14.04.2021

یک کشتی اسرائیلی ‘نزدیک امارات هدف قرار گرفته است

بی‌بی‌سی: همزمان با افزایش تنش میان ایران و اسرائیل بعد از حادثه نطنز، رسانه‌های منطقه از هدف قرار گرفتن یک کشتی تجاری اسرائیلی در نزدیکی بندر فجیره در امارات متحده عربی خبر داده‌اند.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع امنیتی از “پرتاب یک موشک ایرانی” به سوی این کشتی در خلیج فارس گزارش داده و گفته است این حمله تلفاتی نداشته و خسارات اندکی به کشتی وارد شده است.

این کانال ساعاتی پیش گزارش داده بود که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل بعد از خرابکاری در مرکز غنی‌سازی نطنز، خود را برای اقدام تلافی‌جویانه احتمالی ایران آماده می‌کنند.

سایت تلویزیون عرب‌زبان العالم وابسته به صدا و سیمای ایران هم از قول منابع خود خبر داد که این کشتی تجاری با نام “هایپریون” حامل بار خودرو بوده است. گفته می‌شود این کشتی دو روز پیش در بندر “مینا الاحمدی” کویت بوده است.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست می‌گوید کشتی مورد حمله متعلق به شرکت اسرائیلی “رِی شیپینگ” است که یک کشتی دیگر آن در ماه فوریه هدف قرار گرفته بود.

رسانه‌های اسرائیل: انفجار در کشتی ساویز می‌تواند به جنگ با ایران منجر شود
انفجار کشتی تحت مالکیت اسرائیل؛ نتانیاهو ایران را مسئول دانست، تهران ‘قویا’ تکذیب کرد
اسرائیل ایران را در انفجار کشتی هیلوس ری ‘مظنون می‌داند’

مقام‌های اسرائیل واکنشی رسمی به گزارش‌ حمله به کشتی اسرائیلی در خلیج فارس نشان نداده‌اند.

مقام‌های ایران اسرائیل را مسئول حمله‌ای دانستند که به گفته آنها باعث قطع شبکه برق در تاسیسات غنی‌سازی نطنز و “از بین رفتن چندین هزار سانتریفیوژ” شد.

وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه هشدار داد که جمهوری اسلامی در “زمان مناسب” از اسرائیل انتقام خواهند گرفت.

خبر هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی در آستانه دور تازه مذاکرات مربوط به احیای برجام و رفع تحریم‌های آمریکا در وین منتشر شده است.

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران امروز در وین به خبرنگاران گفت که جمهوری اسلامی در واکنش به خرابکاری مرکز نطنز، از امشب غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم را آغاز می‌کند.

دو روز بعد از خرابکاری در نطنز، ایران ‘غنی‌سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند’
‘چندین هزار سانتریفیوژ در نطنز از بین رفته است’؛ روایت نمایندگان مجلس از عملیاتی ‘پیچیده’
نگاهی به عملیات‌های منتسب به اسرائیل در ایران

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates