10.06.2013

سخنگوی شورای نگهبان بررسی دوباره صلاحیت روحانی را تکذیب کرد

بی‌بی‌سی: عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران گزارش های منتشر شده در مورد بررسی دوباره صلاحیت حسن روحانی و احتمال حذف او از روند انتخابات را تکذیب کرد.

آقای کدخدایی امروز دوشنبه ۲۰ خرداد (۱۰ ژوئن) در حاشیه دیدار خود با رئیسان ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری به خبرنگاران گفت: “ما در خصوص بررسی صلاحیت نامزدها چیزی نداشتیم. متأسفانه برخی اخبار منتشر می شود که ما هم از آن مطلع نیستیم.”

او در عین حال تأکید کرد که بر اساس قانون انتخابات، شورای نگهبان می تواند در مورد صلاحیت نامزدهای تأیید صلاحیت شده تجدیدنظر کند.

خبرگزاری های مهر و فارس دیشب به نقل از “منابع مطلع” از احتمال رد صلاحیت حسن روحانی در آخرین روزهای باقی مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بودند.

مهر به نقل از این “منبع مطلع” نوشته بود که شورای نگهبان قرار است امروز دوشنبه صلاحیت آقای روحانی را به دلیل “افشای اطلاعات محرمانه پرونده هسته‌ای در مناظره‌ تلوزیونی” و “شعارها و اظهارات هواداران وی در همایش‌های انتخاباتی به خصوص همایش عصر شنبه در ورزشگاه شهید شیرودی تهران” دوباره بررسی کند.

خبرگزاری فارس هم به نقل از یک “منبع آگاه” نوشته بود که “حمایت از سران فتنه در جلسات سخنرانی، افشای اطلاعات نظام و حرکات ضد امنیتی همچون همایش حامیان روحانی در جماران” منجر به تصمیم شورای نگهبان برای بررسی مجدد صلاحیت آقای روحانی شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates