بحرین خودداری کنند.

این دو کشور در سال گذشته میلادی با میانجی‌گری آمریکا توافق‌نامه‌هایی تاریخی با اسرائیل امضاء و روابط دیپلماتیک با تل‌آویو برقرار کردند.

در این گزارش به نام دیگر کشورهای منطقه که به شهروندان اسرائیلی درباره سفر به آن‌ها هشدار داده شده، اشاره نشده است.

پس از برقراری روابط دیپلماتیک میان اسرائیل و امارات، این کشور به یکی از جاذبه‌های توریستی مورد توجه شهروندان اسرائیلی تبدیل شده است.

رسانه‌های اصلی در اسرائیل، مانند شبکه کان و یدیعوت آخرونوت، در گزارش‌های تحقیقی گفته بودند که برخی از مردان اسرائیلی برای روسپی‌گری به دوبی سفر می‌کنند و در نبود پرواز به کشورهایی مانند تایلند به دلیل کرونا، آن‌ها دوبی را مکان جدیدی برای خوشگذرانی‌ یافته‌اند.

یدیعوت آخرونوت در تحقیقی از معاشرت مردان اسرائیلی در هتل‌های دوبی با شماری از زنان، بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوران کرونا، خبر داده بود.‎

آن‌طور که آسوشیتدپرس نوشته است سفر شهروندان اسرائیل به امارات با وجود هشدارهای قبلی دولت این کشور کماکان ادامه دارد.

پیش از این، شبکه تلویزیونی آی ۲۴ نزدیک به دولت بنیامین نتانیاهو از مذاکرات اسرائیل با عربستان، بحرین و امارات متحده برای تشکیل یک ائتلاف نظامی چهارجانبه علیه ایران خبر داد.

ایران، عادی‌سازی روابط امارات، بحرین و سایر کشورهای عرب و اسلامی با اسرائیل را «خیانت» نامیده و به‌ویژه به همسایگان جنوبی خود نسبت به عواقب بازشدن پای اسرائیل در منطقه هشدار داده است.
با استفاده از گزارش‌های آسوشیتدپرس، رسانه‌های اسرائیل و رادیو فردا/ب.ب/ک.ر

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates